یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رشد چشمگیر تسهیلات مالی مربوط به جوانان در بودجه 1401 / رفع موانع تشکیل صندوق اندوخته جوانان

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: در بودجه سنواتی سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ تسهیلات مالی برای ازدواج، مسکن، تحصیل، ورزش و… رشد قابل توجهی داشته است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 78380
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

رشد چشمگیر تسهیلات مالی مربوط به جوانان در بودجه 1401 / رفع موانع تشکیل صندوق اندوخته جوانان

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت،، “جوان ایرانی سلام” برنامه صبحگاهی رادیو جوان است که در یکی از بخش‌های این برنامه، هر روز با پیگیری از یکی از مسئولینِ استان‌های مختلف، از آن‌ها در مورد اقدامات انجام شده برای جوانان استان مربوطه خود سوال می‌پرسد. در برنامه اخیر عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان ونائب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفتگوی تلفنی در مورد فعالیت‌های انجام شده در استان اصفهان صحبت کرد.

عباس مقتدایی در مورد مهمترین اقدام سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای جوانان گفت: بنای مجلس یازدهم این بوده که نگاه ویژه ای به جوانان داشته باشد. در بحث جوانان هم ضروریت هایی مثل موضوع اشتغال، ازدواج و مسکن وجود دارد و هم نیازمند این هستیم که از توانمندی آن‌ها در مجموعه‌های مختلف استفاده کنیم. به طور مثال ما در دولت سیزدهم در حوزه تعیین وزرا یکی از ملاک ها را توانمندی جسمی، فیزیکی و جوانی قرار دادیم. مراودات ما و دولت کمک کرد که تا سن مسئولیت‌ها در کشور در رده‌های مختلف از وزارت و معاون رئیس جمهور گرفته تا بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها پایین بیاید.

مقتدایی ادامه داد: حداقل ۲۰ مکاتبه با وزیر ورزش وجوانان و ۶ مکاتبه با خود رییس جمهور در خصوص موضوعاتی که بیان کردم داشتم که این ها عمداتا مواردی است که کمک کرده تا وضعیت در کشور از جهت رسیدگی به جوانان بهتر شود، به طور مثال در بحث قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال اول برخی از موضوعات را مطرح کردیم، و در سال‌های بعد در بودجه سنواتی باید آن را می‌آوردیم، و امروز در بودجه سنواتی سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ تسهیلات مالی برای ازدواج، مسکن، تحصیل، ورزش و… به طور خاص دیده می‌شود.

مقتدایی با بیان این که تاخیر چهارده ساله قانون تسهیل ازدواج و تشکیل نشدن صندوق اندوخته آن را به طور جدی دنبال کردیم گفت: خوشبختانه با جلسات متعددی که در وزارت اقتصاد برگزار شد، موانع تشکیل صندوق اندوخته جوانان برطرف شد و همچنین چند مکاتبه هم با وزیر علوم و وزیر بهداشت و برخی از وزرای در مورد خوابگاه‌های دانشجویی، به خصوص تعریف و ساخت خوابگاه متاهلین داشتیم. همه این موارد در بودجه‌های سنواتی رشد قابل توجهی داشت و نتایج خوبی هم از این مکاتبات و پیگیری‌ها گرفتیم./

پایان پیام

ورزش های شالیزاری به نام آستانه اشرفیه ثبت شود
دنبال کنید

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi