یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر کشور: باید به صورت جدی به موضوع حاشیه‌نشینی شهر کرمانشاه پرداخته شود/پیش بینی ۵ میلیون زائر برای اربعین

به گزارش کرونا «احمد وحیدی» عصر پنجشنبه بعد از نشست شورای اداری شهرستان کرمانشاه در جمع خبرنگاران در فرمانداری افزود: با توجه به گزارش‌های دستگاه‌های مختلف و گروه‌های اجتماعی، فعالیت های خوبی در دستگاه های دولتی و گروه های اجتماعی صورت گرفته اما کارهای بزرگ دیگری در زمینه حاشیه نشینی باید انجام شود. وی عنوان کرد:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 77786
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰

کرونا :

وزیر کشور: باید به صورت جدی به موضوع حاشیه‌نشینی شهر کرمانشاه پرداخته شود/پیش بینی ۵ میلیون زائر برای اربعین

به گزارش کرونا «احمد وحیدی» عصر پنجشنبه بعد از نشست شورای اداری شهرستان کرمانشاه در جمع خبرنگاران در فرمانداری افزود: با توجه به گزارش‌های دستگاه‌های مختلف و گروه‌های اجتماعی، فعالیت های خوبی در دستگاه های دولتی و گروه های اجتماعی صورت گرفته اما کارهای بزرگ دیگری در زمینه حاشیه نشینی باید انجام شود.

وی عنوان کرد: قرار شد طرح جامعی برای مناطق حاشیه نشین فراهم شود و تقسیم نقش بین دستگاه ها صورت گیرد و همکاری های درون دستگاهی مشخص شود. برگزاری جلسات متعدد بین دستگاه ها برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر جزو موضوعاتی بود که در جلسه امروز مطرح شد.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در حوزه شهرستان کرمانشاه موضوعات دیگری مثل پسماند وجود دارد، گفت: بازیافت پسماند در کرمانشاه وضعیت خوبی دارد و مدت طولانی این کار شروع شده است ولی همچنان نیازهایی در این زمینه وجود دارد.

وحیدی اضافه کرد: اولین مساله این است که بتوانیم از تولیدات شرکت بازیافت کرمانشاه به عنوان سوخت کارخانه ها استفاده کنیم، دوم بحث کمپوست است که باید هماهنگی بشود کارخانه ها از این کود استفاده کنند زیرا حجم زیادی از کمپوست در کارخانه کرمانشاه وجود دارد که برای کشاورزی قابل استفاده است و فقط به دلیل زیادبودن هزینه حمل نقل و قیمت آن استفاده نشده که باید رایزنی‌هایی با وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد تا یارانه ای را در این زمینه تخصیص دهند و کشاورزان بتوانند از این ۴۰۰ هزار تن کمپوستی که در اینجا وجود دارد، استفاده کنند.

وزیر کشور در ادامه گفت: بعضی از روستاهای اطراف شهر کرمانشاه به شهر وصل شده‌اند اما هنوز خدمات شهری در این مناطق توسعه نیافته که قرار شد شهردار کرمانشاه خدمات شهری از جمله آسفالت و نیازهای دیگر آنها را تامین کند.

وی افزود: در بعضی از روستاهای شهرستان کرمانشاه نیز به دلیل تنش آبی مشکل کمبود آب وجود دارد که طی هماهنگی با سازمان آبفا مقرر شد با تخصیص تانکرهای آب تا زمان لوله کشی کامل به این تنش پایان دهند.

پیش بینی ۵ میلیون زائر اربعین در سال جاری

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش به موضوع پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: امیدواریم که محدودیت کرونایی برای بحث اربعین به وجود نیاید و مردم بتوانند از فرصت اربعین استفاده کنند و این منوط به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های صادر شده در این حوزه مثل تزریق واکسن یادآور و زدن ماسک است.

وحیدی افزود: در آخرین نوبت حدود ۳.۵ میلیون نفر زائر عتبات عالیات داشتیم که پیش‌بینی برای امسال حدود پنج میلیون زائر است.

وی اضافه کرد: قرار بر این شد که افرادی که قصد سفر دارند در سامانه مشخص شده ثبت نام کنند که ما برآوردی در این زمینه داشته باشیم تا با این برآورد تا خدمات و اقدامات لازم در مرزها بهتر صورت گیرد.

وزیر کشور اظهار داشت: مرز خسروی قرار است که بازگشایی شود و طرف عراقی قول داده که نیازمندی های منطقه بخصوص امنیت را تامین کند که ما امسال شاهد این باشیم که از مرز خسروی تردد حجم زیادی از زائران را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به ساکنان آن خدمات ارایه می‌دهد.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در بیست و هشتمین سفر استانی خود، صبح پنجشنبه ۲۳ تیرماه از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی وارد کرمانشاه شد.

در این سفر، چهار معاون رییس جمهور، یک مشاور و  هفت تن از وزرا، آیت الله رییسی را همراهی می کنند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع: ایرنا

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi