شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

روزگار ناخوش یک واحد تولید ماکارونی در یاسوج/ وقتی مسوولان استانی همکاری نمی‌کنند

به گزارش کرونا از یاسوج، روزگاری در همین شهر یاسوج چرخ کارخانه‌های بزرگی مانند کارخانه قند و …می‌چرخید و رونق در کهگیلویه و بویراحمد ساری و جاری بود. اما رفته رفته سوء مدیریت‌ها از یک سو و تحریم‌ها از سوی دیگر کمر واحدهای تولیدی و صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد را شکست و چرخ واحدها

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75770
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

کرونا :

روزگار ناخوش یک واحد تولید ماکارونی در یاسوج/ وقتی مسوولان استانی همکاری نمی‌کنند

به گزارش کرونا از یاسوج، روزگاری در همین شهر یاسوج چرخ کارخانه‌های بزرگی مانند کارخانه قند و …می‌چرخید و رونق در کهگیلویه و بویراحمد ساری و جاری بود.

اما رفته رفته سوء مدیریت‌ها از یک سو و تحریم‌ها از سوی دیگر کمر واحدهای تولیدی و صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد را شکست و چرخ واحدها از کار افتاد تا استان دیگر واحد بزرگ تولیدی و صنعتی نداشته باشد و علی‌رغم مساحت و جمعیت کم اما در زمره استان‌های با نرخ بیکاری بالا باشد‌.

در دهه ۷۰ کارخانه‌ای در منطقه محروم مادوان سفلی شهر یاسوج با یک برند ماکارون احداث و سال ۷۲ تولیدات خود را آغاز کرد، اتفاقا محصولات کارخانه در بازار یاسوج به دست مردم می‌رسید.محصولاتی که کیفیت خوبی هم برخوردار بود.

این کارخانه با سرمایه‌گذار بومی به فعالیت خوب خود ادامه می‌داد تا اینکه کارخانه در سال ۸۶ در برابر مشکلات کم آورد و پس از یک دهه موفق، تعطیل شد و حالا ۱۵ سال از تعطیلی آن واحد می‌گذرد.

آخرین اوضاع و احوال این کارخانه را از احمد لایق‌نژاد سرمایه‌گذار جویا شدیم.

وی  در گفت‌وگو با فارس با اشاره به دوران فعالیت این کارخانه در سال‌های ۷۲ تا ۸۶ گفت:عدم حمایت دولت، آزاد شدن سهمیه مواد مورد نیاز کارخانه که قبلا به نرخ دولتی تامین می‌شود و سایر مشکلات منجر شد تا هزینه و درآمد همخوانی نداشته باشد بنابراین کارخانه تعطیل شد.

لایق‌نژاد با اشاره به اینکه دستگاه‌های کارخانه همگی فرسوده شدند، گفت: سال ۹۹ درخواست دادم که کارخانه با تغییر کاربری به بسته‌بندی محصولات مانند حبوبات و برنج تغییر پیدا کند اما متاسفانه حمایت نمی‌شوم.

ذوب شدن یخ های قطب اسکی جنوب کشور/پیستی که دیگر رنگ و بوی اسکی را نمی دهد+تصاویر
دنبال کنید

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی کسب و کار جدید از سال ۹۹ تاکنون درخواست ۵ میلیارد تومان داده‌ام گفت: در صورتی که این پول در اختیارم قرار می‌گرفت سه ماهه خط بسته‌بندی محصولات غذایی راه‌اندازی و برای ۱۵ نفر شغل ایجاد می‌شد اما جهاد کشاورزی علی‌رغم اینکه پروانه صادر کرده می‌گوید چنین پولی ندارد.

لایق‌نژاد با بیان اینکه هیچ بدهی به هیچی بانکی ندارم، گفت: قیمت دستگاه‌ها و سوله کارخانه ماکارونی ۲۰ میلیارد تومان است، جهاد کشاورزی که با من همکاری نکرد، مجبور شدم آن را به انبار تبدیل کنم.

وی با بیان اینکه در کمیسیون جهاد کشاورزی پرداخت تسهیلات مصوب شد، گفت: برای پرداخت وام بارهای بار به جهاد کشاورزی و اداره کار مراجعه کردم اما همکاری نکردند.

این سرمایه‌گذار خاطرنشان کرد: مسئولان همواره شعار حمایت از تولید سر می‌دهند اما در عمل هیچ حمایتی از تولید و تولید کننده نمی‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/م


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi