جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور: پررنگ شدن معروف منجر به کمرنگ شدن منکر در جامعه می‌شود

به گزارش کرونا از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امشب در نمایشگاه تخصصی خانواده در مشهد، اظهار کرد: خانواده دارای جایگاه مهمی در جامعه است، بنابراین ضرورت دارد بانوان افراد خانواده خود را سخت‌کوش و الهی تربیت کنند. رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به زندگی خانوادگی پیامبران الهی، ابراز

اختصاصی کرونا

کد خبر : 77753
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور: پررنگ شدن معروف منجر به کمرنگ شدن منکر در جامعه می‌شود

به گزارش کرونا از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امشب در نمایشگاه تخصصی خانواده در مشهد، اظهار کرد: خانواده دارای جایگاه مهمی در جامعه است، بنابراین ضرورت دارد بانوان افراد خانواده خود را سخت‌کوش و الهی تربیت کنند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به زندگی خانوادگی پیامبران الهی، ابراز کرد: زمانی که خداوند می‌خواهد حضرت ابراهیم را مطرح کند با  خانواده او یعنی هاجر و اسماعیل مطرح می‌کند، چراکه همسر او زمان سختی به خدا پناه می‌برد. 

وی با تأکید بر اینکه جامعه سالم معلول خانواده سالم است، افزود: بانوان ما باید زندگی حضرت زهرا(س) و علی(ع) را الگوی خود قرار دهند، چون پاک‌ترین خانواده در تاریخ هستند. 

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه به جایگاه مهم و سرنوشت‌ساز ازدواج اشاره کرد و خطاب به جوانان تأکید کرد: ازدواج از برترین عبادات است و هیچ قصر و کاخی در اسلام مقدس‌تر از ازدواج نیست.

وی با اشاره به تهاجمات فرهنگی علیه بنیان خانواده‌ها، یادآور شد: رضاخان در دوره پهلوی از سه ناحیه تخریب روحانیت، خانواده و مقاومت وارد شد تا به اهداف خود برسد، و اینک نیز در زمان حاضر دشمنان این انقلاب این سطوح را نشانه گرفته و اهداف خود را در نابودی خانواده‌ها دنبال می‌کند.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه اگر خیانتی برای براندازی صیانت خانواده صورت بگیرد باید همه به دفاع برخیزیم، اذعان کرد: باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که هر چه خانواده با اصالت و پاکدامن باشد در برابر آسیب‌ها و تهدیدات در امان خواهد بود و به مملکت آسیب نمی‌رسد.

۸۰ درصد حجم ابلاغی سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد محقق شد 
دنبال کنید

وی با اشاره به نقش چادر در حفظ ارزش‌های خانواده تصریح کرد: در کنار عمامه چادر نیز نشانه مبارزه است، بنابراین اگر معروف را در جامعه پررنگ کنیم قطعاً منکر به‌مرور کمرنگ می‌شود.

خانواده مهم‌ترین رکن جامعه

در ادامه نیز دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، اظهار کرد: نمایشگاه تخصصی خانواده برای اولین بار در قالب ۱۲ گروه در مشهد با عناوین خانواده پوشش عفاف، خانواده مسائل اجتماعی، خانواده ایثار و شهادت، خانواده فضای مجازی، خانواده هنر و معماری، خانواده ورزش و سلامت و  خانواده تفریح و نشاط برپاشده است. 

مهدی رضایی نمایش رویداد گوهرشاد، برگزاری جشن تکلیف، برنامه‌های ورزشی، نمایش فیلم و عرضه تولیدات فرهنگی و پوشاک را ازجمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه عنوان کرد.

وی با تأکید بر توجه ویژه به مقوله خانواده به‌عنوان مهم‌ترین رکن جامعه، بیان کرد: ازاین‌رو ضروری است هر چه بیشتر به انسجام و امیدبخشی خانواده توجه و به جایگاه این نهاد اهمیت ویژه‌ای داده شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی اذعان کرد:  باید بسیاری از تفریحات مردم در قالب خانواده باید اتفاق بیفتد، چراکه این‌گونه رفتارها به استحکام نظام خانواده کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi