دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تریبون نماز جمعه مرکز افزایش ولایت‌مداری و جهاد تبیین است

به گزارش کرونا از دماوند، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: اینکه برخی رسانه‌ها بگویند ما دشمن نداریم، خیالی بیش نیست؛ دشمنان ما به کمتر از نابودی ما راضی نمی‌شوند. وی گفت: دشمن برای تحقق اهدافش از جاسوسان و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75663
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

کرونا :

تریبون نماز جمعه مرکز افزایش ولایت‌مداری و جهاد تبیین است

به گزارش کرونا از دماوند، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: اینکه برخی رسانه‌ها بگویند ما دشمن نداریم، خیالی بیش نیست؛ دشمنان ما به کمتر از نابودی ما راضی نمی‌شوند.

وی گفت: دشمن برای تحقق اهدافش از جاسوسان و نفوذیان  استفاده می کند، مواظب باشیم در نزدیکی ما نیروهای دشمن رخنه  نکرده باشند؛ دشمن باوری به معنی دشمن هراسی و دشمن تسلیمی نیست، بلکه باید بصیرت و هوشیاری دشمن ستیزی خود را حفظ کنیم و به او ضربه بزنیم.

امام جمعه دماوند بیان کرد: مقام معظم رهبری تأکید کردند که قوای سه گانه و مسئولان دستگاه‌ها وصیت نامه امام را باز خوانی و در بخش‌ها و نکات فراوان آن تأمل و تدبر کنند؛ وصیت نامه امام (ره) دستورالعمل ملی، برای پیشرفت و توسعه و سرافرازی ایران است.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: امام(ره) تأکید داشتند که انقلاب متعلق به ملت است و هیچ جریانی مالک انقلاب نیست، مردمی بودن نظام و مردمی ماندن انقلاب از رموز بقای آن است؛ امام خمینی(ره) همواره به تعلیم، تهذیب، تعهد، تخصص و ارتقای سطح آموزشی و پرورشی حوزه و دانشگاه تاکید داشتند تا شاهد پیشرفته تمدن اسلامی و توسعه آن باشیم.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) همیشه به استقلال و خودکفایی کشور برابر غرب و شرق و عدم وابستگی ذلیلانه مسلمانان سفارش می‌کردند؛ امام خمینی (ره) انقلاب را انقلاب مستضعفین برابر مستکبرین معرفی می‌کردند و بر حمایت از محرومیت و اقشار عادی و ضعیف تاکید داشتند.

امام جمعه دماوند افزود: دشمن درصدد است که امام و اهداف و افکارش را تحریف کند؛ باید با جهاد تبیین، شاخص‌های مکتب امام را گفتمان‌سازی کنیم؛ نمازهای جمعه از نظر امام خمینی (ره) محل آشنا ساختن مردم به وظایف اسلامی و انقلابی و آگاهی از مسائل اجتماعی و سیاسی و ملی است.

۷۰ درصد ادارات لنده فضای مناسبی برای تردد معلولان ندارند
دنبال کنید

فتاح‌دماوندی گفت: نماز جمعه، تریبون رسمی نظام اسلامی و مظهر شکوه امت و از برکات بسیار عظیم اسلام و مرکز افزایش بصیرت و ولایتمداری و مرکز جهاد تبیین است؛ امام (ره) تاکید داشتند که در نمازهای جمعه مسائل سیاسی و مصالح اجتماعی مردم مطرح شود و توطئه‌های مخالفان و معاندان خنثی گردد.

وی تصریح کرد: در عملکرد جمهوری اسلامی ایران هم باید نیمه پر لیوان را ببینیم و هم نیمه خالی را و با نگاه به قله‌های پیشرفت به سوی بلندای تمدن اسلامی حرکت کنیم؛ نماز جمعه محور وحدت و اعتصام به حبل الله و قرار گرفتن تنها در کنار هم است؛ امام فرمودند شیاطین از مساجد می‌ترسند.

امام جمعه دماوند اظهار کرد: بیان نقاط قوت در کنار نقاط ضعف و بیان خدمات در کنار صدمات و انتقاد و پیشنهاد سازنده روش رهبری و بزرگان انقلاب بوده است؛ نماز جمعه محل جهاد تبیین و بیان تذکرات راه گشای امام امت اسلامی و قبول نصایح مشفقانه ایشان است.

فتاح‌دماوندی افزود: حضور مردم و مسئولان در مرکز جهاد تبیین نظام و قرارگاه فرهنگی، ایمان، بصیرت و اخلاق، آگاهی عمومی و بینش ملی را تقویت کرد؛ خداوند متعال را به خاطر نظام مقدس جمهوری اسلامی سپاس می‌گویم و از زحمات و خدمات همه خدمتگزاران دلسوز تشکر می‌کنیم و بابت قصورها و تقصیرهایی که از ما مسئولان سرزده عذرخواهی می‌کنیم.

وی گفت: یکی از اهداف صهیونیست‌ها عصبانی کردن گروه‌های مقاومت برای ورود به یک عملیات نظامی بود که با هوشمندی جبهه مقاومت این توطئه خنثی  شد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: سران جبهه مقاومت به صهیونیست ها هشدار شدیدی دادند که در صورت تعرض به مسجد الاقصی با واکنش محکم مواجه خواهید شد که به‌حمدالله این سیاست جواب داد و مؤثر واقع شد و صهیونیست‌ها جرأت تعرض به مسجد الاقصی را پیدا نکردند.

طلایی نهفته در کوه و دشت‌های آلپ ایران
دنبال کنید

انتهای پیام/۶۷۰۱۵


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi