یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کهگیلویه و بویراحمد چند متروپل دارد؟/سازمان نظام مهندسی به رسانه‌ها گزارش دهد

به گزارش کرونا از یاسوج، حادثه تلخ فروریختن ساختمان متروپل در آبادان گرچه همه مردم ایران را داغدار مرگ هموطنانمان کرد اما تلنگری شد تا به اهمیت ایمن‌سازی ساختمان‌ها و توجه به ضوابط ساخت و ساز بیش از گذشته پی ببریم‌. بعد از این حادثه تلخ رسانه‌ها از سازمان نظام مهندسی کشور خواستند لیست ساختمان‌های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75407
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

کرونا :

کهگیلویه و بویراحمد چند متروپل دارد؟/سازمان نظام مهندسی به رسانه‌ها گزارش دهد

به گزارش کرونا از یاسوج، حادثه تلخ فروریختن ساختمان متروپل در آبادان گرچه همه مردم ایران را داغدار مرگ هموطنانمان کرد اما تلنگری شد تا به اهمیت ایمن‌سازی ساختمان‌ها و توجه به ضوابط ساخت و ساز بیش از گذشته پی ببریم‌.

بعد از این حادثه تلخ رسانه‌ها از سازمان نظام مهندسی کشور خواستند لیست ساختمان‌های نا‌ایمن را ارائه کند که قرار شد ظرف یک ماه آینده لیست ساختمان‌های ناایمن ارائه شود.از طرفی هیات دولت طی نامه‌ای به استانداران بهره‌برداری از ساختمان‌های ناامن را ممنوع کرده است که بیانگر اهمیت این موضوع است.

اما بعد از این حادثه تلخ سوالی که در اذهان مردم کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده اینکه چه تعداد ساختمان مانند متروپل در استانی که روی گسل زلزله است وجود دارد؟

در زلزله ۵.۶ ریشتری سال ۹۹ سی‌سخت به این موضوع پی بردیم که متروپل‌ها در کهگیلویه و بویراحمد کم نیستند، ساختمان‌هایی افتتاح نشده فرو ریختند.

کیامرث حاجی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به حادثه تلخ ساختمان متروپل آبادان گفت: پذیرفته نیست ساختمانی قبل از بهره‌برداری فرو بریزد که متاسفانه در زلزله سی‌سخت این مورد را شاهد بودیم.

وی عنوان کرد: توصیه و تاکید می‌کنم همه دستگاه‌های فنی در طرح نهضت ملی مسکن پای کار باشند و نظارت جدی از بنا تا نما را انجام دهند.

حاجی‌زاده با بیان اینکه کیفیت مصالح ساختمانی نباید بهانه‌ای برای ساخت و سازهای ناایمن شود، گفت: واحدهای تولید مصالح ساختمانی قیمت محصول خود را افزایش دادند بنابراین دیگر بهانه‌ای برای تولید مصالح بی‌کیفیت وجود ندارد که با چنین واحدهای برخورد خواهیم کرد.

صلاحیت غلام‌رضا تاجگردون تایید شد
دنبال کنید

اما کامران جهانبازی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در گفت‌وگو یا خبرنگار فارس گفت: نظام مهندسی به بحث ساختمان‌های ناایمن ورود کرده و با تشکیل کمیته نظارت عالی و ماده ۳۵ راه و شهرسازی در حال شناسایی ساختمان‌های ناایمن هستیم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که آیا ساختمان ناایمن در استان وجود دارد، گفت: قطعا جاهایی که نظام مهندسی را دور زدند یا به بهانه ساخت و ساز در حریم شهرها از چرخه سازمان نظام مهندسی عبور شده ساخت و سازهای ناایمن صورت گرفته است.

جهانبازی با بیان اینکه هر جایی که اتفاقی به این شکل رخ داده ساخت و سازهای ناایمن صورت گرفته است، گفت: در ساخت و سازهای که تحت کنترل ناظر نبوده طرح‌های معماری و سازه‌ای احتمال دارد ساخت و سازها ناایمن باشند که همه این موارد را در کمیته نظارت بررسی و حداکثر تا دو ماه آینده به رسانه‌ها گزارش می‌دهیم.

وی بیان کرد: هر جایی که لازم باشد مکتوب اعلام می‌کنیم که مقاوم سازی شود یا اگر واحد ناایمنی در آستانه بهره‌برداری باشد آن را متوقف می‌کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در زلزله سی‌سخت هم شاهد بودیم که ساختمان‌هایی که از چرخه نظام مهندسی عبور کردند کمترین خسارت را داشتند و آنهایی که از چرخه نظام عبور نکردند خسارت زیادی به آنها وارد شد حتی مورد انتقاد مسئولان استان هم قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ساخت و ساز با قدرت ورود خواهیم کرد و پیگیر هستیم تا اداراتی که دفتر فنی دارند را به چرخه سازمان وارد کنیم و از فیلتر سازمان نظام مهندسی عبور کنند، البته احتمال تقابل وجود دارد لذا بی‌حرمتی‌ها را با جان و دل می‌پذیریم تا به این وضع سر و سامان دهیم و شاهد تکرار حادثه‌ تلخی مانند متروپل آبادان در کهگیلویه و بویراحمد نباشیم‌

اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار ویژه شب یلدا در کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi