جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگاه دولت باید به استان بوشهر تغییر کند

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات روستای هلیله گفت: نگاه دولت باید به این استان تغییر کند و نشانه‌هایی از این تغییر نگاه در بدنه دولت و رئیس جمهور دیده می‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 78167
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

کرونا :

نگاه دولت باید به استان بوشهر تغییر کند

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم و عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات روستای هلیله گفت: همه مسئولان باید با تمام توان برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند و از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به بررسی و کارشناسی مشکلات و معضلات با حضور مسئولین استانی و شهرستانی خاطرنشان کرد: آمادگی دارم مشکلات را در هر سطحی که نیاز باشد، چه در مجلس شورای اسلامی، چه در سطح وزارتخانه‌ها و یا از طریق رئیس جمهور محترم پیگیری کنم.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم افزود: مدیران دستگاه‌های مختلف باید در چارچوب حوزه مسئولیتشان، خود را موظف به شناسایی مسائل و مشکلات بدانند و برای حل آنها طرح و برنامه داشته باشند.

وی بیان کرد: موضوع سند مالکیت مردم هلیله حدود ۵۰ سال است که به نتیجه نرسیده، در مجلس نهم به کمک مردم هلیله و بندرگاه به این نتیجه رسیدیم که جابجایی انجام شود، در بودجه آن سال حدود ۳۵۰ میلیارد تومان که از سرجمع بودجه سالانه استان بالاتر بود برای این جابجایی اعتبار در نظر گرفته شد، ولی متأسفانه دولت انجام نداد.

جمیری تصریح کرد: یا مردم باید بتوانند مثل سایر نقاط این شهر و استان زندگی کنند و از همه مزایا برخوردار باشند و اگر دولت نمی‌تواند شرایط را فراهم کند باید تدبیر دیگری اندیشیده شود، مردم گناهی نکرده اند بلکه نیروگاه در حریم زندگی مردم احداث شده است، وظیفه متولیان امور است که مسائل و مشکلات مردم را حل کنند. خیلی حرف پیچیده و ناحقی نیست.

وزیر آموزش و پرورش: دانش آموزان باید خیرین مدرسه ساز را بشناسند و عمل آنان را الگو قرار دهند
دنبال کنید

وی ادامه داد: در هر جای دنیا وقتی یک تأسیسات صنعتی ایجاد می‌شود باید مردم در کنار آن آرامش و آسایش پیدا کنند، و امکانات رفاهی، آموزشی، فرهنگی و درمانی شأن رونق و توسعه پیدا کند نه اینکه در همه زمینه‌ها برایشان محدودیت ایجاد شود.

جمیری گفت: نمی‌شود مردم را آزار بدهیم و آنها در شرایط نامناسب زندگی کنند، در سطوح عالی مدیران باید کمک کنند، در مرحله اول باید مشکل سند مالکیت مردم حل شود، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در جلسه حضور دارند و باید تدبیر لازم را برای حل این مشکل در سطح استان و یا کشور بیندیشند.

وی افزود: هفته آینده جلساتی با حضور فرمانداران حوزه انتخابیه در وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و وزارت نفت هماهنگ کرده ایم و مشکلات اولویت دار مردم را در این جلسات پیگیری خواهیم کرد.

عضو مجمع نمانیدگان استان بوشهر در مجلس بیان کرد: موضوع آب یکی از مسائل کلان ملی است که در استان ما وضعیت بحرانی‌تر است، مدیرکل محترم آبفا به صورت جدی تر مسائل و مشکلات این حوزه را دنبال کند و اگر گره‌ای در کارها وجود دارد باید با برنامه ریزی و پیگیری مجدانه در سطح استان و یا کشور گره گشایی کنند.

وی ادامه داد: در خصوص فاضلاب جنوب بوشهر، از وزیر محترم طرح سوال کرده ایم و موضوع را به صورت جدی دنبال می‌کنیم. موضوع آبشیرین کن باید به صورت جدی دنبال شود که اگر امروز در این حوزه چاره اندیشی نکنیم در آینده وضعیت آب بحرانی‌تر وضعیت فعلی خواهد بود.

جمیری تاکید کرد: بنده بارها عرض کرده ام که نگاه دولت باید به این استان تغییر کند و نشانه‌هایی از این تغییر نگاه در بدنه دولت و رئیس جمهور دیده می‌شود، امیدواریم که مدیران هم از این تغییر نگاه به نحو مقتضی و مناسب بهره ببرند و سعی کنند بیشترین ثمرات را برای مردم داشته باشد./

ضرورت حرکت به سمت عدالت اجتماعی/ حذف ارز ترجیحی تا پایان سال جاری
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi