چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز عملیات اجرایی سه مجتمع آبرسانی روستایی در همدان

به گزارش کرونا از همدان، فرهاد بختیاری‌فر پیش از ظهر امروز ضمن ارائه توضیحاتی طی جلسه‌ای در خصوص احداث سه مجتمع آبرسانی در قالب پروژه جهاد آبرسانی روستایی اظهار کرد: با بهره‌برداری از مجتمع‌های آبرسانی آق‌کند، خلعت‌آباد و عظیم‌دره در مجموع ۴۰ روستای استان با قریب به ۳۵ هزار نفر جمعیت از نعمت آب شرب

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75815
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

کرونا :

آغاز عملیات اجرایی سه مجتمع آبرسانی روستایی در همدان

به گزارش کرونا از همدان، فرهاد بختیاری‌فر پیش از ظهر امروز ضمن ارائه توضیحاتی طی جلسه‌ای در خصوص احداث سه مجتمع آبرسانی در قالب پروژه جهاد آبرسانی روستایی اظهار کرد: با بهره‌برداری از مجتمع‌های آبرسانی آق‌کند، خلعت‌آباد و عظیم‌دره در مجموع ۴۰ روستای استان با قریب به ۳۵ هزار نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی عظیم دره؛ روستاهای خواجه کندی، کلبه حصاری، حسن تیمور، عظیم دره،  ایده لو، ناصرآباد، طراقیه، جین طراقیه، حسن‌آباد، علیصدر، سولیجه، وصله، واشور ، اوریاد، زین‌آباد، داس قلعه، جزوان، کند تپه، گاو زبان، چاله کند، سراب از آب شرب برخوردار خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه مجتمع آبرسانی آق‌کند روستاهای قادرآباد، باغچه، آقکند، کند بلاغی، صفاریز، عبدالمومن، اوزون دره، چالو ،مسجدین  وآب مشکین را تحت پوشش قرار می‌دهند عنوان کرد: روستاهای داق‌داق آباد، خلعت آباد، کردآباد، پرورق، رامیشان، روعان، نوآباد، نورآباد و بابان با بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی خلعت‌آباد زیر پوشش آب شرب سالم و بهداشتی قرار خواهند گرفت.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز با اشاره به اینکه امروز ولی‌نعمتان ما به شایستگی مستحق خدمت هستند اظهار کرد: در راستای خدمت به مردم و به ویژه روستاهای محروم، جهاد آبرسانی با حمایت سپاه پاسداران در دستور کار قرار گرفت.

سردار مظاهر مجیدی با اذعان به اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم، هم افزایی خوبی میان نهاد‌های انقلابی و دستگاه‌های اجرایی ایجاد شد عنوان کرد: امروز میدان خدمتگذاری به مردم پروژه‌های جهادی است.

فرمانده قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع)  با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) جزو نخستین افراد در توصیه به خدمت‌رسانی به محرومان بودند عنوان کرد: از منظر مقام معظم رهبری نیز اصل و متن وظیفه همه کارگزاران نظام خدمت به مردم است.

غیبت معنادار مرغ پایان یافت/ بازگشت بی سروصدا باقیمت ۸۵۰۰تومان
دنبال کنید

علی قراباغی با بیان اینکه نباید پرداختن به حاشیه‌ها ما را از خدمت به مردم محروم سازد عنوان کرد: آب شرب سالم و بهداشتی در ماندگاری سکونتگاه‌های روستایی و عدم مهاجرت روستاییان بسیار با اهمیت هستند.

وی با بیان اینکه ایجاد تاسیسات آبرسانی در روستاهای محروم علاوه بر ایجاد رفاه در حفظ سرمایه‌های اجتماعی نیز تاثیرگذار است خاطرنشان کرد: با درک این موضوع تفاهم‌نامه مشترکی میان وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) منعقد شد که بر همین اساس مقرر شد در بازه زمانی ۳۰ ماهه آبرسانی به  بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ روستای محروم کشور با صرف ۳۰ هزار میلیارد تومان عملیاتی شود.

 فرمانده قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) افزود: سهم تعیین شده برای استان همدان آبرسانی به ۱۶۰ روستای محروم استان با صرف ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تعیین شد.

 وی عنوان کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده در استان همدان احداث قریب به  ۲۰ هزار متر مکعب مخزن، اجرای ۴۰۰ هزار متر خط انتقال و اصلاح شبکه آبرسانی، ایجاد ۸ مورد ایستگاه پمپاژ و حفر چاه در دستور کار است.

قراباغی تصریح کرد: امیدواریم در کمتر از ۳۰ ماه بتوانیم پروژه‌های دسته بندی شده در این رابطه را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi