یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فامیل‌گرایی در قاموس اندیشه امام «ره» نبود/عده‌ای درصدد معرفی گزینشی امام هستند

ستار هدایت‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تسلیت سالروز رحلت امام و همچنین سالروز ایام الله ۱۵ خرداد ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی اشاره کرد و گفت: امام سیر تطور تاریخ بشر را تغییر داد در دوره‌ای که اندیشه‌های ضد دینی حکمفرما بود امام با نام خدا و با کمک مردم حکومتی بر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75416
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

کرونا :

فامیل‌گرایی در قاموس اندیشه امام «ره» نبود/عده‌ای درصدد معرفی گزینشی امام هستند

ستار هدایت‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تسلیت سالروز رحلت امام و همچنین سالروز ایام الله ۱۵ خرداد ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی اشاره کرد و گفت: امام سیر تطور تاریخ بشر را تغییر داد در دوره‌ای که اندیشه‌های ضد دینی حکمفرما بود امام با نام خدا و با کمک مردم حکومتی بر پایه دین تشکیل داد و اندیشه‌های دینی و حتی به تعبیر کشیشان و اسقفان بازگشت به دین مسیحیت را رقم زد.

این فعال سیاسی گفت: شناخت اندیشه های امام از ضروریات است اما بعضی از گروه‌ها و جریان‌ها و فریب خوردگان داخلی دنبال تخریب امام هستند عده‌ای برای اندیشه های امام تاریخ مصرف تعیین کرده‌اند در حالی که اندیشه امام منطبق بر گفتمان اهل بیت است و باطل شدنی نیست.

نماینده ادوار مجلس گفت: عده‌ای تلاش می کنند بعضی از مواضع و رفتارهای امام را تخطئه کنند در حالی که عملکرد امام مبتنی بر عقلانیت بود و عده ای هم در صددند تا امام را گزینشی مطرح کنند به خصوص در بحث مقابله با مستکبران و ستمگران.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یادآور شد: عده ای تلاش می کنند به جای اندیشه گرایی، فامیل‌گرایی و نسبت‌های فامیلی را برای امام و اندیشه امام اثبات کنند غافل از اینکه نسبت امام با افراد مرتبط با دین‌داری افراد بوده است لذا شناخت امام لازم است.

هدایتخواه افزود: اصولاً بیشترین واژه‌هایی که امام بر آن تاکید می‌کردند شش تا هفت واژه بوده اولین آنها اسلام است و امام می‌فرماید مقصد ما مکتب ماست که اسلام باید در همه امور زندگی باید جاری و ساری شود بر این اساس حکومتی مبتنی بر آموزه‌های دینی و با رای مردم راه اندازی می کند.

برگزاری اجلاسیه مجمع بسیجیان باشت با تاکید بر رفع مشکلات شهرستان+تصویر
دنبال کنید

وی گفت: یکی دیگر از واژه های مد نظر امام مردم محوری است مردم نقش محوری در تحولات اجتماعی از نگاه امام دارند و آنها را از امت صدر اسلام و عصر امیرالمومنین برتر می داند که درست است و ایستادگی امت امام از همه دوره ها بیشتر بوده است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به دیگر ابعاد شخصیتی امام اشاره می‌کند و می‌گوید: امام همواره از مسئولان می‌خواست که مردم را احترام بگذارند مردم را باور داشته باشند و مردمی زندگی کنند.

هدایتخواه بیان کرد: سومین محور اندیشه امام استکبارستیزی است که آمریکا را شیطان بزرگ می نامد این یک شعار نیست بلکه از روی رفتار و گفتمان دینی و قرآنی است که آمریکا را این چنین شیطان بزرگ معرفی می کند.

وی گفت: چهارمین اصل از اصول امام مستضعف نوازی و توجه به محرومین است و امام می فرماید جنگ ما جنگ مستضعفان با مستکبران عالم است.

هدایتخواه خاطرنشان کرد: واژه دیگر حفظ استقلال است امام تاکید داشت که باید در همه حوزه ها استقلال ما حفظ شود و با تکیه بر توان داخلی باشد خودباوری به عنوان یک اصل با تکیه بر جوانان و نوجوانان همیشه در صدر کارهای امام قرار گرفته بود بر همین اساس باید اندیشه و مبانی فکری امام را بیش از پیش بشناسیم.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi