یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پندهای اولین خبرنگار کهگیلویه و بویراحمد/ روایت روانبخش صادقی از تشابه کربلا و عصر ما

به گزارش کرونا از یاسوج، روانبخش صادقی بی‌شک اولین خبرنگار استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود که در مهمترین اقدام خود در دوره سخت و پر مشقت خبرنگاری و در ۸ سال دفاع مقدس به زیبایی جلوه های حماسه و ایثار رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد را بازگو کرد. صادقی به همین منظور و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 79248
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

پندهای اولین خبرنگار کهگیلویه و بویراحمد/ روایت روانبخش صادقی از تشابه کربلا و عصر ما

به گزارش کرونا از یاسوج، روانبخش صادقی بی‌شک اولین خبرنگار استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود که در مهمترین اقدام خود در دوره سخت و پر مشقت خبرنگاری و در ۸ سال دفاع مقدس به زیبایی جلوه های حماسه و ایثار رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد را بازگو کرد.

صادقی به همین منظور و طی یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار و تقارن آن با عاشورای حسینی چنین آورده است: هفدهم مرداد ماه ۱۴۰۱ و تقارن آن با عاشورای سیدالشهد ، ع ، فرصتی است برای مرور برخی از آموخته های نهضت حسین بن علی ، ع ، عاشورا دریائی از عبرتها، نکته ها و درسهاست که همه زمانها را در خود جای می‌دهد و می‌توان به فراخور هر زمان از آن استفاده کرد.

هیچگاه نباید فراموش کرد که عاشورا یک درس نیست، یک کتاب درس است و اگر امت اسلامی ما بخواهد استقلال خود و شرف خود و دین خود را در دنیای مادی امروز و در میان طوفان سیاستهای مخالف حفظ کند باید درسهای عاشورا را درست بفهمد و به آن عمل کند که نخستین درس عاشورا فدا شدن در راه دین و در راه خداست.

یکی از مهمترین نکته هایی که عاشورای حسینی به ما می آموزد این است که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، یعنی شناخت حسین زمان و یزید زمان همچنان که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند فهمیدن قضیه عاشورا فقط در تاریخ نیست در هر زمانی باید دید عناصر تشکیل دهنده هویت یزید کجا پیدا می‌شود آنگاه در مقابلش باید عناصر تشکیل دهنده هویت حسینی را به میدان آورد یعنی معرفت و شناخت می‌خواهد.

در روز عاشورای حسینی سید الشهدا در مقابل لشکری ایستادگی کرد و به شهادت رسید که به ظاهر مسلمان بودند و خود را پیرو دین رسول خدا ، ص ، می‌دانستند کسانی که بنام دین علیه دین قیام میکردند و این حرکت منافقانه در طول تاریخ کم نبودند که در عصر ما نیز نمونه هایی از این نوع دشمنی و عناد در مبارزه با اسلام و انقلاب بکار گرفته شد، و تکرار این نوع حرکتهای معاندانه همچنان دور از انتظار نیست.

مهمترین عاملی که اسلام را زنده نگه داشت قیام سید الشهدا ، ع ، است و عزاداری برای آن حضرت دلیل پر حرارت و پابرجا ماندن این قیام‌ مقدس است و ابا عبدالله ، ع ، در این موج سهمگین اقیانوس ، کشتی نجات است “

پرونده حماسه عاشورا ، هر روز پیش روی دلم باز است  

بازدید فرماندار دنا از روند توزیع مرغ در پاتاوه / شهروندان نگران تامین کالاهای اساسی نباشند
دنبال کنید

در قاب کربلای عطش ، عکس هفتاد و دو شهید سرافراز است 

هفتاد و دو امیر و یکی سالار 

هفتاد و دو ستاره و یک خورشید 

هفتاد و دو بهار شقایق پوش 

هفتاد و دو سپیده که خون پوشید !

این حماسه بزرگ که شکوه و عظمت آن در روایتگری عقیله بنی هاشم زبنب کبری ، س ، با پرسش از چگونگی آن عظمت ، و پاسخ پر معنای ،، ما رایت الا جمیلا ،، در تاریخ بشریت جاودانه شد ، را باید یکی از مصادیق و عبرتهای عظیم انعکاس آن نهضت بزرگ ، یعنی رسالت خطیر پیامبری به معنای اطلاع رسانی و خبرنگاری تشبیه کرد.

پندهای اولین خبرنگار کهگیلویه و بویراحمد/ روایت روانبخش صادقی از تشابه کربلا و عصر ما 3

اگر ابتکار زبنب نبود و واقعه عظیم کربلا در گریه ها و مویه های آن دوران خلاصه و ختم میشد شاید تاثیرات آن قیام الهی به آن سرعت در جامعه انسانی بسط و گسترش نمی یافت ، کار بزرگی که گرامی دخت علی و فاطمه در تفصیر نهضت سید الشهدا ، ع ، کرد دشمن را در نخستین گام زمین گیر کرد ، و خون سید الشهدا بیشتر از خود آن حضرت در پایداری دین و اسلام و تشییع نمود یافت.

خطبه های زینب در مقابل مردم بی وفای کوفه و سردمداران کفر موجب بیداری مردم و رسوائی دشمن شد و این همان رسالت پیام رسانی و خبرنگاری بود که بی بی زبنب ، س ، مصداق واقعی آن بود.

و در یک جمله اگر ابتکار عمل بجا و شایسته آن حضرت نبود به واقع مصداق این بیت شاعر می شدیم‌ که کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود   

سر نی در نینوا می ماند اگر زبنب نبود

در عصر و زمان‌ ما نیز انسانهای بزرگی با الهام از عاشورا مدافع ارزشهای الهی شدند و این حماسه ها همواره سدی آهنین در مقابل نفوذ دشمنان بوده است.

اصحاب رسانه در راستای تحقق اهداف عاشورا بخصوص در عصر و زمان ما خوش درخشیدند و با همه ساز و کارهای خود در مقابل هجمه های جنگ‌ سرد دشمنان تا پای جان ایستادند و این راه و مسئولیت خطیر همواره ادامه دارد.

یکی از نمونه های این مسیر که توسعه فرهنگ‌ عاشوراست روایتگربهای اصحاب رسانه در دوران دفاع مقدس بود که شهید سید مرتصی آوینی عزیز تا پای جان آن را پیمود و جاودانه شد او با زیباترین و موثرترین شکل ممکن و در سایه عشق و ایمان و اخلاص مقاومت ملت بزرگ‌ ایران را در هشت سال دفاع مقدس به تصویر کشید و حقیفتا جامعه مدبون همت بلند آن مردان بزرگ است .

به خاک بازی طفلانه عمر سر کردم
دنبال کنید

روایت فتح در حقیقت شاهنامه مصور عصر ما از آثار و شاهکارهای ماندگار ان شهید والا مقام است و به واقغ او یک آرمانگرا در همه ابعاد زندگی اش بود

نظیر سید شهیدان اهل قلم کم‌ نبودند هنوز صدای حماسی خبرنگار شجاع دفاع مقدس شهید غلامرضا رهبر، در خاطراتمان فراموش نشده مرد بزرگی که در قریب به اتفاق عملیاتها حضور داشت و در کربلای پنج به درجه عظیم شهادت نائل آمد.

و دها خبرنگار، تصویر بردار ، مستند ساز و روایتگری که ، در تاریخ ما درخشیدند و سندهای افتخار ما شدند و این‌ مسیر پر خطر همچنان ادامه دارد و پاداش آن هم چیزی کمتر از شهادت نیست.

 درود و رحمت الهی به ارواح طیبه شهدا بخصوص اصحاب رسانه و گرامیباد یاد و خاطره شهید محمود صارمی عزیز که با شهادتش و ثبت روز خبرنگار در تقویم و روز شمار جمهوری اسلامی ، برخی از مظلومیتهای اصحاب رسانه و اهل قلم را تقلیل دادند.

خبرنگاران پیام رسانان و مروجان بی ادعا ، و رسولان آگاهی بخشی به جامعه انسانی هستند ، تا فرهنگ‌ متعالی انسانی به معنای وافعی محقق شود ً

کم لطفی است رزمندگان این عرصه را در تکریم جایگاه عظیم و رسالت خطیرشان خوب نبینیم و از آنان یادی نکنیم.

البته کم‌ لطفیها و بی مهریها هرگز نمی‌تواتند مانع توفیقات شیر دلان ما در عرصه خبر و اطلاع رسانی شود.

 اما راه پر مسئولیت اصحاب رسانه مستلزم همراهی مردم و صد البته مسئولان است که حداقل خستگی را از تن و روحشان بیرون می کند.

خبرنگاران بی ادعاترین خدمتگزاران جامعه هستند که در مسیر خدمتگزاری غالبا مظلومترینند آنان را در بابید دستی بر سر رویشان بکشید و سختیهای اولیه زندگی را برایشان هموار کنید ، آنگونه که برای دیگر خدمتگزاران این کارها را عملی می‌کنید.

دست مریضاد و خداقوت خدمت همکاران معزز و ارجمندی که ، با عشق و بی منت در خدمت به مردم و کشور گام بر میدارند و گرامیباد یاد شهیدان عزیزی که به رسالت ما عزت و آبرو دادند ، و راه عزت و پایداری را بیش از پیش برایمان ترسیم و تثبیت کردند.

با عرض تسلیت ایام سوگواری سید الشهدا ، ع ، و گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از شهیدان این عرصه ، توفیقات روز افزون همکاران ارجمندم را از خدای بزرگ مسئلت میکنم ، سایتان مستتدام.

ارادتمند و شاگرد کوچک شما 

روانبخش صادقی

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi