جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساماندهی مرز باشماق مریوان نیازمند همت دستگاه‌های مسئول

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس،گفت: حدود ۲۵ دستگاه در مرز باشماق فعالیت دارند که همه وظیفه دارند پای کار بیایند تا با هم افزایی بتوان مرز را ساماندهی کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75517
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

کرونا :

ساماندهی مرز باشماق مریوان نیازمند همت دستگاه‌های مسئول

به گزارش خبرگزاری  خانه ملت، شیوا قاسمی پور در نشست با اعضای اتاق بازرگانی سنندج، مسوولان گمرک و تجار و فعالان اقتصادی مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه اظهار داشت: علی رغم اینکه مرز باشماق مریوان جزو مرزهای پُر ترانزیت کشور است اما زیرساخت‌های لازم در آن فراهم نیست و شرایط خوبی ندارد.

 نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرز باشماق مریوان رگ حیاتی کشور است، ادامه داد: طرح ساماندهی این مرز از اسفندماه سال ۱۳۹۹ کلنگ زنی شده است، اما تاکنون این امر محقق نشده و شاهد پیشرفت کند این پروژه هستیم.

 وی با تاکید بر اینکه لازمه فعالیت اقتصادی ایجاد زیرساخت‌های لازم همچون برق است، افزود: وجود ژنراتور برق اضطراری در مرز باشماق مریوان ضروری است که سازمان متولی باید این زیرساخت را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خدادادی بسیاری در کردستان وجود دارد که باید بالفعل شود، اضافه کرد: طی یک بررسی حدود ۲۰۰ ظرفیت برای استان کردستان احصاء شده است که از دانشگاه‌های استان انتظار داریم به عنوان اتاق فکر برای بالفعل کردن این ظرفیت‌ها تلاش کنند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi