دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازاهای داخلی و خارجی برای خرید خرمای دشستان تقویت شود

نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی در نشست میز ملی خرما در دشتستان گفت: بازاهای داخلی و خارجی برای خرید خرمای دشستان تقویت شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 79041
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

بازاهای داخلی و خارجی برای خرید خرمای دشستان تقویت شود

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، ابراهیم رضائی نماینده مردم دشستان و عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در نشست میز ملی خرما در دشستان با خیرمقدم به مهمانان و تقدیر از بانیان این برنامه گفت: همه ظرفیت های استان برای برگزاری این نشست بسیج شده است.

وی با بیان اینکه مشکل امروز خرمای باکیفیت استان بوشهر قیمت پائین خرما است، افزود: در دو سال گذشته بخاطر قیمت پایین فشار زیادی به نخل‌داران وارد شد. قیمت پائین خرید خرما از کشاورز و قیمت بالای خرما در زمان فروش برای مصرف‌کنندگان صحیح نیست و امیدواریم اتفاقات قبل تکرار نشود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با بیان اینکه برای حذف دلالان از چرخه تولید تا مصرف خرما باید اقدامات اساسی صورت گیرد، اظهار داشت: در داخل و خارج کشور باید تقاضا را افزایش دهیم لذا باید به دنبال بازارهای جدید در داخل و خارج کشور باشیم.

رضائی اضافه کرد: خرید تضمینی و توافقی راه حل مهم دیگری است و پیش از این نشست با مسئولان جهادکشاورزی و دیگر نهادهای مربوطه صحبت‌های خوبی در این زمینه داشتیم و امیدواریم که اتفاقات خوبی درا ین زمینه شاهد باشیم.

وی با اشاره به نشست‌های خود با کشاورزان، تصریح کرد: ورود دولت به عرضه خرید تضمینی و ورود بموقع خریداران، معرفی خرمای کبکاب و تبدیل آن به برند بین‌المللی، یافتن بازارهای جدید برای خرمای ایران، افزابش قیمت خرما و ارائه تسهیلات لازم به کشاورزان و فعالان این عرصه از عمده‌ترین مطالبات نخل‌داران است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم خواستار افزایش ظرفیت سردخانه‌ای برای ذخیره‌سازی خرما شد و بیان کرد: تهاتر خرما از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند زمینه ساز افزایش فروش خرما باشد.

معاون استانداری فارس: تریبون آزاد در مدارس و دانشگاه‌ها برپا شود
دنبال کنید

نماینده دشتستان در مجلس افزود: می‌توانیم با برخی کشورها تفاهم کنیم و خرما را صادر کنیم و محصولات مورد نیاز کشور را وارد کنیم و این آمادگی در استان بوشهر و در بین فعالان حوزه خرما وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: دور این میز جمع شده‌ایم که فکری به حال کشاورزان کنیم. چشم کشاورزان به این میز است و این می‌طلبد که مسئولان در سطح ملی نگاه خاصی به این حوزه داشته باشد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi