جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۸۰ درصد حجم ابلاغی سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد محقق شد 

یاسوج- کرونا نیوز- مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۸۰ درصد حجم ابلاغی سال ۱۳۹۹ سوادآموزی این استان در هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد محقق شده است. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58188
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۵۱

کرونا :

۸۰ درصد حجم ابلاغی سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد محقق شد 

به گزارش کرونا نیوز، هادی زارع پور روز شنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: حجم ابلاغی امسال سوادآموزی این استان در هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد چهار هزار و ۵۰۰ نفر بوده است. 

وی افزود: سه هزار و ۵۹۶ نفر معادل ۸۰ درصد حجم ابلاغی امسال سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش فعالیت های سوادآموزی قرار دارند. 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فعالیت های سوادآموزی در این استان برای افراد بی سواد و کم سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال شامل دوره ‌های پنج تا هفت ماهه است. 

زارع پور عنوان کرد: بیشترین میزان نام نویسی افراد بی‌ سواد و کم سواد کهگیلویه و بویراحمد در کلاس های سوادآموزی مربوط به شهرهای یاسوج، دهدشت و بهمئی و کمترین آن نیز مربوط به شهرهای چرام، لنده و باشت است. 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ بی سواد و کم سواد این استان زیر پوشش طرح نماز کلید بهشت، ۸۵۰ نفر در ۱۶ مرکز یادگیری محلی در حال مهارت آموزی و ۱۲۰ نفر نفر نیز زیر پوشش طرح آموزش رایانه قرار دارند.  

سید حمدالله خواهش نیک اظهار داشت: سه طرح ‌حلقه های کتابخوانی، خواندن با خانواده و پیوند سواد و زندگی برای افراد بی سواد و کم سواد کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است. 

وی افزود: ۹۵۰ آموزش دهنده و ۸۵ ناظر و ارزیاب در فعالیت های سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد مشارکت دارند. 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برگزاری کلاس های سوادآموزی در این استان با توجه به شرایط کرونایی و همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی به صورت حضوری و فرد به فرد در دوره سوادآموزی و به صورت غیرحضوری در دوره های انتقال و تحکیم سواد است. 

قول وزیر راه برای تحویل 150 هزار واحد مسکن مهر تا پایان دولت
دنبال کنید

خواهش نیک عنوان کرد: بخشی از حق الزحمه آموزش دهندگان سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد آماده پرداخت است. 

وی ابراز داشت: پرداخت حق الزحمه آموزش دهندگان سوادآموزی شهرستان زلزله زده دنا نیز در اولویت بوده و تا ۲۰ اسفندماه امسال انجام می ‌شود. 

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد ۹۲.۷ درصد است. 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi