جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اختیارات بانک‌های استانی برای حمایت از تولید در دستور کار قرار بگیرد

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: اختیارات بانک‌های استانی برای حمایت از دانش بنیان، تولید و فناوری افزایش یابد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74512
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

کرونا :

اختیارات بانک‌های استانی برای حمایت از  تولید در دستور کار قرار بگیرد

 به گزارش خبرگزاری  خانه ملت، محمدحسین فرهنگی در جلسه‌ی شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان شرقی که با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به الزام قانون به اختصاص ۴۰ درصد منابع و تسهیلات بانکی به بخش صنعت ‌ معدن و ۱۵ درصد به بخش کشاورزی، بانک‌های دولتی این نسبت‌ها را رعایت می‌کنند اما وضعیت در بانک‌های خصوصی چندان قابل قبول نیست در حالی که الزام قانون برای همه بانک‌ها است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حداکثر منابع ممکن در استان باید از سوی بانک‌ها تخصیص یابد درحالیکه برخی بانک‌های دولتی حتی بیش از منابع موجود خود، تسهیلات اعطا کرده‌اند، اما بسیاری از بانک‌های خصوصی از این امر امتناع می‌کنند.

وی با اشاره به تأکید ماده ۴۳ برنامه توسعه بر لزوم تمرکز منابع معدنی بانک‌ها در محل حصول این ذخایر معدنی گفت: با توجه به فعالیت معادن متعددی از جمله مس سونگون در استان انتظار داریم سیستم بانکی توجه ویژه‌ای به این الزام قانونی داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی تاکید کرد: ما خواستار اعطای اختیارات بیشتر به بانک‌های استانی برای حمایت بیشتر از حوزه‌ی دانش بنیان، تولید و فناوری هستیم که این امر با توجه به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب تاکید ایشان، از الزامات مورد انتظار از سیستم بانکی است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi