شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بی توجهی آب منطقه‌ای گیلان به اجرای پروژه‌ها ترک فعل است

نماینده رودسر و املش در مجلس با اشاره به اینکه سهل انگاری‌ها به منزله ترک فعل تلقی می‌شود، گفت: مدیران در استان نسبت به این مسئله توجه بیشتری و اساسی‌تری داشته باشند تا بخشی از مشکلات رودسر و املش برطرف شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 77386
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کرونا :

بی توجهی آب منطقه‌ای گیلان به اجرای پروژه‌ها ترک فعل است

محمد صفری ملک‌میان نماینده مردم رودسر و املش و عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، سد پلرود را یکی از پروژه‌های کلان گیلان برشمرد و گفت: با گذشت ۱۲ سال از شروع پروژه سد پلرود در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به جذب ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دولت قبل برای اجرای این پروژه، افزود: در دولت سیزدهم نیز ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار درخواست شده که با ۳۰۰ میلیارد تومان آن موافقت شده است.

نماینده رودسر و املش در مجلس با انتقاد از عملکرد پیمانکار پروژه سد پلرود، بیان کرد: پیمانکار این پروژه نتوانست به تعهدات خود عمل کند و عملکرد مثبت و رضایت بخشی نداشت و همین موضوع سبب تغییر این پیمانکار شد.

صفری با اشاره به جایگزینی جاده ۹ کیلومتری از درون جنگل با کسب موافقت‌های از منابع طبیعی، ادامه داد: ضعیف آب منطقه‌ای گیلان در این زمینه ضعیف بوده و متأسفانه این سازمان با وجود همه تأکیدات هنوز موفق به احداث راه نشده است.

وی با اشاره به وضعیت پروژه تصفیه خانه طول لات رحیم آباد و با بیان اینکه در این مدت همیشه شاهد کمبود اعتبارات برای این پروژه بوده‌ایم، افزود: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار جذب و دریافت شد و در اختیار کارفرما آب منطقه‌ای قرار گرفته است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با بیان اینکه تکمیل و بهره برداری از این پروژه جز دغدغه‌های مردم است، اضافه کرد: با وجود جذب اعتبار، پیمانکار و مجری طرح در اجرای این پروژه عملکرد مناسبی نداشته و این نگرانی‌ها به وزیر نیرو نیز منتقل شده است.

اختصاص اعتبار جهت خرید چندین چمن مصنوعی برای چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند از سوی وزارت نفت
دنبال کنید

وی در ادامه با گلایه از عملکرد آب منطقه‌ای استان گیلان و با بیان اینکه لایروبی رودخانه‌ها، احداث سردهنه ها، تصفیه خانه طول لات، سد پلرود و برخی از پروژه‌های دیگر از جمله وظایف این شرکت است، تصریح کرد: آب منطقه‌ای باید نسبت به اجرا و تکمیل این پروژه‌ها جدیت بیشتری داشته باشد اما شاهد سهل انگاری‌های در این زمینه هستیم.

نماینده رودسر و املش در مجلس با اشاره به اینکه سهل انگاری‌ها به منزله ترک فعل تلقی می‌شود، ادامه داد: مدیران در استان نسبت به این مسئله توجه بیشتری و اساسی‌تری داشته باشند تا بخشی از مشکلات رودسر و املش برطرف شود.

وی با بیان اینکه گلایه‌ها از آب منطقه‌ای فراوان است، گفت: وظیفه نماینده جذب اعتبارات است که برای دو پروژه سد پلرود و تصفیه خانه طول لات در این شرایط تنگنای مالی به شکل درست و هدفمند پیگیری و انجام شد و مبالغ کلانی در اختیار کارفرما قرار گرفت اما متأسفانه خود کارفرما که شرکت آب منطقه‌ای گیلان است نسبت به این موضوع کم توجهی و سهل انگاری کرده است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi