دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

چاههای کشاورزی یزد به صورت آنلاین پایش می شود

به گزارش کرونا، معاون شرکت آب منطقه ای یزد گفت: با ابتکار مهندسین فنی شرکت ، بررسی وضعیت تمام چاههای کشاورزی به صورت آنلاین امکان پذیر شده است . جواد منصوری با بیان اینکه بیشترین آب مصرفی در بخش کشاورزی استفاده می شود اظهارداشت: ازآغاز اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی در شرکت های آب منطقه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 78116
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

کرونا :

چاههای کشاورزی یزد به صورت آنلاین پایش می شود

به گزارش کرونا، معاون شرکت آب منطقه ای یزد گفت: با ابتکار مهندسین فنی شرکت ، بررسی وضعیت تمام چاههای کشاورزی به صورت آنلاین امکان پذیر شده است .
 
جواد منصوری با بیان اینکه بیشترین آب مصرفی در بخش کشاورزی استفاده می شود اظهارداشت: ازآغاز اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی در شرکت های آب منطقه ای از سال ۱۳۹۳ و با ابلاغ دستور العمل های ۱۵ گانه اقدامات خوبی جهت حفاظت از منابع آب زیرزمینی و صرفه جویی در آب صورت گرفته و تاکنون ۹۲ درصد از چاههای کشاورزی به کنتورهوشمند مجهز شده اند.

وی افزود: طرح خاموشی چاههای کشاورزی به دلیل وجود محصولات مختلف و نیازهای آبی متفاوت، مورد اعتراض برخی از کشاورزان قرار گرفت و اجرای طرح تحویل حجمی که مدیریت مصرف  و زمان خاموشی چاهها در اختیار خود کشاورز قراردارد انجام شد.

منصوری تصریح کرد: برای اجرای موفق این طرح نیز برنامه هایی در حفاظت و بهره برداری انجام شد که مهمترین و کاربردی ترین آنها اجرای طرح داشبورد مدیریتی جهت رصد و پایش آنلاین اقدامات صورت گرفته می باشد و این داشبورد در استان یزد راه اندازی شده و می تواند الگویی برای شرکت های آب منطقه ای کشور باشد.

این مسئول خاطرنشان ساخت: داشبوردهای طراحی شده بطور پیوسته تحت بروزرسانی و توسعه قرار دارد و امکاناتی شامل ثبت خودکارشارژ، پایگاه داده شارژهای انجام شده، امکان گزارش گیری شارژها، وضعیت آبدهی چاه، بررسی اطلاعات داشبورد دوسویه آب و برق و حجم مصرفی و ساعت کارکرد کنتورها فراهم شده است.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi