پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاثیر رپورتاژ آگهی و رپورتاژ خبری بر کسب و کار شما

تاثیر رپورتاژ آگهی و رپورتاژ خبری بر کسب و کار شما یکی از واژه‌های پرکاربرد دنیای رنگارنگ دیجیتال مارکتینگ و سئو، رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ یک روش موثر برای بهتر دیده شدن کسب و کارها نزد مشتریان خود در فضای موتور جستجوی گوگل است. البته موضوع به همین سادگی‌ها نیست، انتشار ریپورتاژ آگهی قاعده و قانون‌های خودش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 76164
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

کرونا :

تاثیر رپورتاژ آگهی و رپورتاژ خبری بر کسب و کار شما

تاثیر رپورتاژ آگهی و رپورتاژ خبری بر کسب و کار شما

یکی از واژه‌های پرکاربرد دنیای رنگارنگ دیجیتال مارکتینگ و سئو، رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ یک روش موثر برای بهتر دیده شدن کسب و کارها نزد مشتریان خود در فضای موتور جستجوی گوگل است. البته موضوع به همین سادگی‌ها نیست، انتشار ریپورتاژ آگهی قاعده و قانون‌های خودش را دارد! اگر شما به دنبال رسیدن به یک پاسخ جامع برای سوال رپورتاژ آگهی چیست، هستید تا پایان این مقاله با تسمینو همراه باشید. در این مطلب، تمامی نکات مرتبط با این موضوع و راز و رمزهای داشتن یک کمپین رپرتاژ آگهی موفق را با شما درمیان خواهیم گذاشت.

رپورتاژ آگهی چیست؟

در ابتدا لازم است به این سوال بپردازیم که رپرتاژ آگهی چیست؟ چرا که آشنایی کامل با مفهوم رپرتاژ آگهی، لازمه درک بهتری از کاربرد و چگونگی تولید آن است. کلمه رپورتاژ (Reportage ) که در اصل از زبان فرانسوی گرفته شده، به معنای «گزارش» است. ریپورتاژ آگهی به معنای گزارشی است که محتوای آن با حالتی روایت گونه، ضمن بیان اطلاعاتی مفید و کاربردی و البته مستند، به معرفی یک محصول، یک خدمت یا یک برند می پردازد.

در واقع محتوای رپورتاژ آگهی شامل اطلاعاتی می‌شود که برای کاربران و مخاطبان کاربردی و مفید است. همه کاربران و مخاطبان سوالاتی در ذهن خود دارند و در اینترنت به دنبال پاسخ این سوالات می گردند و این جا، جاییست که رپرتاژ آگهی وارد کار می شود. رپرتاژ خبری شامل اطلاعات، نکات و فکت‌هایی بوده که برای کاربران مفید است. در واقع رپرتاژ خبری با محتوای خود به سوالات و نیازهای کاربران و بازدیدکنندگان پاسخ مناسبی می‌دهد.

تفاوت رپورتاژ آگهی با مقاله بلاگ

اما تفاوتی که رپرتاژ آگهی با یک مقاله عادی و طبیعی در یک وب‌سایت دارد، این است که یک رپرتاژ خبری با اهداف تبلیغاتی تولید می‌شود. یعنی رپرتاژ خبری ضمن ارائه اطلاعات و نکات کاربردی به مخاطبان خود، آن‌ها را به سمت یک محصول خاص یا یک سرویس ارائه‌دهنده خدمات هدایت می‌کند. بنابراین متن مقاله را طوری ننویسید که خواننده وقتی به جایی از متن شما رسید دیگر علاقه‌ای به خواندن ادامه مطلب نداشته باشد. تمام بخش‌های متن باید جذاب و مفید باشد. پس از کوتاه‌نویسی هرگز نترسید. به بیان دیگر رپورتاژ‌ آگهی‌ها با گرایش‌های تجاری تولید می‌شوند و هدف از آن‌ها این است که مخاطب به نحوی موثر با خدمات و محصولات یک برند آشنا شود تا در نهایت به استفاده از آن محصول یا خدمت مجاب شده و نهایتا مخاطب، به مشتری تبدیل شود.

تاریخچه رپورتاژ آگهی

اگرچه که در این مطلب تمرکز ما بر روی معرفی و بررسی رپورتاژ آگهی اینترنتی است اما رپرتاژ آگهی‌ها قدمتی بیشتر از این دارند. یکی از اصلی‌ترین انواع رپرتاژ خبری که جز قدیمی‌ترین‌ها و محبوب‌ترین انواع نیز به حساب می آید، رپرتاژ خبری تلویزیونی است. شیوه ای که هنوز نیز محبوبیت و تاثیرگذاری خود را دارد.

یکی دیگر از انواع قدیمی و کلاسیک ریپورتاژ آگهی، رپرتاژ هایی است که در روزنامه ها و نشریات منتشر می‌شدند. در واقع می‌توان خواستگاه رپورتاژ های خبری را به نشریات و روزنامه‌ها نسبت داد. زیرا برای اولین بار رپورتاژ ها در این رسانه‌ها منتشر می‌شدند.

صاحبان روزنامه‌ها، مجلات و نشریات به‌دنبال افزایش درآمد خود بودند و به همین دلیل، یک راه مناسب برای این رسیدن به این هدف، انتشار رپرتاژ خبری برای محصولات و برندهای مختلف بود. امروزه مهم‌‌ترین و رایج ‌ترین شیوه رپرتاژ آگهی، رپرتاژ های آگهی اینترنتی هستند؛ مقالاتی که در وب‌سایت‌های پربازدید و معتبر درج شده و اهداف تبلیغاتی دارند.

 

کاربرد رپورتاژ آگهی چیست؟

رپرتاژ خبری، همان‌طور که از نامش هم پیداست، یک شیوه تبلیغاتی است که اتفاقا بسیار هم موثر است. تولید و انتشار رپرتاژ خبری، شیوه‌ای است که هم برای تولیدکننده آن رپورتاژ (که در واقع همان صاحب برند است)، هم برای وب‌سایت منتشر کننده آن و هم برای مخاطبانی که آن را می‌خوانند مفید است. در ادامه به توضیح سود و کاربرد رپورتاژ آگهی برای هر یک از سه دسته ذکر شده یعنی برند تولید کننده رپورتاژ، وب‌سایت منتشر کننده و بازدیدکننده خواهیم پرداخت.

  • کاربرد رپورتاژ خبری برای برند تولیدکننده

هر کسب‌وکاری که نسبت به تولید و انتشار رپورتاژ آگهی اقدام کند، یک سرمایه‌گذاری بلندمدت و سودآور برای خود انجام داده‌است. در واقع، تولید رپرتاژ خبری یک سرمایه‌گذاری مطمئن در فرآیند برندینگ است. همه کسب‌وکارها یا خدمتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند و یا محصولی را به آن‌ها عرضه می‌دارند. بنابراین مهم است که آن کسب‌و‌کار در نظر مشتریان و مخاطبان خود معتبر شناخته شود. اعتبار همان صداقت و راستگویی یک محصول است. اعتبار میزان تخصص و تبحر در زمینه فعالیت است. اعتبار، همان چیزی است که در ذهن مردم و مخاطبان تحت عنوان برند ثبت می‌شود.

البته برندینگ تنها وجه سودآوری و فایده تولید رپورتاژ‌های آگهی نیست. رپورتاژ های خبری برای سئو سایت نیز بسیار موثر هستند. یکی از راه‌های بهبود کیفیت و ارزش سایت از نظر ربات های گوگل، خرید رپورتاژ آگهی است. رپرتاژ های آگهی موجب جذب بازدیدکنندگان بیشتر و افزایش مخاطبان وب‌سایت می‌شوند؛ به همین ترتیب فروش محصولات و خدمات یک برند نیز با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود.

  • کاربرد رپرتاژ آگهی برای وبسایت منتشر کننده آن

رپرتاژهای آگهی معمولا در وب‌سایت‌های خبری و سایت‌های پربازدید که ارزش و اعتبار خوبی دارند، منتشر می‌شود. انتشار رپورتاژهای خبری در سایت های خبری، برای این سایت‌ها از دو جنبه ارزش و سود به ارمغان می‌آورد: یکی سود مالی و دیگری ارزش محتوایی.

شما هم اگر با ریپورتاژ آگهی آشنایی داشته باشید، به احتمال زیاد می‌دانید که انتشار این گونه رپورتاژها با هزینه همراه است. همان‌طور که گفته شد، سایت‌هایی که به عنوان مرجع انتشار رپرتاژ مورد استفاده قرار می‌گیرند، سایت‌های مشهور و معتبر و پربازدید هستند که بازدیدکنندگان زیادی از صفحات آن‌ها بازدید می‌کنند. نخ کلیک این سایت‌ها بسیار بالاست و به دلیل داشتن مخاطبان زیاد، هزینه قابل توجهی در ازای انتشار محتوای تبلیغاتی سایر برندها دریافت می‌کنند.

از سوی دیگر، رپرتاژهای خبری خود دارای ارزش محتوایی بوده و حاوی اطلاعاتی مفید و کاربردی برای بازدیدکنندگان و مخاطبان سایت هستند. بنابراین انتشار آن‌ها به بهتر شدن و غنی تر شدن محتوای خود سایت نیز کمک می‌کند. علاوه بر آن، اگر این رپرتاژ از سوی یک برند معتبر منتشر شود و در نهایت مخاطبان سایت از محصول یا خدمت معرفی شده در رپرتاژ رضایت داشته باشند، به اعتبار و محبوبیت سایت منتشر کننده رپرتاژ نیز افزوده می‌شود.

  • کاربرد رپرتاژ آگهی برای بازدیدکنندگان

اما در نهایت به سراغ سود و کاربرد رپرتاژ آگهی برای خوانندگان و مخاطبان سایت خواهیم رفت. حقیقت این است که اگرچه خود تبلیغات در ذات خود و به تنهایی معمولا جذاب نیست، اما مردم اکثرا از محتوای تبلیغاتی آموزنده و کاربردی بسیار استقبال می‌کنند.

در واقع رپورتاژهای آگهی با محتوای ارزشمند خود و نکات و اطلاعاتی که دربر دارند، می‌توانند دانش و آگاهی مخاطبان را افزایش دهند و از این طریق به آن‌ها سود برسانند. یک رپرتاژ با محتوای خوب و کاربردی می‌تواند به مخاطبان در انتخاب محصولات و خدمات بهتر کمک شایانی کند. البته ناگفته نماند که محتوای رپرتاژ باید در عین حال که مفید و کاربردی است، برای او سرگرم کننده نیز باشد تا او را ترغیب کند که تا انتها این محتوا را مطالعه کند. موثرترین رپرتاژها آن هایی هستند که دارای حالتی روایت گونه باشند. اصطلاحا، یک رپرتاژ آگهی خوب و موفق، از فن «داستان گویی» به خوبی استفاده می‌کند.

یکی دیگر از دلایل تاثیرگذاری بالا و نفوذ زیاد رپرتاژهای آگهی، این است که رپرتاژ ها نسبتا دارای چهره‌ای انسانی هستند؛ به این معنی که مخاطب می‌تواند با آن‌ها ارتباط بیشتری برقرار کرده و احساس نزدیکی بیشتری داشته باشد.

دلیل دیگر تاثیرگذاری بالای رپرتاژهای آگهی، این است که رپرتاژها در منابع معتبر و قابل اطمینان منتشر می‌شوند. سایت‌هایی که نسبت به انتشار رپورتاژ اقدام می‌کنند، دارای جایگاهی مطمئن در میان مردم و مخاطبان خود هستند. این اعتبار به نوبه خود به محتواهای درون سایت، از جمله رپرتاژ آگهی نیز منتقل می‌شود و خوانندگان آن رپرتاژ، احساس می‌کنند که این محتوا قابل اعتماد است.

 

مزایای انتشار رپورتاژ آگهی چیست؟

احتمالا تا اینجای کار متوجه شدید که ریپورتاژ آگهی چیست و چرا سایت‌ها اقدام به انتشار آن در فضای وب می‌کنند، اما پرسش اصلی این است که رپرتاژ آگهی در کدام یک از ابعاد فعالیت یک کسب و کار در فضای آنلاین، موثر است؟ درواقع مزایای رپورتاژ را می‌توان از نگاه سئو و جذب مشتری بررسی کرد، زمان آن رسیده است که این دو عینک را بر چشم بزنیم و با برخی از تاثیرات فوق العاده این سبک تبلیغات در دنیای وب، آشنا شویم.

  • تاثیرات رپورتاژ آگهی بر سئو سایت

به جرئت می‌توان گفت که اکثر سایت‌ها برای دیده شدن در موتو‌رهای جستجو نزد کاربران، به انتشار ریپورتاژ آگهی در رسانه‌‌های معتبر نیاز دارند، حالا نوبت آن است که با مهم‌ترین اثرات رپورتاژ بر سئو سایت آشنا شوید:

  1. بهبود رتبه در موتورهای جست‌وجو
  2. رتبه گیری آسان‌تر در کلمات کلیدی هدف
  3. اثرگذاری سریع برای ایجاد رتبه
  4. افزایش اعتبار سایت نزد گوگل
  5. ایجاد برندینگ برای سایت
  • مزایای رپورتاژ برای جذب مشتری

زمانی که شما محتوای وب‌سایت‌تان را در قالب رپورتاژ، در یک سایت خبری منتشر می‌کنید، چنانچه متن خوب و مفیدی نوشته باشید، احتمال تبدیل شدن کاربران سایت میزبان رپرتاژ آگهی به مشتریان دائمی کسب و کار شما به شدت بالا است، مهم‌ترین مزایای رپورتاژ برای جذب کاربر هدفمند پولساز به شرح زیر است:

  1. ایجاد حس اعتماد
  2. انتقال کاربران از سایت میزبان به سایت شما
  3. احتمالا بالای خرید کاربران
  4. آشنایی بیشتر کاربران با جزئیات خدمات و محصولات
  5. نرخ کلیک بالا بر عناوین رپورتاژ و …
هنوز حسن نیتی از دولت بایدن ندیده‌ایم/ ایران در حوزه بهداشت و درمانی در تراز کشورهای توسعه یافته است
دنبال کنید

چگونه یک رپورتاژ آگهی حرفه ای منتشر کنیم؟

بسیاری از وبمستران بعد از انتشار رپورتاژ آگهی، نتیجه دلخواه را به دست نمی‌آورند و تصور می‌کنند این بی‌نتیجه بودن به علت نداشتن قدرت کافی رپورتاژ است! بی‌نتیجه بودن انتشار ریپورتاژ آگهی به خاطر عدم تسلط بر نکات مرتبط با داشتن یک کمپین رپورتاژ موثر است، در ادامه ۳ تا از مهم‌ترین اصولی که می‌‌توانید با توجه به آن‌ها رپورتاژ های‌ خود را به معدن طلا برای رشد سایت‌تان تبدیل کنید، معرفی می‌شود.

  • با نوشتن اصولی رپرتاژ آگهی، سوخت رپورتاژتان را فول کنید

تولید محتوای درست و اصولی متن رپورتاژ، اولین قدم برای داشتن یک کمپین رپورتاژ حرفه‌ای موفق است. بنابراین زمان نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی‌تان، ۱۰ نکته زیر را فراموش نکنید.

  1. جنبه تبلیغاتی گرفتن محتوا ممنوع
  2. نوشتن مقدمه و جمع بندی جذاب
  3. استفاده از تیتربندی داخل رپورتاژ
  4. استفاده از کلمات lsi و مرتبط با کلمات کلیدی هدف
  5. عنوان کردن نقاط قوت محصولات یا خدمات
  6. عدم داشتن کیورد استافینگ در متن رپورتاژ
  7. توجه به پرسونای مخاطبان سایت میزبان زمان نوع نگارش
  8. استفاده از تصاویر باکیفیت و مرتبط با کسب‌وکار
  •  تاریخچه انتشار رپورتاژ رقبایتان را زیرورو کنید!

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای داشتن یک رپورتاژ موفق انجام دهید، آنالیز دقیق فرایند انتشار ریپورتاژ آگهی توسط رقبایتان است، برای این کار دامنه سایت‌ رقیب‌تان را با ابزار Ahref تحلیل کنید. با این‌کار شما می‌توانید به صورت دقیق با بهترین بازه زمانی انتشار رپورتاژ آگهی، رسانه‌های معتبر برای انتشار رپورتاژ، انکرتکست‌های موثرتر و .. آشنا شوید.

البته تحلیل فرایند کار رقبا بخشی از کار است و نباید چشم بسته از آن‌ها پیروی کنید، آنالیز کار رقبا سرنخی به شما برای حرکت بهتر در مسیر انتشار رپرتاژ آگهی می‌دهد و در نهایت همه چیز به کسب و کار و شرایط وب سایت شما بستگی خواهد داشت.

  • داشتن فرایند درست لینک دهی در ساختار رپورتاژ را دست کم نگیرید

اصولا تعداد ۲ الی ۳ لینک در هر رپورتاژ آگهی مناسب است، البته این مورد به استراتژی سئو آف پیج شما و قوانین رسانه میزبان نیز بستگی دارد اما در کل اگر محدودیت زمانی در تعداد لینک‌ها نداشتید لازم نیست که صفحه رپورتاژ را با لینک خارجی پر کنید.

  • یک نکته کلیدی: انکرتکست‌های تکراری ممنوع!

این موضوع را فراموش نکنید که استفاده از انکرتکست‌های تکراری در زمان لینک دهی می‌تواند منجر به مشکوک شدن گوگل به محتوای رپورتاژ شما شود، پس بهتر است از ترکیبات مختلفی مثل موارد زیر برای انکرتکست‌ها کمک بگیرید:

  1. کلمه کلیدی هدف به صورت کامل
  2. برند+ کلمه کلیدی
  3. آدرس URL صفحه
  4. عبارات عمومی
  5. ترکیب کلمات کلیدی مختلف
  • انتخاب رسانه‌ مناسب، مهم‌ترین اصل موفقیت رپورتاژ شماست

بعد از بررسی دقیق فرایند کار رقبا در مسیر انتشار ریپورتاژ آگهی و تولید بهترین محتوا، زمان انتخاب رسانه برای انتشار رپورتاژ می‌رسد. برای این‌ کار نکات زیر را برای انتخاب بهترین و موثرترین رسانه جهت انتشار رپورتاژ آگهی به خاطر بسپارید.

  1. مرتبط بودن موضوع
  2. اعتبار دامنه
  3. رتبه سیمیلار وب
  4. عدم داشتن فعالیت اسپم
  5. دامین آتوریتی مناسب
  6. پیج آتوریتی بالا
  7. ترافیک داشتن سایت میزبان

چه کنیم تا ریپورتاژ خبری تاثیرگذاری بالایی داشته باشد؟

برای آن که ریپورتاژ خبری شما تاثیرگذاری بالاتری داشته باشد، لازم است که نکات زیر را رعایت کنید:

  • در نوشتن متن اعتدال را رعایت کنید. متن رپورتاژ نباید بیش از اندازه طولانی و یا خیلی کوتاه باشد.
  • از پرداختن به تمامی جزئیات خودداری کنید و به چند مورد خاص اشاره کنید تا مخاطب برای پیگیری سایر جزئیات به وب سایت شما مراجعه کند.
  • استفاده از متن روان فراموش نشود. از به کارگیری کلمات دشوار تا حد امکان خودداری کنید.
  • متن را نه بصورت تبلیغ، بلکه با محوریت مصاحبه یا گزارش بنویسید.
  • به تیتر اصلی متن باید توجه ویژه‌ای شود. از تیتر جذاب و فراگیر استفاده کنید.
  • در متن نوشتار حتما به وِیژگی خاص محصول تاکید کنید تا بتواند کنجکاوی مشتریان را تحریک کند.
  • از عکس‌ها و فیلم‌های اختصاصی به همراه محتوای با کیفیت استفاده کنید.
  • استفاده از کلمات کلیدی و مرتبط با رپورتاژ را فراموش نکنید.
  • لینک‌های مرتبط در متن رپورتاژ آورده شود.
  • به تعداد بک لینک‌ها توجه کنید. (به طور معمول بک لینک‌ها نباید از ۴ عدد بیشتر شود.)
  • متنی که برای محتوای ریپورتاژ آگهی اختصاص می‌دهید، بین ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد.
  • به هیچ وجه از مطالب کپی شده استفاده نکنید.
  • سعی کنید لینک‌های به کار برده شده، بصورت فالو باشد.

رپورتاژ آگهی یا بک لینک؟ مسئله این است؟

احتمالا با واژه بک لینک در سئو آشنا هستید، زمانی که سایت‌ های دیگر با کلمات مختلف به سایت شما لینک می‌دهند، در حقیقت شما بک لینک دریافت کرد‌ه‌اید. اما سوال اینجاست که آیا رپرتاژ آگهی همان بک لینک است یا اینکه بین این دومفهوم در دنیای سئو و بهینه سازی سایت، تفاوت‌‌هایی وجود دارد؟

رپورتاژ و بک لینک یکی نیستند!

بک لینک‌ها شامل انکرتکست‌های دارای لینک خارجی به وب‌سایت شما هستند، اما ریپورتاژ آگهی یک محتوای جامع و غنی است که حاوی لینک‌هایی به سایت شما نیز خواهد بود. یعنی می‌توان اینگونه گفت که رپرتاژ آگهی یک بستر خوب برای قرار دادن بک لینک را برای شما فراهم می‌کند. همچنین برای اینکه درباره تفاوت بک لینک و رپورتاژ آگهی اطلاعات بیشتری کسب کنید می‌توانید مقاله فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک را در تسمینو مطالعه نمایید

و اما پیشنهاد ما داشتن یک معجون خوشمزه از سئو خارجی است!

انتخاب بین انتشار رپورتاژ آگهی و بک لینک در مسیر سئو خارجی سایت، ایده خوبی نیست! به همین دلیل پیشنهاد می‌شود با کمک یک مشاور سئو حرفه‌ای از ترکیب بک لینک‌‌های مختلف و کمپین‌‌های ریپورتاژ آگهی، یک استراتژی سئو خارجی حرفه‌ ای را برای سایت‌ تان ترسیم کنید تا احتمال موفقیت‌ تان در آینده افزایش پیدا کند.

از چه سایت‌هایی ریپورتاژ آگهی بخریم؟

حالا در این قسمت به طور کامل و جامع درباره شرایط یک سایت خوب برای خرید رپورتاژ صحبت خواهیم کرد. به طور کلی سایت‌هایی می‌توانند اقدام به فروش رپورتاژ آگهی کنند که دارای ویژگی‎های خاصی باشند. همچنین شما در هنگام خرید نمونه رپورتاژ آگهی می‌بایست به کلیه نکاتی که در ادامه درباره آنها صحبت خواهیم کرد، توجه داشته باشید. به طور کلی ۴ فاکتور بسیار مهم در رابطه با انتخاب سایت وجود دارد :

  1. رتبه سیمیلار وب
  2. سن دامنه
  3. اتوریتی
  4. موضوع سایت

در ادامه درباره هر ۴ فاکتور مفصل صحبت خواهیم کرد:

  • رتبه سیمیلار وب

اولین نکته‌‌ای که باید مدنظر قرار دهید، رتبه سیمیلار وب سایت است. سیمیلار وب نام سایتی است که تمامی سایت‌هایی که در دنیا فعالیت دارند را با توجه به معیارهایی طبقه بندی می‌کند. این طبقه‌بندی را هم نسبت به کل جهان و هم نسبت به کشور مبدا تعیین می‌کند. به طور مثال رتبه سایت‌های ایرانی را هم در میان کل سایت‌های دنیا و هم در میان کل سایت‌های ایران نمایش می‌دهد.

حالا به چه دلیل رتبه سیمیلاروب سایت مهم است؟ قطعا هرچه رتبه سیمیلار سایت کمتر باشد و به عدد یک نزدیک باشد، شرایط وب سایت مناسب‌تر است. به این دلیل که تحت این شرایط می‌دانیم که سایت مورد نظر دارای ترافیک و بازدید خوبی می‌باشد.

بنابراین زمانی که رتبه سیمیلاروب سایت بهتر باشد، نشان دهنده این نکته است که بازدیدهای این سایت بیشتر است. به همین تناسب تعداد افراد بیشتری به رپورتاژ آگهی شما جذب خواهند شد. در این مرحله اگر در هنگام تولید رپورتاژ به مسائلی که گفته شد به درستی عمل کرده باشید، شاهد این موضوع خواهید بود که افراد بسیاری از طریق این سایت‌ها به سمت سایت شما روانه خواهند شد.

  • سن دامنه سایت

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید رپورتاژ آگهی از سایت‌ها می بایست به آنها توجه داشت، سن دامنه است. قطعا هر چقدر که سن دامنه بیشتر باشد، نشان دهنده این نکته است که سایت مدت زمان طولانی است که در حال فعالیت بوده است.

هر چقدر سن دامنه سایت بیشتر باشد، مخاطبان بیشتری برای سایت به همراه خواهد داشت. بسیاری از سایت‌هایی که مدت زمان طولانی از فعالیت آن گذشته، به نوعی تبدیل به برندی در ذهن مخاطبان شده‌اند. به بیانی دیگر می‌توان گفت که این نوع سایت‌ها، کاربران وفادار بیشتری خواهند داشت. این موضوع باعث خواهد شد تا مطالب رپرتاژ شما نیز در چنین وب سایت‌هایی بازخورد بیشتری به دست بیاورد. از لحاظ بک لینک گرفتن نیز سن دامنه بسیار تاثیر گذار است.

  • دامین اتوریتی

به طور کلی دو نوع اتوریتی داریم:

  1. دامین اتوریتی
  2. پیج اتوریتی

در میان این دو، دامین اتوریتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. شما برای درک اعتبار و شهرت یک سایت می‌بایست به دامین اتوریتی آن سایت توجه داشته باشید.

دامین اتوریتی معیاری می‌باشد که توسط سایت MOZ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. شاخص رتبه بندی این سایت‌ها بین ۰ تا ۱۰۰ است. که هر چه دامین اتوریتی یک سایت بالاتر باشد، نشان دهنده اعتبار و قدرت بیشتر آن سایت است.

وزیر دفاع: با روسیه و چین به توافقات مهمی رسیده‌ایم
دنبال کنید

شما برای اینکه بتوانید دامین اتوریتی یک سایت را مشاهده کنید، می‌بایست به سایت MOZ مراجعه کرده یا سایت‌هایی که این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهند را شناسایی کنید. به این شکل می‌توانید از رتبه دامین اتوریتی آن‌ها آگاه شوید.

دامین اتوریتی اعتبار دامنه و سایت را به طور کلی به شما نشان می‌دهد. در مقابل پیج اتوریتی تنها اعتبار یک صفحه از سایت را به شما نشان خواهد داد. در حقیقت تفاوت دامین اتوریتی و پیج اتوریتی، به این شکل تعریف می‌شود. با این حساب تاکید می‌شود که در هنگام انتخاب سایت برای خرید ریپورتاژ آگهی، می‌بایست به دامین اتوریتی آن توجه داشته باشید.

  • موضوع سایت

نکته بعدی که لازم است به آن توجه داشته باشید، موضوع سایتی می‌باشد که قصد خرید ریپورتاژ آگهی از آن را دارید. این گزینه نسبت به گزینه‌های دیگر اهمیت کمتری دارد. به این دلیل که امکان دارد ریپورتاژ آگهی شما در رابطه با یک سایت خاص و یک کسب و کار خاص باشد. در این صورت پیدا کردن سایتی که هم موضوع با سایت شما باشد و نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم را نیز داشته باشد، دشوار است.

بسیاری از سایت‌های قوی و معتبری که رپورتاژهای آگهی‌های مناسب را می‌فروشند، در حوزه‌های مختلفی در حال فعالیت هستند. به این ترتیب شما می‌توانید با توجه به زمینه و موضوع نمونه رپورتاژ آگهی خود، دسته بندی مناسبی را انتخاب کنند. ولی اگر در رابطه با موضوع رپورتاژ  کسب و کار شما، سایت‌هایی با همان عناوین و یا موضوعاتی نزدیک به آن وجود دارد، بهتر است که رپورتاژ آگهی را از آن سایت‎ها خریداری کنید.

به طور کلی خرید رپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و مناسب باعث می‌شود که شما بتوانید به سرعت به اهدافی که در رابطه با سایت خود داشتید، دست پیدا کنید. رپورتاژ آگهی از چند منظر بسیار مهم است. اولین دلیل این نکته است که رپورتاژ برای همیشه در آن سایت باقی می‌ماند و مانند تبلیغات مستقیم نیست که بعد از مدتی تعویض شود.

نکته بعدی در رابطه با ریپورتاژ آگهی گرفتن بک لینک‌های معتبر و بسیار تاثیرگذار برای سایت‌ شما است. در ضمن شما این فرصت را دارید تا در رسانه‌ای دیگر، اطلاعات کاملی از کسب و کار خود را ارائه دهید. از این روی می‌توان به جرأت گفت که تاثیر رپورتاژ آگهی، به مراتب طولانی مدت‌تر از آگهی و تبلیغات است.

کمک از یک پلتفرم حرفه‌ ای، راز یک رپورتاژ موفق!

برای داشتن یک کمپین رپرتاژ آگهی موفق و حرفه‌ای جهت قدرت بخشیدن به سئو سایت و رسیدن به فروش بیشتر، پیشنهاد می‌شود از یک پلتفرم حرفه‌ای انتشار رپورتاژ مثل تسمینو کمک بگیرید. با این کار شما می‌ توانید در زمان کوتاه، لیست کاملی از رسانه‌های مختلف منتشر کننده رپورتاژ را بررسی کنید و با مقایسه سیمیلار، آتوریتی، اسپم اسکور و تعداد لینک‌های خروجی مجاز هر رسانه، بهترین سایت را جهت انتشار رپورتاژ آگهی‌ تان انتخاب کنید و یک معجزه را برای رشد سئو وب سایت‌‌تان رقم بزنید.

قیمت ریپورتاژ آگهی چگونه مشخص می‌شود؟

در برخی موارد شما می‌توانید از ریپورتاژ آگهی رایگان استفاده کنید. گاهی اوقات تعدادی از وب سایت‌ها با تعیین شرایط ویژه‌ای اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی رایگان می‌کنند. ممکن است آن‌ها این خدمات رایگان را برای مدت زمان محدود و در جشنواره‌های معینی ارائه کنند و یا بعد از سفارشات متعدد نرخ تخفیفات را تا حدی بالا ببرند که رپورتاژ شما به صورت رایگان یا با هزینه بسیار اندک انتشار یابد. اما در بیشتر مواقع باید برای ثبت رپورتاژ آگهی، هزینه آن را پرداخت کنید. به‌طور کلی هزینه رپورتاژ آگهی در سایت‌های مختلف، متفاوت است و چند مورد در متفاوت بودن قیمت‌ها موثر است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • میزان اعتبار یک سایت: سایت‌های مختلف از درجه اعتبار متفاوتی برخوردار هستند. برخی از سایت‌ها بسیار مشهور هستند؛ لذا هزینه دریافتی آن‌ها برای رپورتاژ بیشتر خواهد بود.
  • اسپم اسکور: یک ابزار است که با استفاده از آن می‌توان فعالیت‌های لینکی مجاز یک سایت را بررسی کرد. برای بررسی از امتیاز صفر تا صد استفاده می‌‎شود. هرچقدر این عدد به صفر نزدیک‌تر باشد، احتمال اسپم بودن سایت کم‌تر است؛ لذا هزینه رپورتاژ آگهی در آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • رتبه سیمیلار وب: یکی دیگر از مواردی که در تعیین قیمت رپورتاژ آگهی نقش دارد، مربوط به رتبه سیمیلار وب آن است. رتبه سیمیلار نشانگر میزان ترافیک سایت است. زمانی که رتبه سیمیلار پایین باشد، یعنی سایت بازدید بالایی دارد؛ لذا برای درج آگهی در آن، هزینه بیشتری در مقایسه با سایت‌هایی با بیشترین رتبه سیمیلار وب دریافت می‌شود.

دلایل استفاده از ریپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژهای آگهی اگر با توجه به اصول حرفه‌ای نوشته شوند و همچنین در سایت‌های معتبر انتشار داده شوند، می‌توانند مزیت‌های زیادی برای صاحبان کسب و کارها و همچنین وب سایت‌ها داشته باشد. در ادامه به مهم‌ترین مزیت‌های رپورتاژ آگهی اشاره خواهیم کرد:

  • به واسطه رپورتاژ بیشتر دیده می‌شوید

از آنجا که رپورتاژ آگهی و خبری از جامعیت و فراگیری بالایی برخوردار است، به شما این امکان را می‌دهد که از کمپین‌های مختلفی برای تبلیغات خود استفاده کنید. این کمپین‌ها می‌تواند سایت‌های پرترافیک و پرمخاطب، شبکه‌های مجازی، رسانه‌های مکتوب و… باشد. با توجه به گستردگی آن یک فرصت ایده آل برای شما است تا بتوانید آگهی خود را به دیگران برسانید و این سبب خواهد شد که بازدید از تبلیغات شما بیشتر شود و در نتیجه شما به هدف یا اهداف مورد نظر خود می‌رسید.

  • برای تمامی کسب و کارها مناسب است

مزیت مهم رپورتاژ برای یک سایت، این است که تمامی کسب و کارها می‌توانند از آن استفاده کنند و با توجه به اهدافی که دارند از ثبت رپورتاژ آگهی برای رسیدن به آن بهره ببرند. کسب و کار شما در هر درجه و مرحله‌ای که باشد، شما با استفاده از رپورتاژ آگهی می‌توانید در گسترش و رونق آن گام‌های مهمی را بردارید.

  • سبب برندسازی و افزایش اعتبار برند می‌شود

زمانی که شما محتوای مربوط به برند خودتان را در سایت‌ها، نشریات و کانال‌های پربازدید نشر می‌دهید، این سبب می‌شود که برند شما بیشتر در معرض دید قرار بگیرد و تداوم انتشار آن در کمپین‌های مختلف موجب اعتبارسازی برند خواهد شد.

  • سئوی سایت شما با رپورتاژ آگهی بهبود خواهد یافت

یکی از مهمترین مزایای رپورتاژ آگهی که باعث محبوبیت بیش از پیش این روش تبلیغاتی در مقایسه با سایر روش‌ها شده است، تاثیر آن بر سئوی وب سایت و بهبود آن است. رپورتاژ آگهی با دریافت بک لینک منجر به بهبود سئوی سایت و در نهایت ارتقای رتبه گوگل شما می‌شود. بدین ترتیب که با انتشار یک رپورتاژ در وب سایت‌های معتبر و پربازدید، علاوه بر معرفی برند خود، از این سایت‌ها لینک دریافت می‎کنید. این دریافت لینک بدان معنی است که گوگل شما را به عنوان یک وب ‌سایت معتبر و مطرح شناسایی کرده و به تدریج شاهد بهبود وضعیت سایت خود در نتایج گوگل خواهید بود.

  • یک ریپورتاژ خبری هرگز حذف نمی‌شود

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای رپیورتاژ آگهی که باعث محبوبیت آن در بین صاحبان مشاغل و کسب و کار شده است، دائمی بودن وضعیت انتشار آن است. شاید تا به امروز این موضوع که یک نمونه رپورتاژ آگهی که در یک سایت پربازدید منتشر می‌شود، هرگز از آن سایت حذف نخواهد شد را نمی‌دانستید. به خصوص اگر محتوای مقاله‌ای که ارائه داده‌اید، جذاب و با کیفیت بوده و توانسته باشد نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب نماید. البته همیشه استثنا وجود دارد، اما بیشتر وب سایت‌ها، رپورتاژها را حذف نمی‌کنند. همین باعث می‌شود تا کاربران بیشتری با برند و محصولات شما آشنا شوند. پس زمان را هدر ندهید و برای ارتقای محبوبیت و شهرت برند خود، یک محتوای ایده آل تهیه و آن را در یکی از وب سایت‌های معتبر و پربازدید منتشر کنید.

چقدر لازم است تا برای ریپورتاژ هزینه کنیم؟

ریپورتاژ آگهی یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغاتی است که در حال حاضر از تاثیر فراوانی نیز برخوردار است. تاثیرگذاری رپرتاژ آگهی در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی و همین طور هزینه مناسب آن در قیاس با این روش‌ها، می‌توان ثبت رپرتاژ آگهی را به عنوان یکی از بهترین تکنیک‌های تبلیغات و جذب مخاطب در نظر گرفت.

البته توجه داشته باشید که برخی از سایت‌ها و کمپین‌ها وجود دارند که اقدام به درج رپورتاژ آگهی رایگان می‌کنند که شما می‌توانید از خدمات آن‌ها نیز استفاده کنید. اگر واقعا به دنبال رشد کسب و کار یا خدمات خود هستید، حتما بیشترین هزینه را برای رپورتاژ آگهی اختصاص دهید.

به دنبال وب سایت‌های ارزان برای درج ریپورتاژ آگهی نباشید!

بیشتر صاحبان وب سایت‌ها، به دنبال وب سایت‌های ارزان برای درج نمونه رپورتاژ آگهی هستند. لازم به ذکر است که این اقدام یک اشتباه محاسباتی فاحش است. اگر قصد افزایش رتبه وب سایت خود را دارید و می‌خواهید از طریق ریپورتاژ آگهی اینکار را انجام دهید، بهتر است در وب سایت‌هایی قوی ریپورتاژ آگهی خود را ثبت نمایید. این گونه وب سایت‌ها از کیفیت و نظم بهتری برخوردار هستند و گوگل به اینگونه وب سایت‌ها اهمیت بیشتری خواهد داد.

منبع: تسمینو

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi