شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ذخیره ۶۲۰ هزار مترمکعب آب در طرح های تغذیه مصنوعی گچساران

به گزارش کرونا بارش های اخیر توانست ظرفیت آب برخی از بندخاکی رسوبگیر طرح تغذیه مصنوعی در کهگیلویه و بویراحمد را تکمیل و سر ریزکرد. سید معصوم افضلی در گفت و گو با خبرنگار فارس درگچساران اظهار کرد: ظرفیت آب بندخاکی رسوبگیر طرح تغذیه مصنوعی ناصر آباد این شهرستان بدنبال بارندگی های چند روز  گذشته

اختصاصی کرونا

کد خبر : 78865
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

ذخیره ۶۲۰ هزار مترمکعب آب در طرح های تغذیه مصنوعی گچساران

به گزارش کرونا بارش های اخیر توانست ظرفیت آب برخی از بندخاکی رسوبگیر طرح تغذیه مصنوعی در کهگیلویه و بویراحمد را تکمیل و سر ریزکرد.

سید معصوم افضلی در گفت و گو با خبرنگار فارس درگچساران اظهار کرد: ظرفیت آب بندخاکی رسوبگیر طرح تغذیه مصنوعی ناصر آباد این شهرستان بدنبال بارندگی های چند روز  گذشته تاکنون تکمیل و سرریز شد. 

وی بیان کرد: ظرفیت حوضچه های تغذیه مصنوعی  این طرح ها یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب بوده که قریب به ۳۷درصد حجم این حوضچه های تغذیه در اثر بارندگی و سیلاب های اخیر تکمیل  شده است.

 

رئیس اداره امور آب گچساران تصریح کرد: در پی بارندگی های چند روز  گذشته  ۶۲۰ هزار متر مکعب آب در طرح های تغذیه مصنوعی این  شهرستان ذخیره و به آبخوان دشت امامزاده جعفر تزریق شد.

افضلی عنوان کرد: این میزان آب در طرح  های تغذیه مصنوعی ناصرآباد، گرگدا و شیخ خواجه آبگیری و ذخیره  شده است.

وی گفت: این حجم از روان آب جاری شده در حوضه بالا دست به میزان ۳۲۰ هزار متر مکعب در طرح تغذیه مصنوعی ناصر آباد، ۱۵۰ هزار متر مکعب در طرح تغذیه مصنوعی شیخ خواجه و ۱۵۰ هزار متر مکعب درطرح تغذیه مصنوعی، گرگدا ، از طریق بند های رسوبگیر کنترل و کانال های انتقال به حوضچه‌های تغذیه مصنوعی وارد و ذخیره شدند.

رئیس اداره امور آب گچساران خاطرنشان کرد: هدف از ساخت این طرح ها  مهار و کنترل سیلاب ،جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی ،تقویت آبخوان دشت و منابع آب  زیر زمینی و جلوگیری از فرسایش خاک است.

همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و شهادت در گچساران برگزار شد+تصاویر
دنبال کنید

افضلی بیان کرد: بارش های شدید چند روز  گذشته در شهرستان گچساران و منطقه در بالادست سد امامزاده جعفر سبب افزایش و بالا آمدن آب اطراف این سد و نیز افزایش آب پشت سد شده است.

وی افزود: هم اکنون  سه طرح آبخوانداری در مناطق ناصرآباد ، شیخ خواجه (آبدالان میشو ) و گرگدا در  محدوده مطالعاتی دشت امامزاده جعفر گچساران در حال بهره برداری هستند.

رئیس اداره امور آب گچساران ادامه داد: طرح های  در حال بهره برداری  تغذیه مصنوعی این شهرستان در صورت بارندگی و سیلاب سالیانه بیش از ۶ میلیون مترمکعب آب به آبخوان ها و سفره های آب زیرزمینی تزریق می کنند.

افضلی اضافه کرد: طرح تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب درگچساران با هدف تغذیه سفره های آب زیرزمینی انجام می شود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi