جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سرانه آموزشی و فرسودگی مدارس در سیستان و بلوچستان وضعیت نامناسبی دارد

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس گفت: سرانه آموزشی و فرسودگی مدارس در سیستان و بلوچستان وضعیت نامناسبی دارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 76084
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

کرونا :

سرانه آموزشی و فرسودگی مدارس در سیستان و بلوچستان وضعیت نامناسبی دارد

حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون و عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت،  با اشاره به مشکلات آموزشی استان سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه یکی از مهمترین مشکلاتی که در استان سیستان و بلوچستان از سال های گذشته تا حال حاضر وجود داشته و هیچ عزمی برای حل آن نشده است؛ سرانه آموزشی و فرسودگی مدارس در این استان است که می توان گفت، وضعیت بسیار نامناسب  است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان از جمله استان های کمتر برخوردار بوده و از لحاظ دارا بودن مکان های آموزشی ایمن در سطح نا مناسبی قرار دارد و به دلیل کمبود سرانه های آموزشی در این استان، بسیاری از دانش آموزان ترک تحصیل کرده یا با سپری کردن شرایط سخت، ادامه تحصیل می دهند.

وی افزود: اتفاقاتی که در سال های اخیر در مدارس استان سیستان و بلوچستان حادث شد، نشان داد که بسیاری از مدارس استان، استاندارد های لازم برای برقراری کلاس درس را نداشته؛ چراکه یکی از شرایط مهم برای برپایی کلاس های درس، امنیت جان دانش آموزان و ایمن بودن مدرسه است که متاسفانه به دلیل وضعیت نامطلوب فضای آموزشی در استان، باید تدابیر جدی اندیشید.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: محرومیت در استان سیستان و بلوچستان باعث جاماندن تعداد بسیاری از دانش آموزان از ادامه تحصیل شده و کسانی که قصد ادامه تحصیل دارند، در شرایط بسیار سختی تحصیل کرده و با دشواری های بسیاری از قبیل شرایط نامطلوب فضای آموزشی و کمبود مدارس در استان مواجه هستند.

منطقه ویژه اقتصادی اشکذر پس از ۱۸ سال باید به نتیجه برسد
دنبال کنید

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از دولت محترم و وزارت آموزش و پرورش انتظار می رود که با در نظر گرفتن تدابیر جدی، شرایط را بهبود بخشیده و شرایط تحصیل در فضایی ایمن را فراهم کنند تا بتوان از ظرفیت بالای دانش آموزان و نخبگان این استان به خوبی استفاده کرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi