پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح های آبی گچساران نیازمند بیش از ۶ هزار میلیارد اعتبار

سید معصوم افضلی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهارکرد: تکمیل طرح طرح های آبی این شهرستان نیازمند اعتبار بوده و با بهره برداری از آنها تحول خوبی در منطقه ایجاد می شود. وی بیان کرد: برای تکمیل طرح های آبی این شهرستان بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75893
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

کرونا :

طرح های آبی گچساران نیازمند بیش از ۶ هزار میلیارد اعتبار

سید معصوم افضلی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهارکرد: تکمیل طرح طرح های آبی این شهرستان نیازمند اعتبار بوده و با بهره برداری از آنها تحول خوبی در منطقه ایجاد می شود.

وی بیان کرد: برای تکمیل طرح های آبی این شهرستان بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رئیس اداره امور آب گچساران با اشاره به اینکه در صورت تامین اعتبار ۱۰ هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه آبی می‌شود، تصریح کرد: این میزان اعتبار برای تکمیل ۵ طرح آبی شامل طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی خان احمد، تامین آب اراضی دشت مور، طرح بهسازی و توسعه بند انحرافی کانال نازمکان و رودبال، آبرسانی به دشت لیشتر، تکمیل و تجهیز ایستگاه پمپاژ ۱،۲،۳،۴ و شبکه اصلی و طرح تامین انتقال آب اراضی آبرزی و ده جلیل، تنگ انگشترک نیاز است.

افضلی عنوان کرد: افزون بر ۸۲۷ میلیاردو ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار سال مالی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به این طرح های ملی اختصاص یافت که از این میزان ۵۳۸ میلیاردو ۱۲۵ میلیون ریال جذب شد.

وی گفت: آبرسانی به دشت خان احمد در سال مالی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بیش از ۴۳۷ میلیاردو ۹۰۰ میلیون ریال اختصاص یافت که از این میزان ۳۵۵ میلیارد و ۳۴۱ میلیون ریال تخصیص یافت.

رئیس اداره امور آب گچساران خاطرنشان کرد: برای آبیاری ۶ هزار۵۰۰ هکتار از اراضی امام زاده جعفر در قالب فاز اول و ۲، بیش از ۲ هزارو ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

افضلی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح آبی در سال ۱۳۹۵ آغاز شده و هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

راهپیمایی مردم قلعه‌رئیسی در حمایت از مردم غزه+تصاویر
دنبال کنید

وی افزود: طرح آبرسانی به یکهزارو۲۰۰ هکتار از اراضی دشت مور با پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصد در دست اجراست و برای تکمیل این طرح بیش از یکهزارو ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رئیس اداره امور آب گچساران خاطرنشان کرد: در سال مالی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح اختصاص یافت که از این میزان ۹ میلیاردو ۲۲۸ میلیون ریال جذب شد.

افضلی بیان کرد:هم اکنون طرح بهسازی و توسعه بند انحرافی کانال نازمکان و رودبال با هدف تامین آب و تحت پوشش قرار دادن ۵۵۰ هکتار از زمین های رودبال و روستای گبرستان با پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصد در دست اجراست.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح آبی نیاز است، افزود: افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته به این طرح ملی اختصاص یافت که از این میزان ۷۰ میلیارد ریال جذب شد.

رئیس اداره امور آب گچساران ادامه داد: تکمیل طرح آبرسانی به ۲ هزارو ۲۵۰ هکتار از زمین های دشت لیشتر در قالب طرح شبکه اصلی دشت لیشتر و تکمیل ایستگاه های ۳ و۴ با پیشرفت فیزیکی ۶۵درصد در دست اجراست و برای تکمیل این طرح یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

افضلی اضافه کرد: افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال سال مالی گذشته از محل اعتبارات ملی برای این طرح در نظر گرفته شد که از این میزان ۷۶ میلیارد ریال جذب شد.

وی گفت: طرح تامین آب اراضی تنگ انگشترک وآبرزی هم اکنون در زمینی به مساحت یکهزار و ۱۳۰ هکتار و پیشرفت ۳۵ درصد در دست اجراست.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران به گچساران می آید
دنبال کنید

رئیس اداره امور آب گچساران با اشاره به اینکه بیش از ۶۹ میلیاردو ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار برای این طرح آبی در سال گذشته در نظر گرفته شد، اظهار کرد: از این میزان ۲۷ میلیاردو ۵۵۲ میلیون ریال جذب شد و برای تکمیل این طرح بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi