پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اختتامیه جشنواره تجسمی یاسوج | سلام دوباره هنرمندان به سالن ارشاد!/هنرمند برجسته: لطفا با همین دست فرمان جلو بروید!

به گزارش کرونا از یاسوج؛ در حالی مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج برگزار شد که بعد از سالها شاهد حضور گسترده هنرمندان استان در یک مراسم هنری بودیم. از هنرمندان موسپید و پیشکسوت گرفته تا هنرمندان بزرگ کهگیلویه و بویراحمدی در رشته های مختلف هنری حضور آنها

اختصاصی کرونا

کد خبر : 78576
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

کرونا :

اختتامیه جشنواره تجسمی یاسوج | سلام دوباره هنرمندان به سالن ارشاد!/هنرمند برجسته: لطفا با همین دست فرمان جلو بروید!

به گزارش کرونا از یاسوج؛ در حالی مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج برگزار شد که بعد از سالها شاهد حضور گسترده هنرمندان استان در یک مراسم هنری بودیم.

از هنرمندان موسپید و پیشکسوت گرفته تا هنرمندان بزرگ کهگیلویه و بویراحمدی در رشته های مختلف هنری حضور آنها جلوه ای دیگر به سالن همایش های اداره کل ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد داده بود.

در این همایش که در سالن مملو از هنرمندان و پیشکسوتان رشته های مختلف برگزار شد استاد حسن غفاری از عکاسان مطرح و بنام کشور از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای صحبت خود خطاب به امین درخشان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم با همین دست فرمان جلو بروی؟!.

اختتامیه جشنواره تجسمی یاسوج | سلام دوباره هنرمندان به سالن ارشاد!/هنرمند برجسته: لطفا با همین دست فرمان جلو بروید! 7

هنرمند برجسته استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه آب‌های جاری فراوانی در این استان وجود دارد که معمولاً مسئولان به دنبال ساختن سد بر روی این آب ها هستند یادآور شد: بر روی این آبها سد می سازند تا آرام تر از استان خارج شوند و بتوانیم برای معیشت مردم از آن استفاده کنیم هنرمندان ما حکم همین آب را دارند که باید بمانند و به مانند سدی پشتیبان آنها باشیم تا از استان خارج نشوند و بتوانیم از ظرفیت آنها در زمینه های مختلف استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مدیران فرهنگی در سالهای گذشته کم کاری کردند و مدیران جدید باید خود را نشان دهند و با برگزاری این جشنواره و سایر کارها به آنها امیدوار شده‌ایم گفت: مشکلات استان را در کوچه و خیابان ها می‌بینیم دعوا و نزاع هایی که در سطح کوچه و خیابان می شود و یا جوانان و نوجوانانی که کارهای عجیب و غریب انجام می‌دهند و لباس های آنچنانی می پوشند و پشت خودروها کلمات نا مانوس می نویسند همه وظیفه داریم که در این زمینه وارد عمل شویم.

غفاری ادامه داد: هیچ کس نمی تواند نقش فرهنگ و هنر را در جامعه و خانواده انکار کند در این حوزه بسیار عقب هستیم باید با توجه بیشتر به حوزه فرهنگ و هنر به مقابله با مشکلات برویم.

اختتامیه جشنواره تجسمی یاسوج | سلام دوباره هنرمندان به سالن ارشاد!/هنرمند برجسته: لطفا با همین دست فرمان جلو بروید! 8

وی در ادامه با بیان اینکه وسعت زیادی از استان ما منابع طبیعی است و معیشت مردم استان به منابع طبیعی گره خورده گفت: اگر دولت ها منابع طبیعی را به مردم می سپردند اکنون پروانه برگخوار جنگل های بلوط را نابود نمی‌کرد در کرمان مس ملی نیست اما در اینجا هر تپه ای را ملی اعلام کرده‌اند؟.

تیم فوتسال ناشنوایان کهگیلویه و بویراحمد قهرمان مسابقات گرامیداشت شهید حججی شد
دنبال کنید

عکاس برجسته کهگیلویه و  بویراحمدی با بیان اینکه در دولت کنونی توجه بیشتری به حوزه فرهنگ شده است و اعتبارات فرهنگی از یک درصد به ۲ درصد افزایش یافته گفت: باید به مقوله فرهنگ توجه بیشتری شود و از این ظرفیت هم استفاده کنید.

وی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه راه نجات ما در استان متصل شدن به گردشگری است گفت: همه موارد را داریم در کنار آن باید هنرمندان هم به میدان بیایند تا بتوانیم از ظرفیت های گردشگری برای توسعه استان استفاده کنیم باید به کمک همدیگر و با مثلث گردشگری، حوزه هنری و ارشاد و با همین جریان ۲ درصدی حوزه فرهنگ و هنر را حرکت دهیم.

اختتامیه جشنواره تجسمی یاسوج | سلام دوباره هنرمندان به سالن ارشاد!/هنرمند برجسته: لطفا با همین دست فرمان جلو بروید! 9

غفاری به مشکلات خود به عنوان یک هنرمند اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته ۵ لنز عکاسی و دوربین و همچنین خانه ام را برای بدهکاری فروختم اما خوشحالم که اکنون آزاد و رها زندگی می کنم.

وی گلایه‌ای هم از سفرهای مسئولان استانی و کشوری به استان از جمله سفر رئیس جمهور و رئیس مجلس داشت و گفت: سهم حوزه فرهنگ و هنر در این ۲ سفر چه بوده است.

در ادامه هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که بخش زیادی از آسیب های اجتماعی باید توسط شما هنرمندان مدیریت و کنترل شود گفت: هنرمندان نسبت به آسیب‌های اجتماعی اشراف بیشتری دارند و با خلق آثار زیبای خود می توانند در پیشگیری آسیب‌ها به کمک مسئولان بیایند.

وی در ادامه با بیان اینکه رهبری هم در خصوص آسیب های اجتماعی دغدغه‌های بسیاری داشته و قرارگاه آسیب های اجتماعی را دستور دارند گفت: شاید نتوانستیم آنگونه که باید به مقابله با آسیب‌های اجتماعی برویم.

اختتامیه جشنواره تجسمی یاسوج | سلام دوباره هنرمندان به سالن ارشاد!/هنرمند برجسته: لطفا با همین دست فرمان جلو بروید! 10

این مسئول با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد استانی عشایری و عشیره ای بوده و چنین مشکلات و آسیب‌هایی کمتر در آن وجود داشته است متاسفانه برخی از کنترل ها از بین رفته و والدین تا اندازه زیادی بی‌تفاوت فرزندان شده‌اند.

ساخت زائرسرای امامزاده جعفر (ع) گچساران شروع شد
دنبال کنید

امین درخشان هم در آیین پایانی جشنواره هنرهای تجسمی در محل سالن همایش‌های ارشاد اسلامی استان با قدردانی از انجمن هنرهای تجسمی از برگزاری این جشنواره اظهار کرد: آن‌ها قدرت و توانایی انجام جشنواره ها را در استان و در این سطح نشان دادند و این سیاست را در ادامه کار خود خواهیم داشت و کار را به خود هنرمندان می سپاریم و قائلیم که کار باید به اهلش سپرده شود. 

اختتامیه جشنواره تجسمی یاسوج | سلام دوباره هنرمندان به سالن ارشاد!/هنرمند برجسته: لطفا با همین دست فرمان جلو بروید! 11

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: سیاست واگذاری برنامه ها را در همه رشته‌های هنری به هنرمندان خواهیم داشت و از مهم‌ترین رسالت های ما این است که حوزه فرهنگ و هنر را اجتماعی کنیم چرا که نیاز و خلا در حوزه فرهنگ همواره احساس شده است تا که هنرمندان در انظار عمومی و در مسایل اساسی جامعه نقش آفرینی و اثرگذاری داشته باشند. 

درخشان گفت: هنرمندان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید نقش آفرین باشند و معتقدیم دغدغه هنرمندان از مسوولان بسیار بیشتر است دغدغه های هنرمندان ما در این جشنواره دغدغه همه مردم استان بود غالب تولیدات تجسمی در خصوص درختان بلوط بود و البته در بخش حجاب و عفاف هم ورود خوبی پیدا کردند و البته معتقدیم باید هنرمندان ما در خصوص آسیب‌های اجتماعی بیشتر کار کنند. 

مدیرکل ارشاد اسلامی استان در ادامه اظهارات خود گفت: در گذشته یکی از مشکلات این بود که باید هیئت داوران را از بیرون استان دعوت می کردیم اما با داشتن ظرفیت‌های ملی مثل حسن غفاری و اسحاق آقایی و دیگران نیازی به داوران غیر بومی نیست چرا که این ها خود از بزرگان عرصه هنر در کشور هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیشکسوتان هنر استان بودند که علم هنر استان را در گذشته زنده نگه داشتند بیش از ۲۳۰ از هنرمندان استان در مرحله اول حضور داشتند که در نهایت به تعداد ۱۶۰ نفر آثار آن‌ها برای حضور در جشنواره برگزیده شد و در نهایت با رای و نظر داوران آثار برتر شناخته شدند.

انتهای پیام/

 

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi