یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

حضور بیش از ۷ هزار بسیجی درمهار آتش های گچساران

به گزارش کرونا از گچساران سرهنگ سعادت عزیزی جانشین فرمانده سپاه ناحیه گچساران در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان اظهار کرد: بسیج این شهرستان در سال ۹۹ افزون بر ۴۰ روز و سال گذشته نیز ۱۲ روز را در ماموریت مهار آتش حضور داشته است.  وی بیان کرد: برای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 76445
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

کرونا :

حضور بیش از ۷ هزار بسیجی درمهار آتش های گچساران

به گزارش کرونا از گچساران سرهنگ سعادت عزیزی جانشین فرمانده سپاه ناحیه گچساران در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان اظهار کرد: بسیج این شهرستان در سال ۹۹ افزون بر ۴۰ روز و سال گذشته نیز ۱۲ روز را در ماموریت مهار آتش حضور داشته است.

 وی بیان کرد: برای اجرای مهار آتش در گچساران افزون بر ۷ هزار و ۲۰۰ نفر نیروی بسیج فعالیت داشته و ۲۰ گروه جهادی نیز راه اندازی و در مهار آتش شرکت کردند.

حضور بیش از ۷ هزار بسیجی درمهار آتش های گچساران 5

جانشین فرمانده سپاه ناحیه گچساران نیز گفت: در زمینه اطفاء حریق و آتش سوزی بسیجی گچساران افزون بر۱ میلیارد ریال هزینه کرده است.

حضور بیش از ۷ هزار بسیجی درمهار آتش های گچساران 6

 عزیزی افزود: ما در آتش سوزی ها نیاز به یک مدیر میدانی داریم.

مجید نظری رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران نیز ادامه داد: در سال جاری حدود ۴۰۰ کیلومتر آتش بر تاکنون در این شهرستان ایجاد شده است.

حضور بیش از ۷ هزار بسیجی درمهار آتش های گچساران 7

 وی عنوان کرد: حدود ۲۰۰ کیلومتر دیگر آتش بر در این شهرستان باید ایجاد شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با اشاره به تشکیل ۱۴ تشکل و پویش مردمی در این شهرستان خاطرنشان کرد: با این اقدام منابع طبیعی را به منازل مردم برده ایم ولی باید این تشکل ها تجهیز و دهیاری ها نیز مجهز به آتش نشانی شوند.

نظری با اشاره به اینکه گچساران نیازمند استخر آب برای مواقع مهار آتش سوزی است، گفت: در گچساران ۱۶ دمنده وجود داردکه باید به ۲۵ دمنده ارتقا یابد.

رمضانی رئیس محیط زیست گچساران نیز ادامه داد: منطقه حفاظت شده دیل ۱۰ هزار هکتار وسعت دارد ولی ما تنها۳ نیروی قرقبان برای آن داریم که امید می رود کمبود نیرو و تجهیزات به زودی برطرف شود.

 وی گفت: علت آتش سوزی های سال گذشته هنوز مشخص نشده است و در حال حاضر نیز در حال مرمت آتش بر ها در گچساران هستیم

رئیس محیط زیست گچساران ادامه داد: با توجه به گرمای شدید با کمبود آب برای حیات وحش روبرو شده ایم که برای حل این معضل به تانکر بآب نیاز داریم.

سید حمید افرازیان رئیس هلال جمعیت هلال احمر گچساران نیز اضافه کرد: نیروهای هلال احمر همیشه و در همه حال پای کار بوده و برای مهار آتش و بحران تلاش کردند.

وی گفت: در همین راستا دوره های آموزش برای داوطلبین مهار آتش در روستاها و سطح شهر گچساران برگزار شده است.

متولیان انتقال واحدهای شن و ماسه ازحاشیه رودبشار شانه خالی نکنند
دنبال کنید

جمال معتمدی زاده مدیرکل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویر احمدادامه داد: با توجه به کمبود بارش و کمی باران و کمبود تولید در حوزه نیروگاه های برق آبی و همزمان رشد افزایش استفاده روبرو شده ایم.

 وی گفت: ماموریت وزارت نیرو قطع نشدن برق خانگی مشترکان در تابستان است ولی مشترکین نیز باید همکاری های لازم را انجام دهند.

 مدیرکل شرکت توزیع نیروی برق با اشاره به اینکه کمترین خاموشی در سال گذشته در استان ما رخ داده است، تصریح کرد: اگر مشترکی الگوی مصرف را رعایت و کمتر از سال گذشته باشد مورد تشویق شرکت توزیع نیروی برق قرار خواهد گرفت.

 معتمدی زاده ادامه داد: در حوزه کشاورزی قبلا هم اعلام کردیم درصورت همکاری کشاورزان استان برق پمپ های کشاورزی رایگان خواهد شد. وی گفت: ادارات و سازمان ها باید بر روی مصرف برق خود کنترل داشته و موارد را رعایت کنند در صورت رعایت نکردن مصرف، برق آنها قطع می شود.

مدیرکل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اینکه ما بدون اغماض برق اداره برق را در باشت قطع کرده ایم، خاطرنشان کرد: برق اداره آب گچساران، باشت، آب و فاضلاب استان نیز در همین راستا قطع شده است.

 معتمدی زاده گفت:باید تمام ادارات ۳۰ درصد بار اداری مصرفی خود را کم کرده و اگر این اتفاق رخ ندهد به طور اتوماتیک سیستم برق آنها قطع می شود.

جاوید بخت سرپرست منابع طبیعی کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد: این استان حدود ۹۰ درصد وسعت منابع طبیعی و ۷۶ درصد جنگل ۳۴ درصد مراتع را داراست.

 وی عنوان کرد: برای مبارزه با آتش تمام دستگاه ها باید به کمک منابع طبیعی آمده و از خسارت گسترده جلوگیری کنند، آتش سوزی در گچساران نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۰ درصد کاهش داشته است.

 سرپرست ادار ه کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اینکه آموزش های سازمان های مردم نهاد و سرکشی از نقاط بحران و صحبت با افراد در این امر بسیار تاثیر گذار بوده، خاطرنشان کرد: در بحث دیده بان ها تمهیدات لازم پیش‌بینی شده و تعدادی دیده بان در نظر گرفته شده و تعدادی تجهیزات نیز به زودی به استان ارسال می شود.

۴ میلیارد ریال برای روشنایی معابر دهدشت هزینه شد
دنبال کنید

جاوید بخت بیان کرد: حدود ۲۰۰ دمنده تاکنون در کهگیلویه و بویر احمد توزیع شده است، با توجه به مشکلات مالی نیازمند کمک مسئولان استانی هستیم.

 وی با اشاره به وجود دو نوع آفت در جنگلهای بلوط استان افزود: بهترین زمان برای مبارزه با این آفت و محلول‌پاشی اسفند ماه بوده و اگر منابع مالی تامین شود با توجه به زیست آفت نمی توان اقدامات لازم را انجام داد.

امان الله جهانبین مدیرعامل هلال احمر کهگیلویه و بویر احمد نیز بیان کرد: هلال احمر در کنار مدیریت بحران در خصوص مهار آتش حضوری مداوم داشته و در حوادث نیز توانست نقش خوبی را ایفا کند.

 وی ادامه داد: اساس کار ما آموزش همگانی بوده و در گچساران نیز آموزش ها در اولویت قرار گرفته است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آمادگی لازم را برای ارائه آموزش های همگانی داریم، تصریح کرد: در گچساران ۱۹ خانه هلال جهت آموزش های لازم به نیروها برای مهار آتش وجود دارد که از این تعداد سه مرکز در خود شهر گچساران و مابقی در روستاها قرار گرفته است.

 وی افزود: آموزش غریق نجات از تعهدات هلال احمر خارج شده است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویر احمد اظهار کرد: در گچساران اردوگاه اضطراری ۱۰ هکتاری در منطقه خنگ بنار در نظر گرفته شده است.

کاکاوند مدیرکل هواشناسی کهگیلویه بویر احمد نیز تصریح کرد: گرد و غبار و گرما بر سطح استان وجود دارد، که ارتباط تنگاتنگی این پدیده با حوادث طبیعی وجود دارد.

 وی افزود: استقرار ایستگاه هواشناسی در محل فرودگاه گچساران یکی از دغدغه های هواشناسی است که متولی آن نفت است.

ظهراب چمن آرا معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: در گچساران ۹ پایگاه اورژانس وجود دارد در خصوص امداد رسانی در این شهرستان نیازمند آمبولانس های کمک دار هستیم.

 وی بیان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد بیمارستان‌ صحرایی وجود ندارد.

 زارع رئیس آبفای گچساران نیز ادامه داد:حدود ۵۰ درصد از شبکه آب گچساران فرسوده است که نیاز به تامین اعتبار دارد.

 وی بیان کرد: در روستاها نیز شبکه های منابع آب و خطوط انتقال نیاز به توسعه دارند و در حال حاضر نیز امکانات ما فرسوده است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi