شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۳ پرواز در هفته از اصفهان به شهر نجف عراق انجام می‌شود

به گزارش کرونا علی مصطفوی، افزود: در هفته به همین تعداد نیز پرواز بازگشت از شهر نجف به اصفهان انجام می‌شود.وی با پیش بینی افزایش شمار مسافران در ایام اربعین امسال نسبت به سال گذشته افزود: فرودگاه اصفهان با توجه به ظرفیت مناسبی که در این زمینه دارد، از آمادگی لازم برای اعزام زائران به عتبات عالیات

اختصاصی کرونا

کد خبر : 76726
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰

کرونا :

۱۳ پرواز در هفته از اصفهان به شهر نجف عراق انجام می‌شود

به گزارش کرونا علی مصطفوی، افزود: در هفته به همین تعداد نیز پرواز بازگشت از شهر نجف به اصفهان انجام می‌شود.
وی با پیش بینی افزایش شمار مسافران در ایام اربعین امسال نسبت به سال گذشته افزود: فرودگاه اصفهان با توجه به ظرفیت مناسبی که در این زمینه دارد، از آمادگی لازم برای اعزام زائران به عتبات عالیات برخودار است.
وی با بیان اینکه محدودیتی از نظر ترمینال و عوامل پروازی برای اعزام زائران به عراق نداریم، خاطرنشان کرد: بمنظور ارائه خدمات هرچه بهتر و بیشتر به زائران در سفر به عتبات عالیات باید از طریق شرکت‌های هواپیمایی اقدام شود.
وی ادامه داد: اگر استقبال مردم از سفرهای هوایی برای اعزام به عتبات عالیات زیاد باشد و باعث افزایش پروازها شود، ما از نظر زیرساخت در فرودگاه بین‌المللی اصفهان هیچ مشکلی نداریم.
مصطفوی با بیان‌اینکه در سال ۹۸ حدود ۱۰ هزار زائر از فرودگاه اصفهان به عراق سفر کردند، افزود: از ۲۹ شهریور تا نهم مهر سال گذشته نیز ۱۹ پرواز از اصفهان به سمت نجف و بغداد انجام و سه هزار و ۲۰۶ زائر اعزام شدند اما بیشتر آنها از طریق مرزهای زمینی به کشور بازگشتند و حدود ۵۰۲ نفر با پرواز به کشور مراجعت کردند. 
معاون عملیات هوانوردی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان گفت: از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال و همزمان با تعطیلات نوروز، ۶۹ پرواز در مسیر بغداد و نجف با ۱۴ هزار و ۸۵۸ مسافر داشتیم که تقریبا همه آنها با پرواز به کشور بازگشتند.
وی همچنین با اشاره به اینکه پروازهای حجاج مراسم حج تمتع در سال جاری نیز بخوبی انجام شد، افزود: ۱۸ پرواز برای اعزام حجاج از اصفهان به عربستان در نظر گرفته شد و چهار هزار و ۳۷۶ زائر از اصفهان بعنوان سومین استان در تعداد مسافران حج، اعزام شدند که برای بازگشت آنها به کشور از طریق سفرهای هوایی آمادگی کامل داریم.

 فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

منبع: ایرنا

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi