شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

جنگل‌های بلوط چهارمحال و بختیاری از هجوم پروانه‌های سفید در امان است

اصغر احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: آفت برگ‌خوار و جوانه‌خوار درختان بلوط چهارمحال و بختیاری از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه شروع به برگ‌خواری کرده و درختان را عاری از برگ می‌کنند. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خوشبختانه آفت‌های موجود استان تک‌ نسلی هستند

اختصاصی کرونا

کد خبر : 77638
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

کرونا :

جنگل‌های بلوط چهارمحال و بختیاری از هجوم پروانه‌های سفید در امان است

اصغر احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: آفت برگ‌خوار و جوانه‌خوار درختان بلوط چهارمحال و بختیاری از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه شروع به برگ‌خواری کرده و درختان را عاری از برگ می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خوشبختانه آفت‌های موجود استان تک‌ نسلی هستند لذا کنترل راحت‌تری دارند، افزود: آفت برگ‌خوار بلوط آفت بهاره است که در حاشیه رودخانه‌ها و محل‌هایی که رطوبت دارند زیست می‌کند.

وی اظهار داشت: مناطق بحرانی جنگلی استان واقع در شهرستان‌های لردگان، کیار، اردل و کوهرنگ هستند.

احمدی ادامه داد: هر ساله با توجه به اعتبارات، سطح کمی از جنگل‌های بلوط استان را با استفاده از ترکیبات بیولوژیک آفت‌زدایی می‌کنیم اما کنترل عمیق درختان نیازمند برنامه ملی است.

وی بیان داشت: آفت «پروانه سفید برگ‌خوار»که جدیداً در استان‌های فارس و کهگیلویه‌ و بویراحمد دیده شده آفات چند نسلی است و در طول سال ۳ الی۴ بار در جنگل ظهور پیدا می‌کند.

احمدی اظهار داشت: درختان ۵۰ روز بعد از حمله آفت به حالت اولیه باز می‌گردند ولی انرژی را که باید صرف میوه‌دهی شود صرف برگ‌دهی دوباره می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان بیان کرد: جنگل‌های بلوط استان چهارمحال و بختیاری در ارتفاعات واقع هستند و به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارند هرگز مورد هجوم پروانه برگ‌خوار سفید بلوط قرار نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: جنگل‌های بلوط استان مرتب پایش می‌شوند و تا کنون موردی از این آفت در استان دیده نشده است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi