دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت احداث بیمارستان تخصصی با پزشکان متخصص برای مصدومان شیمیایی در سردشت

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس در آئین سالگرد بمباران شیمیایی شهرستان مرزی سردشت، خواستار احداث بیمارستان تخصصی با پزشکان متخصص برای مصدومان شیمیایی در این شهرستان شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 76818
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کرونا :

ضرورت احداث بیمارستان تخصصی با پزشکان متخصص برای مصدومان شیمیایی در سردشت

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت و عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی در آئین سالگرد بمباران شیمیایی شهرستان مرزی سردشت، گفت: مردم مظلوم سردشت هنوز با آلام ناشی از جراحات بمباران شیمیایی دست و پنجه نرم کرده و نیاز است به مشکلات آنها رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه بمباران شیمیایی سردشت سند توحش غرب و مظلومیت مردم ایران اسلامی است، ادامه داد: گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی سردشت فرصت مغتنمی است تا ضمن تلاش برای تحقق جهانی خلع سلاح شیمیایی، مسئولیت جامعه بین المللی در قبال آلام و رنج‌های مصدومین این جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت یادآوری شود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با اشاره به شهادت ۱۲۰ نفر و مصدومیت پنج هزار نفر در این حادثه افزود: انتظار می‌رود جامعه بین المللی به منظور جبران بخش ناچیزی از صدمات وارده به مصدومین شیمیایی و خانواده‌های آنها با احساس مسؤولیت به وظیفه حقوقی و اخلاقی خود در این رابطه عمل کرده و جبران خسارت وارده به قربانیان و مصدومان شیمیایی را دنبال کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات مصدومان شیمیایی این شهرستان ادامه داد: هنوز با گذشت ۳۵ سال شمار زیادی از مردم این شهرستان با آلام آن همچنان دست به گریبان بوده و با وجود برگزاری چندین کمیسیون پزشکی ولی هنوز انتظار مردم سردشت برآورد نشده است.

حسین پور کمبود تجهیزات کلینیک مصدومان شیمیایی، نیاز به احداث یک بیمارستان تخصصی با پزشکان متخصص برای مصدومان شیمیایی در این شهرستان و تأمین داروهای مورد نیاز این مصدومان را از نیازهای برحق مردم این شهرستان عنوان کرد./

مانع‌تراشی سازمان غذا و داروی استان سمنان، مانع اصلی تولید محصولات خانگی دامغان است
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi