پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

جشنواره سودای عشق در فارس برگزار می‌شود/ تاکید بر ژانر کمدی و نشاط آوری

مجید میکائیلی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس در گفتگو با خبرنگار فارس از شیراز گفت: سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج تحت عنوان (سودای عشق) ابتدا در یک مرحله ی استانی در مرداد ماه کار خود را آغاز کرده و در اوایل آبان ماه اختتامیه مرحله استانی این جشنواره را خواهیم داشت و جشنواره کشوری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 78483
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

کرونا :

جشنواره سودای عشق در فارس برگزار می‌شود/ تاکید بر ژانر کمدی و نشاط آوری

مجید میکائیلی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس در گفتگو با خبرنگار فارس از شیراز گفت: سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج تحت عنوان (سودای عشق) ابتدا در یک مرحله ی استانی در مرداد ماه کار خود را آغاز کرده و در اوایل آبان ماه اختتامیه مرحله استانی این جشنواره را خواهیم داشت و جشنواره کشوری که به احتمال زیاد میزبانی آن استان فارس باشد در آذر ماه با حضور برگزیدگان همه استان ها برگزار خواهد شد.

امیر صادقی رئیس انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان فارس و دبیر استانی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در گفتگو با خبرنگار فارس در گفت: سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج امسال با گذشت یک وقفه ی ۶ ساله برگزار میشود، لذا ما در این سال ها شاهد آن بودیم که برگزار نشدن این جشنواره چه تأثیر منفی بر روی آثار تولیدی نمایشی استان داشت.

وی در ادامه گفت: با تلاش هایی که صورت گرفت قرار بر این است در سه بخش تئاتر صحنه ای، تئاتر محیطی و نمایشنامه نویسی، دور سیزدهم این جشنواره سراسری با عنوان سودای عشق برگزار شود. 

صادقی گفت: لذا در تمامی کشور به طور هم زمان از ۱۵ مهر ماه تا ۱۵ آبان مرحله ی استانی این جشنواره برگزار خواهد شد و در بخش تئاتر صحنه ای و تئاتر محیطی به صورت جداگانه دو نماینده و برگزیده به کشور معرفی می‌شود همچنین در بخش نمایشنامه نویسی آثار به صورت مستقیم به تهران ارسال میشود.

رئیس انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان فارس گفت: اگر به علت شیوع کرونا شرایط خاصی ایجاد نشود ما مرحله استانی سودای عشق را به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد لذا اگر شرایط کرونایی خاصی ایجاد شود آثار به صورت مجازی به دبیرخانه ارسال و داوری انجام خواهد شد. 

صادقی افزود: شیراز یکی از میزبان های احتمالی اختتامیه کشوری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج است و یکی از استان هایی است که نظر خاصی بر برگزاری اختتامیه این جشنواره در شهر شیراز وجود دارد.

ادبیات کودک و نوجوان در استان در ابتدای راه قرار دارد
دنبال کنید

جشنواره سودای عشق در فارس برگزار می‌شود/ تاکید بر ژانر کمدی و نشاط آوری 3

وی گفت: بسیج هنرمندان در این جشنواره تأکید خاصی بر ژانر کمدی دارد تا هنرمندان و کارگردانان ما به سمت تولیدات کمدی حرکت کنند لذا کمدی برای خود تعریفی دارد به صورتی که به مضحکه و هجو تبدیل نشود و شأن در این تولیدات کمدی حفظ شود لذا نشاط آوری در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

دبیر استانی سودای عشق در استان فارس گفت: شاخص هایی که در داوری برای ما مورد اهمیت و توجه است عبارتند از تکیه بر متون و فرهنگ خاصه و بومی  استان، ژانر کمدی و طنز، تولید کار های اقتباسی از منابع محلی و بومی یعنی تولید آثار بر اساس پیشینه، اقوام، بومیّت و فرهنگ جاری آن استان صورت گیرد.

صادقی افزود: ه‍یئت انتخاب داوری استان از خود دبیرخانه جشنواره و سازمان بسیج هنرمندان استان است .

امیر صادقی در خصوص شرایط کلی ارسال آثار گفت: کارگردان نباید اثر را قبلا به جشنواره دیگری ارائه کرده باشد و کار باید تولیدی باشد اما به علت همزمانی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با جشنواره تئاتر مقاومت میتوان در این مورد استثنا قائل شد و آثار در هر دو جشنواره ارائه شود.

امیر صادقی در خصوص پشتیبانی و کمک هزینه های مرحله استانی جشنواره (سودای عشق) گفت: به گروه هایی که در بخش تئاتر صحنه ای و محیطی انتخاب شوند به تربیت ۲۰ و ۱۰ میلیون تومان تقدیم خواهد شد.

رئیس انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان فارس گفت: با رایزنی هایی که سازمان بسیج هنرمندان انجام داده، کار های تولیدی برتر در سالن های تهران به اجرا در خواهند آمد و همچنین در شیراز اجرای عموم برای این گروه های برتر در نظر گرفته شده است.

صادقی در ادامه گفت: ان شاالله در مرحله استانی همکاری هایی با استانداری، اراده کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی هنری و اجتماعی شهرداری شیراز، حوزه هنری، بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران، کنگره سرداران شهید و اداره کل میراث فرهنگی و دیگر ارگان ها و دستگاه هایی که به نوعی در این موضوع دخیل هستند صورت خواهد گرفت.

ضارب پرستار یاسوجی باید به اشد مجازات برسد
دنبال کنید

دبیر استانی این جشنواره افزود: ارائه آثار تولیدی با ژانر دفاع مقدس برای ما ارزشمند تر و زیباست ولی جهت حضور حداکثری تولیدات و گروه ها ،دیگر ژانر هایی که به آنها اشاره شد مورد قبول و استقبال است.

وی در ادامه افزود: مسجد محوری در این جشنواره برای ما بسیار مهم است لذا از کانون های فرهنگی مساجد و پایگاه های بسیج مقاومت دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره که متعلق به خودشان است شرکت کنند و تا ان شاالله استعداد های درخشان را شناسایی و پرورش دهیم.

صادقی در خصوص اهداف و دستاوردهای استعداد یابی جشنواره گفت: نخست اینکه بتوان حس شاد بودن و امید آفرینی در جامعه را تقویت کرد و بتوان هنرمندان مساجد، بسیج، مناطق محروم و افراد مستعد و با استعدادی که کمتر دیده شده اند را شناسایی و مورد حمایت و پشتیبانی و پرورش قرار داد.

همچنین مجید میکائیلی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس هم در پایان افزود: ما در استان فارس به بهانه برگزاری جشنواره ها نیاز داریم تا آثار فاخر هنرمندان استان را مورد حمایت و پشتیبانی قرار داده و محصولات و تولیدات آن ها را به جامعه عرضه کرده و نگاه به ابتکارات و خلاقیت هنرمندان بومی به ویژه در حوزه نمایش مورد توجه قرار گیرد و نگاه به تحول اجتماعی و ظرفیت سازی و گسترش خلاقیت ها در حاشیه این جشنواره به عنوان ماموریت خود دنبال میکنیم و همچنین احیا و تقویت برنامه های فرهنگی مساجد با اجرای این جشنواره ها تقویت و گسترش خواهد یافت و ان شاالله در راستای تولیدات فرهنگی آثار فاخر و تأثیر گذار به جامعه ارائه دهیم.


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi