سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

«حماسه فتح خرمشهر»؛ امیدی برای این روزهای ملت/ اقتصاد کشور نیازمند سوم خرداد دیگری است

حجت الاسلام محسن مفید رییس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن گرامیداشت سالروز  آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: خردادماه در تاریخ کشورمان بستر حوادثی بوده است که به عنوان نقطه عطفی در انقلاب اسلامی از آن یاد می‌کنیم، قیام ۱۵ خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر از امدادهای غیبی خداوند برای مردم ایران است. وی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74671
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کرونا :

«حماسه فتح خرمشهر»؛ امیدی برای این روزهای ملت/ اقتصاد کشور نیازمند سوم خرداد دیگری است

حجت الاسلام محسن مفید رییس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن گرامیداشت سالروز  آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: خردادماه در تاریخ کشورمان بستر حوادثی بوده است که به عنوان نقطه عطفی در انقلاب اسلامی از آن یاد می‌کنیم، قیام ۱۵ خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر از امدادهای غیبی خداوند برای مردم ایران است.

وی افزود: پرونده قهرمانی سوم خرداد و افتخارآفرینی نیروهای مسلح و مردم در آن زمان با امدادهای غیبی درس‌ عبرتی برای آیندگان است، لذا مسئولین و مردم اگر عنایات الهی و آرمان‌های دفاع مقدس را مدنظر قرار دهند به طور قطع از گردنه‌های معیشتی و اقتصادی به سلامت عبور می‌کنیم.

رییس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه با اشاره به کم کاری‌های سابق مدیریتی، گفت: اگر به وحدت فرماندهی و سیاست‌های کلان رهبری که برای جامعه و قوای سه‌گانه و دستگاه‌های مربوطه  براساس وظایف مدنظر قرار گرفته بود توجه می‌شد هرگز با مشکلات اقتصادی روبرو نمی‌شدیم و لااقل با هزینه‌های کمتری از این مشکلات عبور می‌کردیم.

وی تصریح کرد: اگر تمام جریانات سیاسی و نخبگان علمی و همه اصناف؛ اقشار و نیروهای متراکم درونی را در کنار هم قرار دهیم و با هدایت رهبری توانمندمان، قطعا سوم خرداد دیگری در حوزه معیشتی غیرممکن نخواهد بود.

وی گفت: امروز با توجه به فشارهای کمرشکن در برخی حوزه‌ها که بر مردم وارد می‌شود علی‌الرغم همه این موارد آینده کشور را امیدوارنه می‌بینیم؛ ما و این نظام روزها سیاه‌تر و تلخ‌تری را سپری کرده‌ایم  و باید باور کنیم که این مشکلات به سختی مشکلات گذشته نیست.

رییس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه ضمن اشاره به نامگذاری یک دهه با عناوین اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، گفت‌: اولویت اصلی کشور ما هم اکنون وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است به همین خاطر یک دهه است که شعار سال‌ها توسط مقام معظم رهبری با عناوین اقتصادی تعریف می‌شود ماحصل اقتصادی این کشور مربوط به ده سال و بیست سال نیست ما در رژیم سابق یک اقتصاد تک محصولی و  وابسته را تحویل گرفتیم و بعد از انقلاب به واسطه مشکلاتی هم چون سو ء‌مدیریت در بخش‌های مختلف؛ عدم توجه به ظرفیت‌های و استعدادها در داخل کشور؛ بازی در پازل بانک جهانی و مسئله تحریم اکنون به اینجا رسیده‌ایم.

روایت متفاوت از درگیری تیم‌های شاهین بهمئی و مس کرمان با توضیحات مربی شاهین+فیلم
دنبال کنید

وی در ادامه، افزود: اگر در دهه شصت که نیاز به اصلاحات اقتصادی داشتیم این امر محقق می‌شد هم اکنون سخن از جراحی اقتصادی؛ جراحی اقتصادی امروز در هفت محور  ۱-یارانه، ۲-بهره‌وری، ۳-مالیات، ۴-گمرک، ۵- بانکداری، ۶- ارزش پول ملی و ۷- توزیع کالا و خدمات در حال انجام است.

مفید ضمن اشاره به حذف ترجیحی ارز، گفت‌: این تعبیر که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شده است تعبیر اشتباهی است بلکه ارز ترجیحی تبدیل به یارانه نقدی شده است که به مردم پرداخت می‌شود لذا به عقیده بسیاری از کارشناسان  استمرار پرداخت یارانه به شیوه قدیم ممکن نبود و شاهد شرایط دردناکتری نسبت به قبل می‌بودیم و ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت قبل حدود ۷۰ درصد به رانت عظیم تبدیل شده بود.

وی اظهار کرد:  برای اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و بهینه‌سازی آن نبود باید عزم ملی و وحدت تمام گروه‌ها را داشته باشیم امروز هر کس با هر عنوانی قصد تخریب را داشته باشد قطعا در جهت خلاف منافع کشور است ما نافی نقد نیستیم لذا نقد منصفانه در پیشبرد اهداف جراحی اقتصادی موثر است و برای جراحی اقتصادی پیوست رسانه‌ای برای اقناع سازی افکار عمومی مورد نیاز است.

رییس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه در پایان با اشاره به آغاز جراحی اقتصاد بیمار کشور در هفت حوزه، گفت: انتظار این است که امروز همه منافع ملی را بر منافع حزبی و سیاسی ترجیح داده و با عینک سیاسی و حزبی به این جراحی بزرگ و ضروری نگاه نکنند.

انتهای پیام/پ


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi