جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ردیاب خودروی پرتابل چه مزایا و معایبی دارد؟

ردیاب خودروی پرتابل چه مزایا و معایبی دارد؟ صنعت خودرو سازی یکی از صنایع پرکاربردی است که روز به روز پیشرفت کرده و ماشین ‌هایی تولید می ‌کند که هر کدام از امکانات جدید و منحصر به ‌فردی برخوردارند؛ این امکانات نه تنها باعث آسان‌ تر شدنِ رفت ‌و آمد مردم شده است؛ بلکه از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 76799
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲

کرونا :

ردیاب خودروی پرتابل چه مزایا و معایبی دارد؟

ردیاب خودروی پرتابل چه مزایا و معایبی دارد؟

صنعت خودرو سازی یکی از صنایع پرکاربردی است که روز به روز پیشرفت کرده و ماشین ‌هایی تولید می ‌کند که هر کدام از امکانات جدید و منحصر به ‌فردی برخوردارند؛ این امکانات نه تنها باعث آسان‌ تر شدنِ رفت ‌و آمد مردم شده است؛ بلکه از خودرو نیز محافظت می ‌کند. یکی از این امکانات جدید که از اتومبیل‌ ها محافظت کرده و مانع از دزدیده شدن آن ‌ها می ‌شود، ردیاب خودرو است که انوع مختلفی داشته و بر روی تمامی ماشین ‌ها نصب می ‌شود. ما در این مقاله علاوه بر معرفی این محصول خاص و کاربردی؛ به مزایا و معایب آن نیز پرداخته‌ایم تا شما با آگاهی کامل آن را خریداری کرده و از آن استفاده کنید، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ردیاب خودروی پرتابل چه مزایا و معایبی دارد؟ 4

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو که وظیفه نشان دادن موقعیت جغرافیایی ماشین را برعهده دارد، وسیله ‌ای سخت ‌افزاری یا الکترونیکی است که از دو بخش جی‌پی‌اس و سیم‌کارت تشکیل می ‌شود. ردیابی که اغلب در خودرو ها جاساز می ‌شوند، ابعاد کوچکی داشته و به رنگ مشکی هستند، به همین دلیل شناسایی آن کار چندان آسانی نیست و نیاز به دقت بالایی دارد. این دستگاه زمانی که به خودرو متصل می ‌شود، اطلاعاتی مانند موقعیت جغرافیایی خودرو، سرعت و جهت حرکت خودرو را از طریق جی‌پی‌اس تشخیص داده و به کمک سیم‌ کارت لحظه به لحظه برای راننده ارسال می ‌کند.

ردیاب خودروی پرتابل چه مزایا و معایبی دارد؟ 5

ردیاب ‌های خودرو قابلیت این را دارند که اطلاعات را به دو حالت پیامکی و اینترنتی برای راننده ارسال کنند، اما  اکثر افراد اغلب از روش آنلاین استفاده می ‌کنند؛ زیرا برخلاف روش آفلاین، تنها با روشن کردن اینترنت می‌ توان به اطلاعات دسترسی داشت در حالی که در روش آفلاین باید حتما تماس برقرار کرد. همچنین با استفاده از روش آنلاین می ‌توان گزارش مسیر حرکت را مشاهده کرد، در حالی که در روش آفلاین تنها از طریق پیامک ارسال می ‌شود.

محیط زیست در پدیده گردو غبار تنها به طرح مشکلات اکتفا کرده/تاکنون گام عملیاتی برداشته نشده است
دنبال کنید

ردیاب خودرو  پرتابل چه مزایا و معایبی دارد

امروزه استفاده از ردیاب خودرو بسیار محبوب شده است؛ زیرا دارای مزایای زیادی است که کمتر محصولی از آن؛ برخوردار است اما ناگفته نماند که دارای معایبی نیز است که ما در این قسمت از مقاله هر دو آن ‌ها را بیان می ‌کنیم تا با در نظر گرفتنشان بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

 

مزایا

استفاده از ردیاب خودرو نه تنها باعث رهگیری آسان ماشین می ‌شود؛ بلکه دارای مزایای دیگری نیز است که در این قسمت به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • این دستگاه الکترونیکی می ‌تواند هشدار های مختلفی نظیر کم شدن شارژ سیم‌کارت، ضعیف شدن باتری داخلی ردیاب، ورود به نقطه کور، سرقت باتری، ضربه به خودرو، باز شدن درب ‌ها، رد شدن از سرعت مجاز، خروج از نقطه پارک شده و روشن شدن غیرمجاز خودرو را به صورت گویا یا تماس برای راننده ارسال کند.
  • ردیاب خودرو این امکان را به راننده می ‌دهد تا بتواند با گوشی خود درب خورو را باز یا بسته کرده یا آن را به صورت خودکار یا دستور مستقیم از راه دور خاموش کند.
  • اپلیکیشن ردیاب به گونه ‌ای طراحی شده که مسیر های طی شده خودرو را در طی ۱۲ ماه اخیر به راننده نشان می ‌دهد.
  • با استفاده از ردیاب می‌توان به طور کامل مکالمات درون خودرو را شنود کرد.
  • ردیاب خودرو به کاهش مصرف سوخت خودروی شما کمک می ‌کند، یعنی میزان تقریبی مصرف خودرو را محاسبه کرده و با شما به اشتراک می ‌گذارد.
  • با استفاده از ردیاب خودرو می ‌توان مسیر های مناسب ‌تری که باعث صرفه‌ جویی در وقت و هزینه می ‌شود را شناسایی کرد.
کلیپ دست خدا در طبس و آمریکا
دنبال کنید

معایب

هنگام خرید ردیاب خودرو باید دقت بالایی داشت؛ زیرا در غیر این صورت دچار مشکلاتی می ‌شوید که در این قسمت به آن ‌ها اشاره می ‌کنیم.

  • اگر ردیاب خود را از شرکتی نامعتبر تهیه کنید؛ ممکن است گارانتی معتبری نداشته و پشتیبانی خوبی انجام ندهد و همین امر هم باعث می ‌شود تا در صورت بروز مشکل  پاسخگو نبوده و شما را به درستی راهنمایی نکنند.
  • برخی اوقات نیز در تولید ردیاب از قطعات بی‌کیفیتی استفاده شده که باعث می ‌شود ارسال اطلاعات ناقص و اشتباه باشند.
  • گاهی نیز زمان به روزرسانی اطلاعات ردیاب بسیار طولانی است و همین امر باعث می‌شود که دیرتر مسیر را تشخیص داده و زمان بیشتری صرف شناسایی مسیر خودرو شود.

البته تمامی این ویژگی‌ها مختص یک ردیاب نیستند؛ یعنی در ردیاب ‌های مختلف این امکانات متفاوت هستند و در برخی از آن‌ ها فعال یا در برخی دیگر؛ حتی موجود هم نمی باشند.

کلام آخر

حال که دانستید یک ردیاب خودرو دارای چه مزایایی است، بهتر است برای خرید آن به سراغ شرکت‌ های معتبری بروید که محصولی باکیفیت را در اختیارتان قرار می ‌دهند و مانع از ایجاد مشکل می ‌شوند. فروشگاه چشم دوم ارائه دهنده انواع ردیاب خودرو با کیفیت است.

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi