شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی سرپرست جدید پایگاه پژوهشی بافت های تاریخی اردکان

در مراسمی و با حضور رئیس فراکسیون گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات محسن میرجانی، علی شهابی نژاد به عنوان سرپرست جدید پایگاه پژوهشی بافت های تاریخی اردکان معرفی شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75219
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

معرفی سرپرست جدید پایگاه پژوهشی بافت های تاریخی اردکان

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت،  محمدرضا دشتی اردکانی در این برنامه با اشاره به جاذبه های خاص گردشگری در مناطق مختلف عقدا، خرانق و بخش مرکزی اردکان، گفت: بافت های تاریخی زنده قابلیت ثبت جهانی را دارد.

وی با بیان اینکه ایران یکی از بی نظیرترین میراث های فرهنگی دنیا را دارد، افزود: از خانه های خشت و گلی استان یزد تا آبشارها، زیارتگاه ها، تخت جمشید، همه و همه از مظاهر قدرت ملی و میراث فرهنگی ایرانیان است که حکایت همزیستی اسلامی و وحدت حول یک محور می دهد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این شهرستان منسجم ترین، پویاترین و زنده ترین بافت تاریخی کشور را داراست، اظهار داشت: مردم و مسئولین اردکان نگاه میراثی و سعی در حفظ تمدن و میراث فرهنگی خود را دارند و این مسئولیت مسئولین مربوطه را دوچندان کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تحولات در پایگاه پژوهشی در جهت ثبت جهانی شدن اردکان یادآور شد و گفت: فلسفه پایگاه ها، ثبت جهانی شدن حفظ و حراست میراث است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi