جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رتبه آخر سینمایی کهگیلویه و بویراحمد در کشور/کجایند سیاسیون پر مدعا!

به گزارش کرونا از یاسوج؛ همچنان که کارشناسان و اهل فن و دلسوزان همواره در نوشته ها و گفته‌های خود بیان کرده‌اند ریشه بسیاری از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد به حوزه فرهنگ برمی‌گردد حوزه‌ه‌ای که در این استان غریب و مهجور مانده و مسئولان کمتر برای آن دل می سوزانند. استانی که سیاسیون آن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74747
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

کرونا :

رتبه آخر سینمایی کهگیلویه و بویراحمد در کشور/کجایند سیاسیون پر مدعا!

به گزارش کرونا از یاسوج؛ همچنان که کارشناسان و اهل فن و دلسوزان همواره در نوشته ها و گفته‌های خود بیان کرده‌اند ریشه بسیاری از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد به حوزه فرهنگ برمی‌گردد حوزه‌ه‌ای که در این استان غریب و مهجور مانده و مسئولان کمتر برای آن دل می سوزانند.

استانی که سیاسیون آن در همه عرصه ها از عمرانی گرفته تا اقتصادی جولان می‌دهند تا اینکه به مقاصد و اهداف خود دست پیدا کنند اما در حوزه فرهنگی کمتر به فکر بودجه و اعتبارات هستند چرا که می دانند در این حوزه با هنرمندان و فرهیختگان سر و کار دارند که هیچگاه زیر بار مطامع و خواسته های غیرمعقول سیاسی آنها نخواهند رفت.

متاسفانه در سال های اخیر به خصوص در ۸ سال دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگی کاری صورت نگرفت و علاوه بر رکود و سکون همه رشته‌های فرهنگی و هنری در استان زیرساخت ها و فضاهای فرهنگی نیز به حال خود رها شد.

حرف امروز ما در خصوص وضعیت سینما در استان کهگیلویه و بویراحمد است استانی که کمترین تعداد صندلی و کمترین تعداد مخاطب در کل ایران را دارد و از این حیث استان آخر به شمار می‌رود

این کمبودها در حوزه فرهنگی در حالی است که مشکل کار و تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از استان های دیگر است و باید فرهنگ ضعیف کار را در این استان به ضعف در حوزه فرهنگی و تولیدات هنری و فرهنگی ربط داد.

جای بسی تاسف است که در نشست رئیس سازمان سینمایی کشور آماری ارائه می‌شود که به هیچ وجه زیبنده استان کهگیلویه و بویراحمد نیست آماری که نشان دهنده بی توجهی مسئولان در گذشته ها به حوزه فرهنگ و هنر و بخصوص سینما بوده است.

آنچه باید در مورد لوگوی جدید تیم فوتبال نفت و گاز گچساران بدانیم
دنبال کنید

در نشست مسئولان سینمایی استان با هنرمندان این گونه اعلام شد که استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین استان از نظر تعداد صندلی و همچنین بیننده در کل کشور به شمار می رود استانی که تعداد صندلی‌های آن تنها ۴۵۰ عدد است عددی بسیار پایین که در میان سایر استانهای کشور دیده نمی‌شود.

در نشست هنرمندان با مسئولان سازمان سینمایی کشور علاوه بر انتقادات و گلایه‌های هنرمندان از مسئولان همچنین مسئولان کشوری هم از هنرمندان استان و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد گلایه و انتقاد داشتند که چرا مطالبه گری نکرده و مخاطب را با سینما آشتی نداده‌اند.

رئیس سازمان سینمایی کشور در این نشست با بیان اینکه می‌توانستیم چنین سفرهایی را برگزار نکنیم اما دومین سفر استانی خود را به کهگیلویه و بویراحمد آمده ایم گفت: برای همین آمده‌ایم تا به مشکلات استان در حوزه سینما توجه کرده و با کمک اهالی هنر این وضعیت را که به هیچ وجه زیبنده کهگیلویه و بویراحمد نیست را ارتقا دهیم.

به گزارش فارس، این در حالی است که در سال‌های اخیر ادعاهای زیادی از برخی سیاسیون پر مدعا و نمایندگان مجلس مبنی بر زیر و رو کردن اوضاع کهگیلویه و بویراحمد شنیده می‌شد در حالی که یاسوج و گچساران ۲ شهر بزرگ استان اوضاع و احوالی در این حوزه ندارند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi