یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعزام ماشین‌آلات سنگین برای ترمیم سراب‌ها و کانال‌های انتقال آب کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، سید علی معتمدی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بارش‌های رگباری چند روز اخیر خسارت‌های زیادی به تولیدات و زیرساخت‌های کشاورزی وارد کرد و بخش زیادی از اراضی کشاورزی هنوز در معرض خسارت و آسیب جدی هستند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد  بیان کرد: اینکه بخشی از خساراتی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 78943
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

کرونا :

اعزام ماشین‌آلات سنگین برای ترمیم سراب‌ها و کانال‌های انتقال آب کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، سید علی معتمدی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بارش‌های رگباری چند روز اخیر خسارت‌های زیادی به تولیدات و زیرساخت‌های کشاورزی وارد کرد و بخش زیادی از اراضی کشاورزی هنوز در معرض خسارت و آسیب جدی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد  بیان کرد: اینکه بخشی از خساراتی که سیل و تگرگ وارد کرد براورد شدند و تلاش‌ها برای جبران مالی این خسارت‌ها با جدیت در حال انجام است.

معتمدی‌پور افزود: در این شرایط آنچه در اولویت کاری جهاد کشاورزی است، نجات ۲ هزار هکتار از شالیزارهای کهگیلویه و بویراحمد است که اگر تا چند روز آینده تامین آب نشوند به طور کامل خشک خواهند شد.

وی گفت: سراب و کانال‌های تامین آب این شالیزارها در سیلاب‌های اخیر تخریب شدند و گل و لای مسیر انتقال آب را مسدود کرده که ناچار بودیم با فوریت به وسیله ماشین‌آلات سنگین اقدامات لازم را انجام دهیم و جلوی این خسارت هنگفت را به کشاورزان و اقتصاد این استان بگیریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی، استاندار و دیگر مقامات مرتبط با شورای بحران استان و کشور ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده تاکنون ۱۱ دستگاه ماشین‌آلات سنگین شامل لودر، بیل میکانیکی و بکهول تامین شده تا با رعایت اولویت در نقاط مختلف استان عملیات بازسازی و تعمیر سراب‌ها و لایه‌روبی کانال‌ها و جداول کشاورزی را انجام دهند.

معتمدی‌پور تصریح کرد: سپاه، شرکت نفت و بخش خصوصی در این اقدام جهادی همکاری قابل تحسینی داشتند تا کشاورزان و تولیدکنندگان در این شرایط بحرانی تنها نباشند و بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و شالیزارهای این استان از خطر خشکیدگی نجات پیدا کنند.

قاتل نزاع منجر به قتل در پاتاوه از توابع دنا خود را به پلیس معرفی کرد
دنبال کنید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از مشارکت و خودیاری کشاورزان در این عملیات خبر داد و یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی ادامه بارش‌ها در امروز و فردا به محض مساعد شدن شرایط جوی،عملیات لایه‌روبی کانال‌ها و بازسازی سراب‌های اراضی کشاورزی  انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi