یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اس پی اف کرم ضدآفتاب باید چند باشد

اس پی اف کرم ضدآفتاب باید چند باشد اس پی اف کرم ضدآفتاب همیشه اولین نکته ای که افراد در هنگام خرید به آن توجه دارند. بررسی ها نشان داده است بهترین کرم ضدآفتاب ، کرمی است که بتواند مانند یک سپر پوست را در برابر آفتاب سوختگی و التهابات ناشی از تشعشعات خورشیدی در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 77594
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴

کرونا :

اس پی اف کرم ضدآفتاب باید چند باشد

اس پی اف کرم ضدآفتاب باید چند باشد

اس پی اف کرم ضدآفتاب همیشه اولین نکته ای که افراد در هنگام خرید به آن توجه دارند. بررسی ها نشان داده است بهترین کرم ضدآفتاب ، کرمی است که بتواند مانند یک سپر پوست را در برابر آفتاب سوختگی و التهابات ناشی از تشعشعات خورشیدی در امان نگاه دارد. آفتاب این عنصر حیات بخش چنانچه به پوست تابیده شود، بافت های سلولی آن را تخریب کرده و باعث شاخی شدن پوست، خشکی، ایجاد چین و چروک و حتی سرطان می شود. لذا استفاده از کرم ضدآفتاب که پوست را بپوشاند بسیار ضروری خواهد بود.

اس پی اف کرم ضدآفتاب باید چند باشد 5

خرید محصولات درمالیفت از وب سایت بهلاین

اس پی اف کرم ضدآفتاب چیست؟

اس پی اف کرم ضدآفتاب مخفف عبارت Sun Protection Factor است و معنی آن فاکتور محافظتی خورشید است. عددی که روی جعبه کرم های ضدآفتاب نوشته شده است، میزان محافظت کنندگی کرم را در برابر اشعه ماوراءبنفش نشان می دهد. چند فاکتور متعدد در مشخص کردن مقدار اس پی اف کرم ها تاثیر می گذارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

عوامل تعیین کننده اس اپی اف

اس پی اف کرم ضدآفتاب به معنای مدت زمان نگهداری از پوست نیست. جالب است بدانید، در سالهای نخستینی که کرم های ضدآفتاب به بازارها روانه شدند، مردم تصور جالبی از آن داشتند. بدین معنی که عدد نوشته شده بر جلد کرم ها را مدت زمان نگهداری ضدآفتاب از پوست می دانستند. یعنی اگر کرمی اس پی اف آن ۱۵ می بود، تصور می کردند تنها پانزده دقیقه کرم قدرت محافظت از پوست را دارد. اما حقیقت چیز دیگری است. اجازه بدهید با مثال این موضوع را روشن کنیم.

نظارت بر عملکرد مرتبطان با دستگاه قضا و روند دادرسی‌ها را تقویت کنید
دنبال کنید

 

اس پی اف کرم ضدآفتاب باید چند باشد 6

 

اس پی اف کرم ضدآفتاب، نشان می دهد که شما تا چند دقیقه می توانید زیر آفتاب قرار بگیرید. حتما باید بدانید که پوست شما چند دقیقه زیر آفتاب بدون کرم ضدآفتاب می تواند دوام بیاورد. در برخی از افراد تنها با گذشت ده دقیقه، پوست دچار التهاب می شود. در برخی دیگر این مدت زمان پانزده دقیقه است . مدت زمانی را که پوست شما می تواند بدون ضدآفتاب سالم بماند، محاسبه کنید. مثلا اگر بعد از ده دقیقه پوست شما ملتهب می شود باید ده دقیقه را با عدد ۱۵ درج شده در جعبه کرم ضرب کنید. عدد بدست آمده ۱۵۰ می شود. این نشان می دهد که شما می توانید ۱۵۰ دقیقه با کرم ضدآفتاب در برابر آفتاب قرار بگیرید. بعد از این مدت شما حتما باید دوباره کرم خود را تجدید نمایید.

اس پی اف کرم ضدآفتاب باید چند باشد 7

یک تصور نادرست دیگر درباره ضدآفتاب ها

همیشه حرف ها و افسانه های نادرستی درباره اس پی اف کرم ضدآفتاب در بین مردم رایج است. مثلا برخی معتقدند کرمی که دارای اس پی اف ۱۰۰ است، صددرصد پوست را در مقابل اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند. در حالی که آنچه که در مشخص کردن مقدار اس پی اف کرم ها اهمیت دارد، میزان نفوذپذیری پوست در برابر آفتاب است. اگر پوست شما معمولی است و آفتاب سوختگی در آن دیرتر اتفاق می افتد، همان کرم ضدآفتاب با اس پی اف ۳۰ برای شما مناسب است. در حقیقت کرمی با عدد ۱۰ اغلب ۹۳ درصد قدرت محافظت کنندگی دارد. در کرم با عدد ۳۰ درصد اس پی اف، میزان محافظت کنندگی تنها ۹۷ درصد است و در نهایت در محصولی که اس پی اف آن ۱۰۰ تعریف شده است، تنها ۹۹ درصد قابلیت مراقبت از پوست شما را دارد. لطفا توجه کنید! از بین عدد ۳۰ تا ۱۰۰ که اس پی اف را نشان می دهد، اختلاف محافظت کنندگی کرم بسیار ناچیز است.

تهدید ایران راکمتر از چیزی که چندین ماه قبل بودند، نمی‌دانم
دنبال کنید

بنابراین اس پی اف کرم ضدآفتاب را تنها بر میزان حساسیت پوست خود انتخاب کنید . لزوما عدد ۱۰۰ به معنی قدرت محافظت کنندگی کرم نیست. واقعیت این است که برخی از سازندگان برای بالا بردن میزان اس پی اف مجبور می شوند، درصد چربی کرم را افزایش بدهند. همین چرب بودن گاه به پوست آسیب وارد می کند. لذا از نگاه کارشناسان ما تهیه کرم ضد آفتاب با اس پی اف ۳۰ برای پوست های معمولی و سالم کافی است. کرم های با بیش از این میزان تنها باید به تجویز پزشک ارائه شود. آن هم برای بیماران پوستی و کسانی که دچار التهابات پوستی شده اند. مثلا برای کسانی که بسیار پوست حساسی به نور آفتاب دارند یا بیمارانی که دچار سرطان پوست شده اند.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi