دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مناسب‌سازی معابر اردبیل برای معلولان اجرایی می‌شود

به گزارش کرونا از اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان ظهر امروز در نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان اردبیل اظهار کرد: نیازمندی‌های معلولان در مناسب‌سازی معابر احصا و عملیاتی می‌شود و لازم است معلولان نیز نیازمندی‌های خود را در معابر مختلف اعلام کنند تا فرمانداران، شهرداران و مسؤولان متولی اماکن عمومی و بانک‌ها، برنامه رفع موانع

اختصاصی کرونا

کد خبر : 77861
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

کرونا :

مناسب‌سازی معابر اردبیل برای معلولان اجرایی می‌شود

به گزارش کرونا از اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان ظهر امروز در نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان اردبیل اظهار کرد: نیازمندی‌های معلولان در مناسب‌سازی معابر احصا و عملیاتی می‌شود و لازم است معلولان نیز نیازمندی‌های خود را در معابر مختلف اعلام کنند تا فرمانداران، شهرداران و مسؤولان متولی اماکن عمومی و بانک‌ها، برنامه رفع موانع را برای اجرایی کردن نیازمندی‌های این قشر تعریف کنند.

وی افزود: مسؤولان متولی علاوه بر وظایف سازمانی، باید با دید اخلاقی و انسانی به این امر توجه کرده و در اجرایی کردن نیازمندی‌های معلولان و جانبازان برای تسهیل در عبور و مرور از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: توجه به مناسب‌سازی در مجتمع‌های مسکونی، پاساژها، بازار، مراکز تجاری، آموزشی و درمانی دارای اهمیت بوده و باید پیگیری مناسب از سوی شهرداری و سازمان صمت و سایر دستگاه‌های متولی در اجرای به‌موقع مناسب‌سازی انجام شود.

استفاده از نظرات کارشناسی‌شده معلولان در مناسب‌سازی معابر مورد توجه باشد

میرجعفریان ادامه داد: با توجه به انتخاب شهر سرعین به‌عنوان پایلوت مناسب‌سازی‌، توجه به مناسب‌سازی بانک‌ها و چند آب‌درمانی ضروری بوده و باید از نظرات کارشناسی‌شده معلولان و جامعه هدف برای این اقدامات استفاده شود.

وی بیان کرد: در صورتی‌که پیشنهادهای معلولان برای اجرای مناسب‌سازی در یک مسیر، مغایر با اصول کارشناسی باشد، لازم است فرمانداران و شهرداران نسبت به بررسی و معرفی گزینه مناسب و عملیاتی اقدم کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اظهار کرد: توجه به عبور و مرور و استفاده معلولان از وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری و انجام مناسب‌سازی و ایجاد رمپ عبور و مرور برای معلولان در مساجد و اماکن متبرکه حائز اهمیت بوده و لازم است دستگاه‌های مرتبط در این زمینه اقدام کنند.

واقعه غدیر در شهرستان دنا بازسازی می شود
دنبال کنید

لازم به ذکر است؛ در این نشست تعدادی از فرمانداران، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته و جمعی از معلولان نیز تعدادی از مشکلات خود را برای پیگیری بیش‌تر بیان کردند.

انتهای پیام/۳۷۲۷/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi