جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

حل 70 درصد مشکلات آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار کرونا از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج امروز در دیدار با مدیرعامل و معاونین شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آنها، اظهار کرد: آب مثل اکسیژن بوده که دائماً باید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 76741
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

حل 70 درصد مشکلات آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار کرونا از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج امروز در دیدار با مدیرعامل و معاونین شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آنها، اظهار کرد: آب مثل اکسیژن بوده که دائماً باید برای زندگی و حیات در اختیار مردم باشد.

وی با بیان اینکه اگر آب نباشد، زندگی بشر و حیات جانداران مختل خواهد شد، گفت: مدیریت آب کار ساده‌ای نیست و بحث اصلاح شبکه، کم بارشی و قطعی برق مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

خدمات نظام با گذشته قابل مقایسه نیست

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی کارهای ارزشمندی انجام گرفته و خدمات بیش از ۴۰ ساله نظام با همه حکومت‌های قبل از انقلاب، قابل مقایسه نیست.

حسینی با اشاره به جمعیت ایران اسلامی قبل از انقلاب، ادامه داد: در آن دوران شبکه انتقال آب هم وجود نداشت، ولی هم اکنون فعالیت های تحسین‌برانگیزی به برکت انقلاب در کشور انجام گرفته که روستاها نیز از این خدمات بی‌بهره نیستند.

وی یادآور شد: با توجه به بارش کم باران و جمعیت بالای کشور، در این شرایط آبرسانی کار ساده‌ای نیست.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه باید برای جلوگیری از هدر رفت آب شبکه های آبرسانی اصلاح شود، گفت: آب شرب باید صرفاً برای مصارف شرب باشد و ضمن صرفه جویی در مصرف آب، از اسراف آن جلوگیری کنیم.

آیت‌الله حسینی ضمن تاکید بر درک اهمیت آب، ابراز کرد: آب و فاضلاب باید با کار فرهنگی از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها برای همکاری و همراهی مردم تلاش کند.

افتتاح بخش جراحی عمومی زنان در بیمارستان بی بی حکیمه گچساران
دنبال کنید

وی گفت: بانوان خانه دار نیز باید تلاش کنند که با توجه به کم آبی، مصرف آب در خانواده‌ها را مدیریت کنند.

اختصاص ۲۲۰ میلیارد تومان برای اصلاح ۱۶۰ کیلومتر از خطوط آبرسانی

اسفندیار برخه مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست آب را مایه حیات موجودات روی زمین دانست و گفت: از اول تا هفتم تیرماه به نام هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است

وی به روایتی در زمینه ارزش آب اشاره کرد و افزود: این حدیث ارزش سدسازی و اهمیت آب را برای ما مشخص و آشکار می کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش بارندگی در سال‌های اخیر، این موضوع باعث تنش آبی در سراسر کشور به ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد شده که در برخی موارد با بحران نیز مواجه شده‌ایم.

برخه ضمن تاکید بر اینکه باید فرهنگ مصرف آب و استفاده بهینه از این نعمت الهی را برای شهروندان و مردم تبیین کنیم، ادامه داد: بیشترین مصارف آب در کشاورزی، صنعت و آب شرب است.

وی اطلاع رسانی در زمینه راه‌های صرفه جویی در مصرف آب را یادآور شد و اظهار کرد: مردم باید خود را در قبال مصرف آب مسئول بدانند و قاضی میزان مصرف آب در منازل و زندگی باشند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مصرف هر خانواده‌ای در زمینه شستشوی البسه و ظروف است، گفت: ما در زمینه آبرسانی با معارضاتی روبه‌رو هستیم.

برخه به وجود هزار و ۶۴۰ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: از این تعداد، ۱۸۰ روستا تحت پوشش شبکه آبرسانی این اداره قرار دارند.

ماجرای میرزا ابوالحسن شیرازی و خسرو معتضد
دنبال کنید

وی تصریح کرد: بیشترین مخازن آب استان به اوایل انقلاب بر می‌گردد که هم اکنون ۷۰ درصد روستاها شبکه های آبرسانی آنها تقریباً غیرقابل استفاده هستند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد هدر روی آب در شبکه ها را بالا دانست و گفت: متاسفانه استفاده غیرمجاز مردم از آب شرب برای آبیاری درختان و دستبرد به تاسیسات آب همچنین استفاده احشام از آب شرب نیز انجام می‌شود.

برخه یادآور شد: برای سال گذشته و سال جدید اعتبارات بی‌سابقه‌ای در بحث محرومیت زدایی به استان اختصاص یافت که سهم ما حدود ۲۰۸ میلیارد تومان برای تامین، توزیع، اصلاح و آبرسانی شبکه های آب است و با بازدید مسؤولان وزارت نیرو این مبلغ به ۶۱۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون پروژه های آبرسانی در حال انجام و فعالیت هستند، اضافه کرد: با این کار ۲۳۰ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان ۲۲۰ میلیارد تومان برای اصلاح ۱۶۰ کیلومتر از خطوط آبرسانی برای جلوگیری از فرسودگی و هدر روی آب اختصاص یافت.

برخه به سفر نماینده ولی فقیه در استان به شهرستان های گرمسیری گریزی زد و افزود: مشکلات آبرسانی در لیکک، دیشموک، لنده و روستاهای چنگلوا، بوا، فیلگاه و برخی از دیگر روستاها مرتفع شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در روستای سادات محمودی شهرستان دنا مشکل آبرسانی وجود دارد که در تلاش برای رفع این موضوع هستیم، یادآور شد: پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۲ حدود ۷۰ درصد مشکلات حوزه آبرسانی در استان حل شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/س


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi