شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

هزینه ۱۰۰ میلیاردی حیوانات خانگی روی دست بهداشت و درمان مازندران

به گزارش خبرنگار کرونا، عباس علیپور در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی به مساله مهم حیوانات خانگی و سگ های ولگرد پرداخت و افزود: این موضوع اثرات روانی زیادی را در جامعه ایجاد کرده و متولیان امر باید در این راستا چاره اندیشی کنند.دکتر علیپور افزود: در قانون شهرداری ها دستورالعمل کنترل سگ های ولگرد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 78452
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

کرونا :

هزینه ۱۰۰ میلیاردی حیوانات خانگی روی دست بهداشت و درمان مازندران

به گزارش خبرنگار کرونا، عباس علیپور در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی به مساله مهم حیوانات خانگی و سگ های ولگرد پرداخت و افزود: این موضوع اثرات روانی زیادی را در جامعه ایجاد کرده و متولیان امر باید در این راستا چاره اندیشی کنند.
دکتر علیپور افزود: در قانون شهرداری ها دستورالعمل کنترل سگ های ولگرد وجود دارد و شهرداری ها باید با کنترل جمعیت اینگونه حیوانات، اثرات روحی و روانی ناشی از آن را در جامعه کاهش دهند.
وی از تبعات گزیدگی حیوانات خانگی ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در رابطه با درمان گزش های حیوانی در مازندران هزینه شد و ۳ مورد فوت ناشی از هاری را هم شاهد بودیم.

حضور مسافران و روند افزایشی گزش ها در مازندران
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ۱۶ هزار و ۱۲۲ مورد گزش در سال گذشته که بیشتر آن متعلق به سگهای خانگی بوده است خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات و با حضور مسافران، میزان مراجعه کنندگان بابت گزش ها روند افزایشی پیدا می کند.
وی از تزریق ۳ دُز واکسن هاری و سِرم تُرابی در رابطه با درمان اینگونه مراجعات و هزینه گزاف ۶ تا ۷ میلیون تومانی ناشی از این اقدامات می گوید و از متولیان امر می خواهد در رابطه با نگهداری حیوانات در خانه بازنگری اساسی صورت گیرد.
متخلفین به دادگاه معرفی می شوند
یکی از سوال های پُرپرسش خبرنگاران در این نشست رسانه ای موضوع زباله خصوصاً ساماندهی زباله های عفونی بوده که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اینگونه پاسخ می دهد: در بحث زباله های عفونی در برخی شهرها دچار چالش هستیم.
دکتر علیپور با اشاره به اینکه ده ها مورد از تخلفات مطب ها و کلینیک ها در رابطه با زباله های عفونی را به مراجع قضایی اعلام کردیم، افزود: پروسه خُرد کردن زباله های عفونی بعد از بی خطرسازی دچار نقص است که باید مرتفع شود.
وی با بیان اینکه به سازمان نظام پزشکی ساری تا اول شهریور فرصت دادیم که نواقص موجود را برطرف کند، از روند فعلی ساماندهی زباله های عفونی غیربیمارستانی ابراز رضایت نکرد و تاکید کرد: پس از پایان مهلت مقرر، رئیس نظام پزشکی ساری به دادگاه معرفی خواهد شد.

بیمارستان 120 تختخوابی نی ریز به بهره برداری رسید/ پیگیری برای حل مشکلات بهداشت و درمان حوزه انتخابیه
دنبال کنید

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi