جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اما و اگرهای کلرزنی و وضعیت بهداشت آب شرب گچساران

به گزارش کرونا از گچساران علی محمد غریبی در خصوص کلرزنی آب شرب گچساران اظهار کرد: بخش عظیمی از آب شرب شهر دوگنبدان و مجموعه روستاهای حوزه خیرآباد و دهستان لیشتر از سد کوثر تامین می گردد که عملیات گندزدایی آن در تصفیه خانه سد مذکور با دقت و حساسیت ویژه انجام می شود. وی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 77911
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

کرونا :

اما و اگرهای کلرزنی و وضعیت بهداشت آب شرب  گچساران

به گزارش کرونا از گچساران علی محمد غریبی در خصوص کلرزنی آب شرب گچساران اظهار کرد: بخش عظیمی از آب شرب شهر دوگنبدان و مجموعه روستاهای حوزه خیرآباد و دهستان لیشتر از سد کوثر تامین می گردد که عملیات گندزدایی آن در تصفیه خانه سد مذکور با دقت و حساسیت ویژه انجام می شود.

وی بیان کرد: با مد نظر داشتن جمعیت گچساران بعنوان تنها شهرستان استفاده کننده از آن در کهگیلویه و بویراحمد قریب به دو میلیون و پانصد هزار نفر در استانهای جنوبی از جمله خوزستان، بوشهر، فارس و هرمزگان از آن آب استفاده می کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: به یقین میزان کیفیت و کمیت مواد گندزا در ابتدای این مسیر که نزدیک به تصفیه خانه می باشد نسبت به سایر نقاط بهتر است و در مخازن ذخیره نیز مجددا مواد گندزدا به شبکه تزریق می گردد و بخش دیگری از آب مورد نیاز از چاههای دشت امامزاده جعفر تامین می شود.

غریبی عنوان کرد: کیفیت منابع زیرزمینی بسیار مطلوب و پس از ورود به مخازن ذخیره نیز عملیات گندزدایی بصورت اصولی، علمی و با دقت انجام می گیرد.

وی در خصوص خرابی دستگاه کلرزنی و تعداد روستاهای تحت پوشش گفت: خرابی یک دستگاه کلرزنی در برخی مواقع بدلیل نوسانات برقی یا خورندگی و اکسیده شدن ناشی از مواد شیمیایی امری معمول بوده و دلیلی بر عدم گندزدایی آب شرب نبوده و در چنین مواقعی کار کلرزنی بصورت دستی انجام می گیرد.

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در گچساران امور آبفا ۱۱۵ یا ۱۱۸ روستا را تحت پوشش ندارد و این رقم هیچ گونه صحتی نداشته و تنها ۵۸ روستای آن شهرستان تحت پوشش آبرسانی آبفا است.

نامه 170 معلم از 15 استان به علی دایی/ یادمان نمی‌آید هیچگاه برای شهید وطن نوشته باشید!
دنبال کنید

وی افزود: می طلبد مسئولین شهرستان در بیان آمار، ارقام و تعداد، دقت لازم را بعمل آورده، چرا که آمار صحیح و منابع موثق آماری است که زمینه و موجبات برنامه ریزی صحیح و اعتماد عمومی و پیشرفت شهرستان،استان و کشور را در پی دارد و ارائه آمار ناصحیح، برنامه ریزی مطلوبی در پی ندارد.

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مقادیر مواد گندزا براساس حجم مخازن و میزان تولید آب مورد نیاز و مدت زمان، تحویل ادارات آبفا داده می شود، که در سه ماهه گذشته مواد گندزا برای وضعیت کمی و کیفی آب شرب گچساران از طریق ستاد آبفا استان تهیه و به آن شهرستان نیز تحویل گردیده، که ۲۵ عدد سیلندر گاز ۴۵ کیلویی برای ایستگاههای گازی حوزه دوگنبدان که هر سیلندر گاز بین ۳۰ تا ۴۰ روز گاز به شبکه تزریق می کند.

غریبی ادامه داد: افزون بر یک تن مواد پودر پرکلرین برای استفاده تا پایان مرداد ماه در مناطق روستایی نیز برای گچساران فرستاده شده که همکاران و آبداران نیز در راستای وضعیت بهداشتی آب شرب و حتی بصورت دستی آن را بکار گرفته اند.

وی گفت: مدیرعامل، معاونین بخشهای بهره برداری آب و فاضلاب و حوزه پایش و کنترل کیفیت، تاکیدات، دقت و حساسیت های لازم را نسبت به استعمال مستمر مواد گندزدا در سراسر استان و در تمامی فصول به ویژه در فصل تابستان و ماههای گرم سال به دلیل حساسیت های جدی که در بحث سلامت آب شرب مردم وجود دارد بطور مستمر در دستور کار و اقدام جدی دارند و در کنار آن شست و شوی مخازن نیز هر ساله حداقل دو بار انجام می گردد.

هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در پی ورود پدیده باد و گرد و خاک
دنبال کنید

غریبی بیان کرد: در عرصه گسترده تلاش و خدمات رسانی شرکت آبفا استان کهگیلویه و بویراحمد و امور آبفا شهرستان گچساران اگر نوساناتی هم بوجود آید در کنار نقد و مطالبه گری هر مسئولی که دلسوزی و کمک برای انجام خدمات بهتر به مردم آن را تلقی می نمائیم، همکاری برای مرتفع نمودن مشکلات بویژه رفع کمبود تجهیزات گندزدا جهت کیفی سازی آب شرب را نیز توقع داریم.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi