جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بانک‌هایی که نه به اقتصاد کمک می‌کنند نه به فرهنگ/آقای استاندار چاره‌‌اندیشی کنید

به گزارش کرونا از یاسوج، به جرات می‌توان گفت سخت‌گیری بانک‌ها یکی از علل  عقب ماندگی کهگیلویه و بویراحمد است، بانک‌ هایی که برای طرح و پروژه‌هایی که می‌تواند موجب پیشرفت استان شوند سنگ‌اندازی می‌کنند. بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌های حوزه اقتصادی که می‌تواند موجب تحول در این استان شوند در گیر و دار سیستم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74560
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

بانک‌هایی که نه به اقتصاد کمک می‌کنند نه به فرهنگ/آقای استاندار چاره‌‌اندیشی کنید

به گزارش کرونا از یاسوج، به جرات می‌توان گفت سخت‌گیری بانک‌ها یکی از علل  عقب ماندگی کهگیلویه و بویراحمد است، بانک‌ هایی که برای طرح و پروژه‌هایی که می‌تواند موجب پیشرفت استان شوند سنگ‌اندازی می‌کنند.

بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌های حوزه اقتصادی که می‌تواند موجب تحول در این استان شوند در گیر و دار سیستم بانکی هستند و بارهای بار در جلسات متعدد اقتصادی از این رویه بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد ابراز گلایه کردند.

بانک‌ها نه فقط به حوزه تولید و بخش اقتصادی کمکی نمی‌کنند بلکه حوزه فرهنگی را هم نادیده می‌گیرند، فروردین ماه امسال بود که معاون وزارت ورزش و جوانان لیست بهترین و بدترین عملکردها در پرداخت وام‌های ازدواج را منتشر کرد که نام کهگیلویه و بویراحمد در میان استان‌های با عملکرد بد دیده می‌شود.

همان روزها جلسه بانک‌ها برگزار شد و دبیر شعب بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد به جای پاسخ‌گو بودن اعلام کرد که فردی که تحت عنوان معاون وزارت ورزش و جوانان لیست را بیرون داده را نمی‌شناسد.

اما در سخت‌گیری بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات ازدواج هیچ شکی نیست، بانک‌هایی که از متقاضیان تسهیلات ازدواج سه ضامن بانکی می‌خواهند و اینقدر پیش پایشان سنگ می‌اندازند که از گرفتن وام پشیمان شوند.

اما کم‌کاری بانک‌ها تنها مربوط به ازدواج نیست، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدیدی که از مجتمع ۱۸ هکتاری پرورش ماهیان خاور ده‌شیخ داشت با اشاره به سنگ‌اندازی دولتی‌ها گفت: برای یک کار فرهنگی فاخر در استان می‌خواهند یک میلیارد تومان از یکی از بانک‌ها تسهیلات بگیرند اما بانک ۸ ضامن کارمند خواسته که یک فاجعه است.

وعده‌ای سنگین از وزیر بهداشت به مردم کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

سید علی احمدزاده با بیان اینکه از سنگ‌اندازی بانک‌ها عصبانی شدم گفت: تازه می‌گویند قبلا  بانک ۱۷ یا ۱۸ ضامن می‌خواستند.با این شرایط اصلا نمی‌شود کار کرد باید یک ایل را بگردی تا ۱۸ ضامن پیدا شود، چنین مواردی دردناک است.

احمدزاده با بیان اینکه مشکل در بخش دولتی بیشتر است، گفت: بانک‌ها را تحت فشار قرار دادیم تا تغییر رویه دهند و این گیرهای اضافی را بردارند البته به این معنا که سرمایه آنها باز نگردد نیست.

وی بیان کرد:  بزرگترین تضمین بانکی خود این مجتمع ها هستند برای مثال در این مجتمع ۱۸ هکتاری ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده این بزرگترین و بهترین تضمین است، با این سخت‌گیری مشکلی که از استان حل نمی‌شود هیچ، مشکلی هم به مشکلات اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه این چنین موارد باعث شده از تولید و  اشتغال پایدار عقب بمانیم، گفت: مسئولان پای کار آمده‌اند  مردم هم خود را به مسئولان برسانند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi