پنج شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳

چمران یعنی عدالت

چمران کسی بود که خود را اولا درگیر سیاست زدگی های بعضی محافظه کاران منفعت طلبِ مقدس مآبی نکرد،و اگر بود خود را ملعبه ی دو طیف سرطان زای اصلاح طلب و اصول گرا نمیکرد، چمران یعنی عدالت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 76460
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

کرونا :

چمران یعنی عدالت

چمران یعنی عدالت ، چمران کسی بود که خود را اولا درگیر سیاست زدگی های بعضی محافظه کاران منفعت طلبِ مقدس مآبی نکرد،و اگر بود خود را ملعبه ی دو طیف سرطان زای اصلاح طلب و اصول گرا نمیکرد.

بسم رب الشهداوالصدیقین

شهید چمران فردی سلطه ستیز و میدان دار محوریت عدالت و نماد جوشش مردمی در اوایل انقلاب بوده است و علم مردمی بودن برگردن وی معلقمه شد. .۱

عمق راهبردی شهادت طلبی که با این‌ مضمون یک ملتی با موضوع و مصور شهادت طلبیِ مجزا از متاعی دنیوی به بقا و آرامنگرایان خود ادامه و ازفناوافول خارج‌ میشود،و هر فردی متشکل اجتماست و اگر چنین روحیه ای برای ملتی ایجاد بشود این ملت ریل پیشرفت مکمل عدالت را در بر میگیرد، و خوشبخانه حضرت امام (ره) چنین رویه ای را برای نسل سابقِ کنونی خود و نسل آتی کنونی ما ایجاد کرده است،و خود حضرت امام برگرفته ی مکتب عدالت خواهیست بنام اسلام،لیکن مکتب هست که محوریت انسان سازیست و این‌ مکتب ریل گذاری منسجمی دارد که به افراد ارزش میدهد.

خداوند بزرگ‌ترین نعمتش را به واسطه ی خمینی کبیرِ مردم سالاربه این ملت عطا کرد: نعمت آزادی خواه که از دل این‌ اوصاف چمران‌ ها رشد کرده اند.

شهید چمران مصداق مولد تئوری رهبر انقلاب در سال های ۴۰ الی ۵۰ بود که شروع کردند به ذهنیت سازی مردمی،  همین‌ مولد وفاق با ساختاری فکری اندیشمندان  را هم شهید چمران در اوایل انقلاب کرده است از آرمان خواهی های واقع بین‌ بگیرید تا اوج متدولوژی عرفانی .۵

اعتراض به فشار بر شورا، یا فشار بر شورای نگهبان؟!
دنبال کنید

۱۲نکته ی رهبری در مورد  شهید چمران‌ را مطالعه فرمایید جای تامل دارد: ۱⃣ مرحوم شهید چمران حقاً یک نمونه و مظهری بود از آن چیزی که انسان دوست میدارد تربیت جوانان ما و دانشگاهیان ما به آن سمت حرکت بکند… در دانشگاه پرورش انسانِ در تراز شهید چمران لازم است.(و بقیه صحبت ها سال۱۳۶۰را مطالعه فرمایید)

چمران کسی بود که خود را اولا درگیر سیاست زدگی های بعضی محافظه کاران منفعت طلبِِ مقدس مآبی نکرد، و اگر بود خود را ملعبه ی دو طیف سرطان زای اصلاح طلب و اصول گرا نمی کرد چرا که چمران فردی عدالت محور بود. چرا که حالت سکون برای چمران‌ معنایی نداشت.
و اختتام صحبتمان با سخن هانری کربن باشد که  فرمود : چمران مردی در زمانی غیر از زمان ها سیر میکرد.
#شهید_چمران#
#طلبه_مهردادریحان_نسب#

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi