دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فراست معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد

استفاده از نهادهای حقوقی برای کمک به آزادی زندانیان

در پنجمین روز از هفته قوه قضاییه که تحت عنوان پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با بسترهای فسادزا نامگذاری شده جمعی از مسئولین قضایی استان در زندان مرکزی یاسوج حاضر و با زندانیان دیدار کردند. به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان در استان، در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 76642
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷

کرونا :

استفاده از نهادهای حقوقی برای کمک به آزادی زندانیان

در پنجمین روز از هفته قوه قضاییه که تحت عنوان پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با بسترهای فسادزا نامگذاری شده جمعی از مسئولین قضایی استان در زندان مرکزی یاسوج حاضر و با زندانیان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان در استان، در این دیدار رو در رو تعدادی از زندانیان درخواست‌های خود را مطرح و دستورات قضایی لازم جهت تسهیل در امور مربوطه صادر گردید.

مسئولین قضایی همچنین با حضور در دوره حفظ قرائت و تجوید قرآن کریم زندان مرکزی یاسوج حاضر شدند.  تعدادی از مددجویان که اقدام به حفظ سوره هایی از قران نموده بودند به تلاوت پرداختند.

استفاده از نهادهای حقوقی برای کمک به آزادی زندانیان 3

جعفر فراست معاون قضایی و دبیر هیئت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان در این بازدید در مصاحبه‌ای شرکت و در خصوص توجه به حقوق زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان اظهار داشت: زندان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است اما این ضرورت بیشتر متوجه محکومین خطرناک مانند افراد شرور و مخلان نظم عمومی می باشد.

فراست گفت: در مورد سایر جرائم و محکومیت های کم اهمیت  سعی بر این شده که معمولاً در طول مدت حبس برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان انجام شود و پس از مدتی که زندانی  اصلاح شد و نیاز به ادامه حبس نباشد از طریق تدابیر اصطلاحی مانند مرخصی ها، نظارت های الکترونیکی، آزادی مشروط تعلیق و سایر نهادهای قانونی که پیش‌بینی شده حبس زدایی کنیم و کاهش جمعیت کیفری را محقق بنماییم.

وی با اظهار اینکه ، دادگستری استان در سالهای گذشته در زمینه کاهش جمعیت کیفری موفق عمل کرده عنوان کرد: در پی همین موفقیت وضعیت جمعیت کیفری به گونه ای است که جز زندانیان خطرناک زندانیان دیگر اگر حضور داشته باشند بعد از مدتی امر اصلاح و درمان محقق شد، معمولاً به خارج از زندان اعزام می‌شوند و در قالب مرخصی و اشتغال و یا از طریق سایر نهادهای حقوقی ریاست قوه قضاییه از طریق نهادهای ارفاقی که که نتیجه آن کاهش جمعیت کیفری هست کیفری محقق می‌شود.

فراست با اظهار اینکه در جرائم خرد و کم اهمیت، استفاده از پابند الکترونیکی یکی دیگر از راهکارهای جمعیت کیفری می باشد افزود: پابند الکترونیکی هم نوعی حبس، تحت نظارت سامانه های الکترونیکی می باشد که استان در این زمینه موفق عمل کرده و در حال حاضر قریب به ۱۰۰ نفر زندانی از این طریق از زندان خارج شدند و تحت مراقبت‌های سامانه‌های الکترونیکی هستند که به  محض اهتمام دوره مراقبت، آزادی کامل را دریافت و از زندان خارج می شوند.

وی در پایان اظهار داشت: نظام نیمه آزادی مانند حضور در کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی نیز به عنوان برخی از سایر نهادهای ارفاقی برای آزادی زندانیان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه موفق عمل کرده است.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi