جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سهمیه داروی مورد نیاز استان مرکزی افزایش یافت

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: سهمیه داروی مورد نیاز استان مرکزی با نظر موافق رئیس سازمان غذا و دارو از یک و نیم درصد به یک و هفت دهم درصد افزایش یافت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74844
تاریخ انتشار : جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

سهمیه داروی مورد نیاز استان مرکزی افزایش یافت

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی در خصوص مباحث مطرح شده در نشست با رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: با توجه به سوال بنده از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص علت توزیع نکردن عادلانه دارو در سطح کشور و همچنین در استان مرکزی که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح شد نشستی با رئیس سازمان غذا و دارو و معاونین این سازمان برگزار شد.  

وی بیان کرد: در این نشست وضعیت کلی نحوه توزیع دارو در کشور و همچنین سهمیه‌ای که در راستای تامین داروی مورد نیاز مردم استان مرکزی به ویژه بیماران خاص و سرطانی داشتیم مورد بررسی قرار گرفت. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اهمیتی که تامین به موقع دارو برای عموم مردم به ویژه بیماران خاص دارد  در این نشست مقرر شد علاوه بر افزایش سهمیه داروی استان مرکزی، معاون سازمان غذا و دارو طی دو هفته آتی به استان مرکزی سفر کند و در جریان  آخرین وضعیت آمار، ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی و  جمعیتی که از سایر استان‌ها برای درمان به استان مرکزی سفر می کنند و همچنین آمار بیماران خاص استان و حجم داروی مورد نیاز آنها جمع آوری و بر آن اساس مجدد، در خصوص سهمیه داروی استان مرکزی بازنگری لازم صورت گیرد تا مردم از حق عادلانه تامین دارو بهره‌مند شوند.

نماینده مردم اراک تاکید کرد: در این نشست همچنین مقرر شد که تمام شرکت‌های پخش دارو در استان، شعبه داشته باشند تا در موعد مقرر بتوانند داروهای مورد نیاز را در سطح استان توزیع کنند و از این لحاظ حق مردم استان تضییع نشود.

انتظار می رود وزیر بهداشت مجوز ساخت بیمارستان آوج را صادر کند
دنبال کنید

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ارائه خدماتی که سازمان غذا و دارو به شرکت های تولیدکننده دارو و همچنین صنایع غذایی و آرایشی در سطح استان ارائه می‌دهند مشکلاتی گزارش شده بود که مقرر شد در این سفر بررسی‌های لازم صورت گیرد و یک سیاست متمرکز و جامعی برای حمایت از این صنایع و رفع مشکلاتشان در اسرع وقت اتخاذ شود تا موجب رونق فعالیت های تولیدی در بخش دارو ، صنایع غذایی و آرایشی شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi