دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرداخت بیش از ۱۴۲ میلیارد تسهیلات در بخش مکانیزاسیون گچساران

به گزارش کرونا از گچساران جهانگیر علیزاده در جلسه کمیته اشتغال و برنامه ریزی این شهرستان اظهار کرد: اشتغال یک مقوله مهم در جامعه امروز و به خصوص این شهرستان محسوب می شود.  وی بیان کرد: با تعامل هرچه بهتربین ادارات و بانکها در ایجاد پرداخت تسهیلات اشتغال زایی می توان زمینه ایجاد طرحها و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 76809
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

پرداخت بیش از ۱۴۲ میلیارد تسهیلات در بخش مکانیزاسیون گچساران

به گزارش کرونا از گچساران جهانگیر علیزاده در جلسه کمیته اشتغال و برنامه ریزی این شهرستان اظهار کرد: اشتغال یک مقوله مهم در جامعه امروز و به خصوص این شهرستان محسوب می شود.

 وی بیان کرد: با تعامل هرچه بهتربین ادارات و بانکها در ایجاد پرداخت تسهیلات اشتغال زایی می توان زمینه ایجاد طرحها و اشتغالزایی را در گچساران ایجاد کرد.

پرداخت بیش از ۱۴۲ میلیارد تسهیلات در بخش مکانیزاسیون گچساران 4

 معاون برنامه ریزی فرمانداری گچساران با اشاره به اینکه باید در راستای ایجاد اشتغال از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب استفاده کرد، افزود: باید الزامات ادارات در اجرای طرح توسعه اعلام شود.

علیزاده عنوان کرد: استفاده از ظرفیت دانش بنیان و پژوهش در خصوص اشتغال زایی می تواند موثر واقع شود.

پرداخت بیش از ۱۴۲ میلیارد تسهیلات در بخش مکانیزاسیون گچساران 5

 وی گفت: حضور نماینده بنیاد برکت در گچساران را جهت اقدامات موثر در راستای اشتغال زایی پیگیری خواهیم کرد.

پرویزی رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی گچساران نیز خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال سال گذشته ۲۱۸ نفر ثبت نام و ۱۸۴ مجوز صادر، ۷۷ نفر نیز به بانکها جهت پرداخت تسهیلات معرفی و ۳۷ فقره پرداخت تسهیلات صورت گرفته است.

 وی با اشاره به اشتغالزایی ۴۵ نفر در سال گذشته بیان کرد: افزون بر ۱۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال تسهیلات ۴ الی ۶ درصد توسط بانکها در سال گذشته پرداخت شده است.

وی گفت: حدود ۵۱۰ طرح در حوزه مشاغل خانگی، حوزه صنایع دستی،تولیدی، صنوف، تولیدات دامی، شیلات، تولیدات گیاهی و کشاورزی اجرا شده است.

علی دستلاف سرپرست جهادکشاورزی گچساران ادامه داد: در سال گذشته از محل پرداخت تبصره ۱۸ و خط اعتباری مکانیزاسیون افزون بر ۱۴۲ میلیارد و ۲۵۶میلیون ریال در زمینه‌های مکانیزاسیون باغبانی دام، طیور، آب و خاک و کلینیک حفظ نباتات پرداخت شد و برای ۵۱ نفر نیز زمینه اشتغال در این شهرستان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: در راستای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش دام و طیور (دامدار کارت) افزون بر ۲۴میلیارد ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت و برای ۶۴ نفر نیز اشتغال زایی ایجاد شده است.

 سرپرست جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به اینکه ۱۱۵ نفر ایجاد و تثبیت اشتغال در سال گذشته در این شهرستان به وجود آمده، تصریح کرد: در صورت پرداخت مابقی تحصیلات مصوبه بانک های کشاورزی،توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید به مبلغ ۴۴۲ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ می توان برای ۶۷ نفر در گچساران اشتغالزایی ایجاد کرد.

آزاد سازی 40 هکتار از بستر رودخانه ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

دستلاف بیان کرد: با پرداخت مابقی تسهیلات متقاضیان دامدار کارت حداقل ۱۵۰ شغل مرتبط با دام و طیور تصویب خواهیم کرد.

 وی افزود:، مجموعه اشتغال پیش‌بینی شده ایجادی و تثبیتی در صورت پرداخت مابقی تسهیلات درگچساران ۲۱۷ نفر است.

سرپرست جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بعضی ادارات و بانک ها قبل از اینکه از ما استعلام بگیرد.این پرداخت تسهیلات به متقاضیان تشکیل پرونده می دهند، خاطرنشان کرد: ادارات و بانکها جهت پرداخت تسهیلات کشاورزی و یا دامداری در مرحله اول استعلامات لازم را از جهاد کشاورزی گرفته و بعد از جواب آن اقدامات لازم را جهت پرداخت این تحصیلات برای متقاضان انجام دهند.

رحیم خردمند رئیس میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی گچساران نیز اظهار کرد: در این شهرستان ۶۵ نفر تسهیلات مشاغل خانگی به سامانه کارا برای دریافت تسهیلات در سال گذشته معرفی شد.

 وی بیان کرد: هنوز اطلاع نداریم که از این تعداد افراد معرفی شده چند نفر تسهیلات را دریافت کردند.

 رئیس میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه باید افراد دارای ظرفیت را شناسایی کرد، افزود: در این شهرستان ۴ پروژه در بخش خصوصی در دست اقدام است.

محرابی رئیس اداره صنعت معدن تجارت گچساران ادامه داد: در ایام دهه تولید و تجارت قرار داریم و در آخرین روز از این دهه که مصادف با جمعه پیش رو خواهد بود درمصلای گچساران میز خدمت راه اندازی خواهد شد.

 وی بیان کرد: اداره صنعت معدن گچساران در سال جاری به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی است.

 رئیس اداره صنعت معدن و تجارت گچساران تصریح کرد: کارخانه ماشین سازی پارس که در گذشته راکد و بدون فعالیت بود در حال حاضر به چرخه کار بازگشته و برای حدود ۸۰ نفر نیرو ایجاد اشتغال کرده است.

خلیلی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: افزون بر ۸۰۰ نفر تحصیل کرده در خانواده ایثارگران این شهرستان بیکار وجود دارد.

 وی بیان کرد: انتظار داریم که شرکت ها بیشتر از فرزندان ایثارگران و شهدا برای اشتغال زایی استفاده کنند.

طلاق صوری برای معافیت فرزندان از سربازی
دنبال کنید

 رئیس بنیاد شهید گچساران و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در سال گذشته به ۵۸ نفر تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده‌ایم، گفت: انتظار می‌رود به ایثارگران توجه بیشتری شود ما به دنبال کار غیرقانونی نخواهیم بود ولی قانون نیز انعطاف دارد و می‌توان از این انعطاف استفاده کرد.

ارسلان عرب پور رئیس صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: در دولت جدید بحث پرداخت تبصره ۱۸ در دستور کار قرار دارد و صندوق کارآفرینی امید در سال گذشته ۱۳۵ مورد پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را در کهگیلویه وبویراحمد انجام داده است.

 وی بیان کرد: با توجه به پتانسیل بسیار خوب گچساران میتوان اقدامات موثری در راستای ایجاد اشتغال انجام داد.

محمدرضا فاضل معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر بیان کرد: افزون بر ۱۰ سال پروژه نیروگاه و سد چم شیر در دست اقدام است که به مراحل پایانی بهره برداری خود نزدیک می‌شود.

 وی بیان کرد: در ابتدای کار ۲ هزار نفر نیرو در این پروژه عظیم فعالیت داشتند که با توجه به اتمام کارها در حال حاضر ۷۰۰ نیرو فعالیت می کنند.

معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر را اشاره به عقب لفتادگی ۲ الی ۳ ماهه حقوق کارگران این پروژه تصریح کرد: در حال حاضر تلاش می‌شود پرداخت حقوق کارگران این پروژه به موقع صورت گیرد.

 فاضل با اشاره به اینکه با توجه به تکمیل و بهره برداری سد و نیروگاه چم شیر شاهد ریزش نیرو در این پروژه خواهیم بود، افزود: انتظار می رود در پایان سال آبگیری این سد بزرگ اجرا شود.

 وی گفت: با آبگیری این پروژه ذخیره ۲.۳ میلیاردی آب را در سد و نیروگاه چم شیر خواهیم داشت، که این اقدام می‌تواند مشاغل پایداری را در حوزه گردشگری و کشاورزی با توجه به‌ پتانسیل ها به وجود آورد.

محمد مراد راغ پور رئیس بنیاد برکت مسکن گچساران نیز ادامه داد: بنیاد برکت سند راهبردی به عنوان منظومه روستایی مصوب و ابلاغ کرده است.

 وی بیان کرد: ولی در گچساران اقدام جدید در این راه هنوز صورت نگرفته است که نیازمند تعامل و همکاری بیشتر ادارات های مربوطه هستیم.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi