پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزارت جهاد کشاورزی با جدیت مشکل باغات تاکستان را حل کند

نماینده مردم تاکستان در مجلس سرمازدگی و وجود آفت‌های مختلف را از دلایل سبز نشدن باغات دانست و گفت: نیاز داریم که هم مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و هم مرکز گیاه‌پزشکی وزارت جهاد کشاورزی به این معضل رسیدگی کنند. چون اگر این مشکل به این شکل ادامه پیدا کند، سال آینده بیش از ۹۰ درصد باغات از بین خواهد رفت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74680
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

وزارت جهاد کشاورزی با جدیت مشکل باغات تاکستان را حل کند

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، رجب رحمانی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: دیروز بازدیدی از باغات شهرستان تاکستان داشتیم که یکی از تلخ‌ترین روزهای زندگی من بود چون بیش از دو سوم باغات کل استان هنوز سبز نشدند و زحمات چندین‌ساله کشاورزان ما در حال از بین رفتن است.

وی سرمازدگی و وجود آفت‌های مختلف را از دلایل سبز نشدن باغات دانست و اضافه کرد: نیاز داریم که هم مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و هم مرکز گیاه‌پزشکی وزارت جهاد کشاورزی به این معضل رسیدگی کنند. چون اگر این مشکل به این شکل ادامه پیدا کند، سال آینده بیش از ۹۰ درصد باغات از بین خواهد رفت و کشاورزان ما ممکن است حاشیه‌نشین تهران و جاهای دیگر شوند.

رحمانی ادامه داد: باید سازمان و وزارت‌خانه جهاد کشاورزی هر چه زودتر به این موضوع ورود کنند تا جلوی خسارت‌های سنگین‌تر به باغات گرفته شود. چرا که این خسارت‌ها هم باعث فقیر شدن باغداران و باغبان‌ها شده و هم منجر به کمبود برخی میوه‌جات در بازار کشور می‌شود که پیامد آن گرانی و تورم سنگین این محصول اساسی است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi