جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وزارت ورزش پاسخگو باشد/ نفله شدن بیت‌المال در ورزشگاه 1000 میلیاردی یاسوج+فیلم

کرونا یاسوج؛ داریوش بهنیا- استان کهگیلویه و بویراحمد هر چند استانی محروم و توسعه نیافته در کشور شناخته می‌شود اما اندک فرصت و بهایی که به استعدادهای ناب انسانی این استان داده شود مرزهای ملی و بین المللی را در خواهند نوردید و تجربه و تاریخ نشان داده که سرمایه گذاری روی جوانان و نوجوانان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75689
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

وزارت ورزش پاسخگو باشد/ نفله شدن بیت‌المال در ورزشگاه 1000 میلیاردی یاسوج+فیلم

کرونا یاسوج؛ داریوش بهنیا- استان کهگیلویه و بویراحمد هر چند استانی محروم و توسعه نیافته در کشور شناخته می‌شود اما اندک فرصت و بهایی که به استعدادهای ناب انسانی این استان داده شود مرزهای ملی و بین المللی را در خواهند نوردید و تجربه و تاریخ نشان داده که سرمایه گذاری روی جوانان و نوجوانان این استان هرگز فرصت سوزی نیست بلکه سرمایه گذاری مفید است که تاکنون از این سرمایه ها استفاده درستی نشده است.
 

وزارت ورزش پاسخگو باشد/ نفله شدن بیت‌المال در ورزشگاه 1000 میلیاردی یاسوج+فیلم 4
دیدار تاریخی شهرداری یاسوج و استقلال تهران

 

در همه عرصه ها از فرهنگی و هنری گرفته تا علمی و ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد خالی از سرمایه نیست، سرمایه‌هایی که در سال‌های اخیر نشان دادند فراتر از مرزهای ملی و حتی در حد و اندازه بین المللی هستند اما سخن امروز ما در خصوص ورزش و به ویژه فوتبال است که در یک دهه اخیر به چشم خود دیدیم که با حمایت از این رشته پرطرفدار ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد به خوبی و بیش از هر زمان به کشور و به دنیا معرفی می‌شود.

روزگاری تیم فوتبال شهرداری یاسوج مرکب از تعدادی جوانان بومی خوش تکنیک و تعدادی جوان غیربومی ارزان‌قیمت توانستند در فوتبال ایران آقایی کنند اما در همان روزها به دلیل نبود زمین مناسب از یک طرف و عدم حمایت مالی مسؤولان از سوی دیگر این تیم به ناگاه از اوج فوتبال کشور به زیر کشیده و در یک پروسه زمانی بسیار کم تیم شهرداری یاسوج از صفحه روزگار محو شد.
 

وزارت ورزش پاسخگو باشد/ نفله شدن بیت‌المال در ورزشگاه 1000 میلیاردی یاسوج+فیلم 5
روز فراموش نشدنی صعود تیم شهرداری یاسوج به لیگ دسته اول فوتبال

این در حالی بود که ورزشگاه بزرگ ۱۵ هزار نفری یاسوج چیزی به پایان کار نداشت اما مسؤولان استانی دست روی دست گذاشته و دغدغه‌ای برای انجام آن نداشتند و مشکلات و کمبودها و سهل انگاری‌ها و دست روی دست گذاشتن‌ها سبب شد تا تیم فوتبال شهرداری یاسوج که در آن زمان آبروی ورزش یک استان بود برای همیشه محو شود.

قصه پر غصه امروز ما در مورد ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر یاسوج است که از همان ابتدا مورد بی‌مهری قرار گرفت ورزشگاهی که قرار بود به نام نامی شهید والامقام علی فتاحی فوتبالیست ارزنده استان و شهید والامقام از خطه یاسوج نامیده شود اما کارشکنی‌ها موجب شد که این نام بزرگ بر روی تابلوی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ننشیند و شاید اولین استارت برای ناکامی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری از همین تعیین اسم زده شد.

رد پای دشمن اخلاق و اسلام در محروم ترین نقطه ایران/ وقتی ماهواره ها بر بام خانه های سنگی از آنسوی مرزها امواج می گیرد
دنبال کنید

ورزشگاهی که اکنون به نام ورزشگاه آزادی نامیده می‌شود و فقط نامی از ورزشگاه بر روی آن بوده و عملاً بزرگترین سرمایه ورزشی استان در حال خاک خوردن و تخریب است ورزشگاهی که در زمان ساخت یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی ورزشی استان به شمار می‌رفت و در همان سال ۹۰ و ۹۱ بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت آن شد که ارزش افزوده کنونی آن شاید رقمی بیش از هزار میلیارد تومان است.

ورزشگاهی که جوانان و نوجوانان ورزشکار و فوتبال‌دوستان برای ساخت آن هزاران امید و آرزو داشتند اما امروز اسکلتی بیش از آن باقی نمانده و تبدیل به مخروبه شده که نیاز است در خصوص وضعیت آن از سوی دولت کنونی تدبیری اندیشیده شود.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در شهری واقع شده که نام پایتخت طبیعت ایران را گرفته و آب و هوای مطبوع برای پذیرایی از تمرینات تیم‌های ملی فوتبال در رده‌های مختلف از بانوان گرفته تا آقایان دارد.

ورزشگاهی که بنا به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان عجله‌ای افتتاح شد و اکنون ۱۰۶ مورد نقص در آن وجود دارد که تا بهره برداری کامل از آن راه درازی در پیش است؛ ورزشگاهی که صندلی‌های جایگاه آن دیگر قابلیت استفاده و نشستن تماشاگران فوتبال را نداشته و اتاق‌ها و سالن‌های آن وضعیت اسفباری دارد، سیستم برق ورزشگاه هم دچار مشکل اساسی است، پیست تارتان که یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک ورزشگاه به شمار می‌رود کاملا از بین رفته و هزینه میلیاردی داشته و چمنی که دیگر نباید نام چمن را بر روی آن گذاشت و سایر قسمت‌ها که برای رفع مشکلات آن به میلیاردها تومان اعتبار نیاز است.

برتری زاگرس یاسوج در برابر قشقایی شیراز در دقیقه ۹۰
دنبال کنید

به گزارش فارس؛ اکنون ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج در بدترین حالت قرار داشته و از سوی مسؤولان کشوری و استانی تعیین تکلیف نمی‌شود این در حالی است که شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود حامی مالی هم قادر به تیم‌داری در زمینه فوتبال نیست، شهری که با جوانان جویای نام تا پشت دروازه‌های لیگ برتر فوتبال ایران هم پیش رفت.

اما مسؤولان استانی در خصوص ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در حالی سکوت کرده‌اند که استان کهگیلویه و بویراحمد در فوتبال کشور وضعیتی فوق العاده دارد و یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال از فرزندان این استان و رئیس هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد است.

یکی از اعضای هیئت رئیسه که در مجمع اخیر فدراسیون فوتبال در زمره استیضاح شوندگان نبود.
 

 

متاسفانه چه در دولت گذشته و چه در دولت کنونی هیچکدام از مسؤولان ارشد استانی به دنبال ایجاد ارتباط با این عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نبودند و این گونه که معلوم است فوتبال استان در بین همه دولت‌ها از شانس و اقبالی برخوردار نیست بلکه اقبال کجی دارد و اصولاً مسؤولان استانی دیدگاه ورزشی و فوتبالی ندارند.

مسؤولان استانی در دولت مردمی باید به فکر وضعیت نامناسب بیت‌المال باشند که در حال حاضر سرمایه هزار میلیارد تومانی بدون احتساب زمین آن در گوشه‌ای از شهر یاسوج خاک می‌خورد و مسؤولان به دنبال ایجاد رونق در آن نیستند.

ورزشگاهی که روز به روز به سوی ویرانی کامل پیش می‌رود و ۱۰ سال است که مسؤولان نتوانستند به این بی‌تدبیری خاتمه دهند.
 

قابل توجه وزارت ورزش و جوانان این که اگر به دنبال توسعه ورزش در استان ها هستند آستین خود را از یاسوج بالا بزنند و اجازه نفله شدن بیت المال را ندهند اما جای سوال از وزیر ورزش و جوانان و مجموعه وزارت ورزش است که برای چنین پروژه‌هایی چه برنامه‌ای دارند و آیا وزارت ورزش دولت مردمی هم گرفتار روزمرگی و بی‌تفاوتی و بی‌توجهی نسبت به بیت المال شده است.

انتهای پیام/س


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi