شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساخت مسکن در طرح نهضت ملی در ایوانکی اقدامی سودمند برای رفع مشکلات مسکن کارگران واحدهای صنعتی

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان از ساخت مسکن در طرح نهضت ملی در ایوانکی را اقدامی سودمند در جهت رفع مشکلات مسکن کارگران واحدهای صنعتی دانست.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74727
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

ساخت مسکن در طرح نهضت ملی در ایوانکی اقدامی سودمند برای رفع مشکلات مسکن کارگران واحدهای صنعتی

 اردشیر مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به کلنگ‌زنی ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در ۲۳ شهر جدید از جمله ایوانکی، شهر جدید پرند و پردیس با دستور رییس‌جمهور در جلسه شورای‌عالی مسکن، گفت : دولت سیزدهم با هدف گذاری ساخت ۴ میلیون واحد مسکن تا پایان دوره چهارساله خود، ماموریت و مسئولیت بزرگ، سنگین و ماندگاری را قبول کرده که نیازمند برنامه ریزی دقیق و عزمی جدی در اجرا است. 

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، انتخاب آقای رستم قاسمی جهت راهبری وزارت راه و شهرسازی جهت محقق شدن تصمیم دولت مبنی بر ساخت ۴ هزار واحد در ۴ سال را مایه امیدواری اجرای این هدف گذاری قلمداد کرد و گفت : وزیر راه و شهرسازی سابقه قابل توجهی در اجرای پروژه های عمرانی کشور داشته است و در دوران حضورش در قرارگاه بازسازی خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز پروژه هایی در مقیاس بزرگ را اجرایی کرده و این مهم را به نحو احسن اجرا خواهند کرد. 

مطهری ساخت واحدهای مسکونی مذکور را با توجه به وجود شهرک‌های صنعتی متعدد در ایوانکی را اقدامی سودمند در جهت رفع مشکل مسکن بخشی از کارگران این واحدهای صنعتی دانست و ادامه داد: کارگران یکی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه به شمار می روند و نقش اساسی در تولید دارند که در بحث مسکن دچار مشکلات بسیاری هستند که این روزها با توجه به افزایش قیمت مسکن و رهن و اجاره با مشکلات مضاعفی روبه رو شده‌اند.  

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان افزود: در شرایط فعلی کشور که قیمت مسکن در کلانشهرها به شدت افزایش داشته و مسلم زندگی بخش زیادی از مردم را تحت تاثیر قرار داده است. ساخت شهرهای جدید بهترین راه حل خانه دار شدن مردم است که دولت سیزدهم بدان همت گماشته است. 

رئیس جدید شعبه تامین اجتماعی باشت منصوب شد
دنبال کنید

وی با تاکید بر ضرروت همکاری مجموعه نظام و بهره گیری از همه ظرفیت ها و توانمندی ها جهت خانه دار شدن مردم نیازمند مسکن گفت: مسلم همکاری و مساعدت سازمان های تحت امر رهبری نظیر سازمان اوقاف و امور خیریه ، بنیاد مستضعفان ، ستاد اجرائی فرمان امام (ره) ، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، آستان قدس رضوی تاثیر به سزائی در تحقق هدف گذاری دولت خواهد داشت که تاکنون نیزخدمات قابل توجهی دراین خصوص ارائه داده اند. 

نماینده مردم گرمسارو آرادان در مجلس  افزود: بیش از ۵۵ هزار نیروی انسانی در شهرک های صنعتی ایوانکی مشغول به کار هستند که بخش زیادی از آن ها با مشکل مسکن روبه‌رو بوده و شهر جدید ایوانکی با برخورداری از اراضی دولتی و بدون معارض و امکان واگذاری اراضی به صورت رایگان و یا نقد و اقساط ، فرصت بسیار خوبی برای ساخت شهرک‌های مسکونی کارگری است که لازم است جهت انجام این مهم تسریع شود. 

وی ایجاد زیر ساخت های لازم و ساخت مراکز آموزشی ، ورزشی ، درمانی ، خدماتی را از جمله ضرورت های قلمداد کرد که مسئولان مربوطه ازهم اکنون باید تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ کنند و افزود: کوتاهی در تهیه زیر ساخت های لازم شهر جدید ایوانکی در آینده ما را با مشکلات عدیده مواجهه خواهد کرد. چنانچه در ایام پیک های کرونا تنها بیمارستان منطقه گرمسار با مشکلات عدیده ای مواجهه شد وسختی های بسیاری را بر کادر درمان ، بیماران و خانواده آنان تحمیل کرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi