پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اینجا بازار کهگیلویه و بویراحمد؛ لطفا تقاضای فاکتور نکنید؟!+فیلم

به گزارش کرونا از یاسوج، از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های گران کشور یاد می‌شود که نرخ بسیاری از کالاها در این استان بسیار بالاتر از سایر استانهای کشور بوده و حتی نرخ کالا در بعضی موارد گران تر از شمال شهر تهران است. برای نمونه در بازدیدی که چندی پیش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75857
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

اینجا بازار کهگیلویه و بویراحمد؛ لطفا تقاضای فاکتور نکنید؟!+فیلم

به گزارش کرونا از یاسوج، از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های گران کشور یاد می‌شود که نرخ بسیاری از کالاها در این استان بسیار بالاتر از سایر استانهای کشور بوده و حتی نرخ کالا در بعضی موارد گران تر از شمال شهر تهران است.

برای نمونه در بازدیدی که چندی پیش با حضور مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد و همراهی خبرنگاران در سطح بازار استان صورت گرفت مشخص شد که مثلا نرخ گیلاس در یاسوج با ۱۳۰ هزار تومان از نرخ گیلاس در تمامی نقاط کشور گران تر است.

 مشکل بازار استان کهگیلویه و بویراحمد یکی دو تا نیست تفاوت فاحش میان قیمت کالاها از این واحد به آن واحد بسیار است و به همین جهت مردم گاها برای خرید های کلی خود به شهرهای دیگر در استان های همجوار مثل شهر های بهبهان، کازرون، سپیدان و شهرضا مراجعه می کنند و همین باعث می شود تا علاوه بر گرانی در بازار استان نوعی رکود نیز بر بازار حاکم شود.

اینجا بازار کهگیلویه و بویراحمد؛ لطفا تقاضای فاکتور نکنید؟!+فیلم 4

همین چندی پیش بود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از این وضعیت می نالید که چرا باید کالاهای مورد نیاز برای مثال در حوزه عمرانی و تاسیساتی از جاهای دیگر خریداری شود و پول این استان در بازار دیگری هزینه گردد.

از جمله مشکلاتی که همواره در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد دیده شده و بسیاری از واحدهای صنفی هیچ اهمیتی به آن نمی دهند بحث ارائه فاکتور است، معلوم نیست که چرا واحدهای صنفی در این استان بدیهی‌ترین قانون بازار را زیر پا می گذارند و در موقع حضور بازرسان و ناظران آسمان و ریسمان را به هم می بافند که در حال حاضر فاکتور در مغازه موجود نیست و بهانه هایی همچون صاحب مغازه خودش اینجا نیست، فاکتور در وانت حمل بار جا مانده است، فاکتور را در خانه جا گذاشته ایم و فاکتور دست شریک است و ده ها بهانه ریز و درشت دیگر برای ارائه عدم ارائه فاکتور در بازار استان و بازار یاسوج وجود دارد.

اختصاص تسهیلات کم بهره برای کشت زعفران در چرام
دنبال کنید

اینجا بازار کهگیلویه و بویراحمد؛ لطفا تقاضای فاکتور نکنید؟!+فیلم 5

در همین خصوص مدیرکل تعزیرات حکومتی استان به همراه خبرنگاران بازدیدی از بازار یاسوج داشتند که در همان گام اول این بازدید موضوعی که محل مناقشه میان خبرنگاران و آقای مدیرکل با مغازه داران قرار گرفت سر باز زدن از ارائه فاکتور بود.

فاکتور موجود نیست «این فیلم را ببینید»

این اولین و بارزترین تخلف در بازار یاسوج و کل بازار کهگیلویه و بویراحمد است که باید به غیر از تعزیرات سایر دستگاه‌های متولی هم به وظیفه خود در قبال اینگونه تخلفات عمل کنند.

بهانه‌ای که این روزها برای عدم ارائه فاکتور در میوه‌فروشی‌‌های استان وجود دارد چنین است که می‌گویند« ما میوه را مستقیم از باغ خریداری می‌کنیم و باغدار هم فاکتور ندارد که به ما ارائه دهد».

از فروشنده‌ می‌پرسیدیم حال که هندوانه را کیلویی ۶ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسانی قیمت خرید مستقیم از هندوانه‌کار چقدر است که می‌گوید: «هندوانه را در مزرعه هندوانه استان کیلویی ۵ هزار تومان خرید می‌کنم! و یا گیلاس را از باغدار سی سختی کیلویی ۱۰۰ هزار تومان خریداری می‌کنم».

به گزارش فارس، نیاز است از سوی دستگاه‌های متولی و نظارتی در این خصوص پی‌گیری لازم صورت گیرد تا صحت و سقم این گفته‌های آقایان فروشنده مشخص شود. 

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi