چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

خبر خوب| بهزیستی تمام قد پای کار/ «بارانی» و فرزندان معلول خانه‌دار می‌شوند+فیلم

به گزارش کرونا از یاسوج؛ هر چند محرومیت و فقر در استان کهگیلویه و بویراحمد واژه‌های نامأنوسی نیست و این استان به این دلیل همچنان از مسیر توسعه عقب مانده و این موضوعات در آن بیش از سایر استان‌های کشور است اما هنگامی مسئله سخت و طاقت فرساتر خواهد بود که همراه با معلولیت باشد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 77228
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

کرونا :

خبر خوب| بهزیستی تمام قد پای کار/ «بارانی» و فرزندان معلول خانه‌دار می‌شوند+فیلم

به گزارش کرونا از یاسوج؛ هر چند محرومیت و فقر در استان کهگیلویه و بویراحمد واژه‌های نامأنوسی نیست و این استان به این دلیل همچنان از مسیر توسعه عقب مانده و این موضوعات در آن بیش از سایر استان‌های کشور است اما هنگامی مسئله سخت و طاقت فرساتر خواهد بود که همراه با معلولیت باشد.

در این بین هستند خانواده‌هایی که در درد و رنجشان بیش از سایر خانواده‌های محروم و دارای معلول است، خانواده‌هایی که نه یک و ۲ یلکه سه تا چهار عضو معلول داشته و باید در میان آنها باشی تا رنج و مشقت زندگی را به خوبی درک و احساس کنی.

اما این اول قصه است زیرا خانواده‌هایی در این شهر و دیار بوده که از آنچه بر شمرده‌ایم محروم‌تر و دردمند تر بوده و رنج و مشقت آنها مضاعف است.

خانواده‌ای که چهار تا پنج معلول داشته و نان آور خانواده فردی علیل و ناتوان است و بدتر اینکه سرپناهی هم ندارند و در شهر و دیاری زندگی می‌کند که به دلیل محرومیت‌ها جامعه خیرین آن محدودتر از سایر استان‌های کشور است و البته نمی‌توان با اعتبارات ناچیز دولتی به این جامعه هدف بزرگ آنگونه که باید خدمت کرد.
 

خبر خوب| بهزیستی تمام قد پای کار/ «بارانی» و فرزندان معلول خانه‌دار می‌شوند+فیلم 6

خانواده «بارانی پادیر» در گوشه‌ای از شهر یاسوج روزگار می‌گذرانند که در گزارش های قبلی در خصوص زندگی سخت آنها به صورت مفصل سخن گفته‌ایم و حرف دل آنها را شنیده‌ایم اما جای شکرگزاری دارد که برخی مدیران هر چند با دست خالی و کمترین اعتبار اما همچنان پای کار بوده صدای محرومان را می‌شنوند و خوشبختانه پنبه در گوش آنها نیست!

معاون پارلمانی رییس جمهور: در دولت قبل از درآمد ۴۰۰ میلیارد دلاری نفت استفاده بهینه نشد
دنبال کنید

محمدکریم آریا مدیرکل جوان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد مدیری جوان و پای کار که مدت زمان زیادی از انتصاب او نمی‌گذرد و معلوم است از سالها قبل با بارانی و خانواده او ارتباط داشته و آنها را به خوبی می‌شناسد و قبل از گزارش فارس، چندین جلسه برای رفع مشکل این خانواده چند معلولی برگزار کرده و نتیجه اینکه ظرف چند روز آینده کلنگ خانه بارانی و فرزندان معلول او در شهرک ولایت یاسوج به زمین زده خواهد شد.
 

خبر خوب| بهزیستی تمام قد پای کار/ «بارانی» و فرزندان معلول خانه‌دار می‌شوند+فیلم 7

بعد از درج گزارشی با عنوان (زندگی سخت خانوار ۵ معلولی در یاسوج/ «بارانی» و فرزندان بی‌سرپناهش یاریگر می‌طلبند+فیلم) بلافاصله محمدکریم آریا به همراه معاون خود همچنین خبرنگار فارس با دست پر در منزل بارانی پادیر حضور یافت و با این مرد دردمند و علیل و پدر چند معلول صمیمانه به گفت‌وگو نشست تا راه چاره‌ای برای رفع مشکل سرپناه این خانواده اندیشیده شود.
 

مشکل اصلی از اینجا شروع می شود که فرم مربوط به ساخت خانه بارانی به هر دلیل در مسکن و شهرسازی قرمز شده و همین کار را برای مسؤولان بهزیستی سخت می‌کرد.

اما مدیرکل این دستگاه حمایتی از اقدام ویژه برای خانواده بارانی خبر داد که این مشکل بزرگ برطرف شده و جلسات چندین ساعته برای خانه دار شدن برگزار و نهایتاً این گونه مصوب شد که کلنگ خانه بارانی هفته آینده به زمین زده شود.

این مسؤول با قدردانی از رسانه در راستای بازگو کردن مشکلات چنین خانواده‌هایی از رسانه‌ها خواست بیش از هر چیز خیرین نیکوکار را پای کار بیاورند چرا که بارانی‌های زیادی در استان وجود داشته و بدون همراهی خبرنگاران و کمک خیرین با اعتبارات ناچیز دولتی نمی‌توان به یاری چنین خانواده‌هایی با این مشکلات بزرگ شتافت.
 

احداث چمن مصنوعی در مسکن مهر دهدشت
دنبال کنید

خبر خوب| بهزیستی تمام قد پای کار/ «بارانی» و فرزندان معلول خانه‌دار می‌شوند+فیلم 8

آریا با بیان اینکه در دولت انقلابی و مردمی حق نداریم به میز و صندلی‌ها و مناصب خود فکر کنیم باید عملیاتی و جهادی پای کار باشیم، تصریح کرد: در گذشته با خانواده بارانی ارتباط داشتم و مشکلات آنها را پیگیری می‌کردم اما چند سالی در تهران خدمت کرده و دیگر خبری از آنها نداشتم و اکنون در همین مدت کوتاه خدمت در استان چندین جلسه برای رفع مشکل آنها برگزار کرده و با همه وجود در خدمت این خانواده و همه جامعه هدف بهزیستی هستم.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان بهزیستی کشور پیگیری این مصادیق بوده و مشکلات جامعه هدف را در نقطه به نقطه کشور شخصاً پیگیری می‌کند، یادآور شد: خدمت به چنین افرادی منت نداشته و خودم و همه مجموعه بهزیستی برای رفع مشکلات شبانه روزی پای کار هستیم.
 

خبر خوب| بهزیستی تمام قد پای کار/ «بارانی» و فرزندان معلول خانه‌دار می‌شوند+فیلم 9

در این دیدار بسته‌های غذایی و کمک نقدی در اختیار خانواده بارانی پادیر قرار گرفت و قرار شد هفته آینده این مشکل بزرگ خانواده چند معلولی با یک کلنگ‌زنی برای همیشه بر طرف شود.

انتهای پیام/س


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi