جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تلاش برای اجرا و تکمیل طرح های صنعتی جهت اشتغال زایی در منطقه/اخبار نویدبخش پیرامون طرح توسعه نساجی بروجرد/پیگیری احداث دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان

نماینده مردم بروجرد در مجلس، از اجرای طرح توسعه نساجی، پروژه سامان کاشی، شهرک صنعتی اشتریان،  نیروگاه سیکل ترکیبی، سد آب سردی و تلاش برای احداث دانشگاه علوم پزشکی به عنوان اقداماتی که در دو سال گذشته در راستای اشتغالزایی و محرومیت زدایی در حوزه انتخابیه اش انجام داده است، یاد کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74380
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

تلاش برای اجرا و تکمیل طرح های صنعتی جهت اشتغال زایی در منطقه/اخبار نویدبخش پیرامون طرح توسعه نساجی بروجرد/پیگیری احداث دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان

فاطمه مقصودی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به اقداماتی که از ۲ سال گذشته در راستای اشتغالزایی و محرومیت زدایی در حوزه انتخابیه‌اش انجام داده است، گفت: سیاست بنده از دو سال قبل که نماینده بروجرد شدم این بود که در راستای محرومیت‌زدایی، اشتغالزایی برای جوانان در شهر بروجرد را انجام دهم و تا آخرین نفس برای بهبود وضعیت جوانان این سرزمین خدمت ‌کنم.

خانم مقصودی بازدید از حوزه انتخابیه

طرح توسعه نساجی بروجرد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، در تشریح روند اجرای طرح توسعه نساجی بروجرد، ادامه داد: در رابطه با این طرح خبرهای خوبی دارم. خدا را شکر در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی نام گرفت در راستای منویات مقام معظم رهبری، بحث اشتغالزایی در شهرستان بروجرد را با سرعت بیشتر جلو بردیم

اجرای پروژه سامان کاشی

وی تصریح کرد: در همین راستا چند پروژه را با هم پیش بردم؛ یکی از پروژه‌ها سامان کاشی بود. سامان کاشی کارخانه‌ای بود که حدود ۶ الی ۷ سال بلااستفاده ، رها شده و تعطیل مانده بود و حدود  ۳ هزار میلیارد سرمایه رها شده بود آن هم در شهرستانی که با وجود اوج بیکاری، جوان های تحصیلکرده دارد.همچنین ما در منطقه یک دانشگاه مادر داریم، دانشگاه آیت الله بروجردی، هم دانشگاه ملی و هم دانشگاه  آزاد اسلامی نیز وجود دارند بنابراین جوانان تحصیلکرده خیلی خوب در شهر فرزانگان، شهر استعدادهای درخشان با این همه جوان مستعد و جویای کار وجود دارد اما با این همه ظرفیت، کارخانه مثل سامان کاشی تعطیل و رها شده بود، از طرف دیگر شرکت خودروسازی عظیم خودرو یا شرکت خودروسازی اشترینان شهرستان بروجرد، کارخانه جدید ظروف یکبار مصرف نشاط زاگرس دچار مشکل بوده و رها شده بودند.

مقصودی خاطرنشان کرد: کارهای مربوط به سامان کاشی هم تمام شده، تسهیلات آن هم آماده است.  در سفر ریاست جمهوری مبلغ ۵۰ میلیارد برای آن تسهیلات گرفتیم و به زودی در این کارخانه حدود ۳۰۰  الی۴۰۰ جوان مشغول به کار خواهند شد علاوه بر اینکه ارزش افزوده و  سرمایه در گردش و وضعیت اقتصادی و … را در این شهرستان پوشش می‌دهد. وقتی کارخانه‌ای راه‌اندازی می شود یعنی زندگی در جریان خواهد بود.

شهرک صنعتی اشترینان

وی افزود: در شهرک صنعتی اشترینان سرمایه گذار آوردم و در آنجا شروع به ساخت و ساز کردیم که پیش بینی ما این است که قبل از هفته دولت افتتاح شده و حدود ۳۵۰ جوان در آنجا مشغول به کار شوند.

نساجی شهرستان بروجرد

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در شهرستان بروجرد مجموع کارخانجات نساجی وجود دارد و یکی از بهترین کارخانه‌های نساجی کشور محسوب می‌شود کارخانه نساجی سال‌های قبل دچار مشکلاتی بوده و فراز و فرودهای زیادی داشته است. گاهی حدود یک یا چند ماه نمی‌توانست حقوق پرداخت کند و به تعطیلی‌های موقت کشیده می‌شد اما با حمایت‌هایی که شد کارخانه روی ریل قرار گرفت. در حال حاضر این کارخانه نه تنها تعدیل نیرو ندارد بلکه حدود ۴۰۰ جوان نیز در آن مشغول به کار شده اند. در بخش دوزندگی اشتغالزایی ایجاد شد و این بخش را در کارخانه راه اندازی کردیم. قبلا در کارخانه بخش رسیدگی، بافندگی و رنگرزی وجود داشت و الان دوزندگی را هم به آن اضافه کردیم در این بخش ۴۰۰ نفر از جمله زنان سرپرست خانوار و جویای کار، مادرانی که تربیت و سرپرستی فرزندان را به عهده داشتند، بی‌پناه و بی‌شغل بودن، مشغول به کار شدند. جای امیدواری دارد که در جامعه اسلامی با حمایت اقتصادی و اشتغالی از خانم‌ها بتوانیم امید را در دل این قشر زنده نگه داریم.

مقصودی بیان کرد: با طرح توسعه بخش رسیدگی حدود صد نفر اضافه می‌شوند، در بحث بافندگی، رنگرزی و بخش‌های مختلف حدود ۳۶۰ الی ۴۰۰ نفر اشتغالزایی خواهیم کرد. همچنین با ارائه تسهیلات توانستیم حقوق کارکنان که ۲ -۳روز تا یک هفته عقب افتاده بود را پرداخت کردیم.

نیروگاه سیکل ترکیبی

وی افزود: امروز نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان بروجرد که تفاهم‌نامه آن دو سال قبل با وزارت نیرو نوشته شد به مرحله کلنگ‌زنی رسیده و ان شاء الله تا چند روز آینده کلنگ این نیروگاه به زمین خواهد نشست  که این نیروگاه از جهت اقتصادی تبدیل به زیرساختی برای شهرستان بروجرد خواهد شد چرا که اگر هر صنعت دیگر بخواهد در این شهرستان دایر شود منوط به این است که در اینجا نیروگاه برق وجود داشته باشد این نیروگاه تقریبا در کنار جاده دسترسی آزادراه و با شرایط خاص خود قرار دارد، وزارت نیرو کمک کرد تا زمین‌های آن را تملک کنیم و دیوارکشی‌ها و کارهای مربوطه انجام شد و فقط باید کلنگ زنی شود و کار را شروع کنیم. برای ساخت این نیروگاه به مدت ۳ سال برای ۹۰۰ الی ۱۵۰۰ نفر اشتغالزایی خواهیم کرد و بعد از آن که نیروگاه ساخته شود، نیروگاه نیروهای متخصص خود را جذب می‌کند و برای ادامه کار با همین نیروها پیش می‌رویم

سد آبسرده شهرستان بروجرد  

مقصودی گفت: سد آبسرده شهرستان بروجرد که آب شرب شهرستان بروجرد را تأمین می کند، حدود ۱۸ سال تکمیل نشده بود اما تا به الان حدود ۴۱ درصد از این سد ساخته شده است. برای اینکه حرکت جهشی و اقتصادی و آرامش و آسایش مردم، تأمین آب شرب و سرریز آن برای آب های کشاورزی داشته باشیم بر اساس ماده ۵۶ با دوندگی ، جلسات و رفت و آمدها و پیگیری‌های مکرر از دوره قبل تاکنون توانستیم بودجه خوبی برای آن جذب کنیم و هم اکنون جزء طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو است و کارگاه آن هم فعال است و اعتبارات را به آن تزریق می کنیم تا ان شاء الله این سد با سرعتی بیشتری ساخته شود.

قطار شهرستان بروجرد

وی افزود: راه آهن شهرستان بروجرد که بعد از سال‌ها مطالبه به حق مردم شهرستان بروجرد مصوب شده بود تا یک آنتن برای شهرستان بروجرد در نظر بگیرند یعنی مسیر آن ملایر – بروجرد – خرم آباد بشود و در بروجرد یک ایستگاه بزند و بعد به خرم آباد برود؛ با پیگیری‌های انجام شده وزارت راه و شهرسازی  در سازمان برنامه و بودجه موفق به اخذ اعتبار شد، همچنین برای قطار دورود- بروجرد – ملایر در حال تملک زمین‌های کشاورزی هستیم که ان شاء الله کارگاه آن فعال و مطالبه دیرین مردم بروجرد پاسخ داده شود.

برنامه‌های محرومیت زدایی در بروجرد 

مقصودی گفت: در زمینه محرومیت‌زدایی از روستاهای شهرستان‌های بروجرد توانستیم در ۶۰ روستا کارهای بزرگ و عمده انجام دهیم . از حدود ۲۰۰ روستای موجود در شهرستان بروجرد توانستیم برای ۶۰ روستا کارهای بزرگ مانند آسفالت، دکل‌های BTS که دکل مخابراتی برای پوشش‌دهی اینترنت و خط‌های مخابراتی است، ایجاد کنیم و این دغدغه مردم به خصوص در دو سال گذشته که کرونا وجود داشت و بچه‌های برای ارتباط با مدرسه باید از اینترنت استفاده می‌کردند و مشکلاتی وجود داشت؛ توانستیم دغدغه‌های خانواده‌ها را رفع کنیم. در جهت محرومیت زدایی چندین میلیارد تومان پول برای این منطقه گرفتیم.

خانم مقصودی بازدید از حوزه انتخابیه

رفع مشکلات مسکن مهر

وی افزود: همچنین به موضوع مسکن مهر شهرستان بروجرد ورود کردیم؛ مردم بسیار ناراضی بودند، مشکلات عدیده داشتند، کف کوچه و خیابان آسفالت نبود، بناها ریخته بود، آسانسورها و برق کشی مشکل داشت و از نظر فضای سبز و ورزشی و مسجد در مضیقه بودند. بودجه خوبی برای مسجد و فضای ورزشی مسکن مهر گرفته شد، بودجه برای ایجاد کلانتری در جهت برقراری امنیت در نظر گرفتیم؛ مسئولین را به آنجا آوردیم، زمین برای آن در نظر گرفتیم؛ خیابان‌ها آسفالت شد، آسانسورهایی که مشکل داشتند تعمیر شد، برای تأمین برق و تعمیر نماهای ساختمان از سازمان مسکن و شهرسازی بودجه گرفتیم و یک رضایت نسبی در مسکن مهر ایجاد شد.

خانم مقصودی بازدید از حوزه انتخابیه

تکمیل ساخت و تعمیر منازل مسکونی در روستای دهگاه

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در یکی از روستاهای شهرستان بروجرد به نام دهگاه که چندین خانواده در خانه‌های نامطلوب و خرابه زندگی می‌کردند، بنیاد مسکن به آنها قول داده بود که خانه سازی کند که به دلیل کمبود بودجه خانه‌ها نیمه کاره رها شده بود، سرکشی انجام شد، به خانم‌های جوان قول داده شده بود که خانه‌ ها  تعمیر وتکمیل شود و به آنها سپرده شود که این کار انجام نشده بود. با ورود خودمان توانستیم آقای نیکزاد رئیس بنیاد مسکن کشور را به آنجا ببریم، ایشان بازدید کردند و بودجه خوبی در اختیار ما قرار دادند. در حال حاضر ۵۰ خانه تکمیل شده، خانم‌ها در این روستا خوشحال هستند، زندگی‌ها خوب است و ماهی یک بار به آنجا سرکشی می‌کنم و با خانم‌ها گفت و شنود می‌کنم و الحمدالله روحیه خوبی در آنجا حاکم شده است.

وی افزود: در  بحث اشتغال ورزشکاران قهرمان که از وظایف وزارت ورزش است و جزء واجبات است که وقتی جوانی قهرمان می‌شود و مراحل سلامتی را طی می‌کند و هم برای خود و هم برای خانواده و جامعه باعث افتخار است توانستیم پیگیر اشتغال آنها شده و آن ها را در ادارات مختلف استخدام رسمی کردیم.

خانم مقصودی بازدید از حوزه انتخابیه

پرداخت مطالبات کارگران عظیم خودرو

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: کارگران عظیم خودروی بروجرد یک سال حقوق نگرفته بودند و کارفرما در زندان به سر می‌برد، اموال او هم بلوکه شده بود؛ زندگی‌شان در حال از هم پاشیدن بود، خوشبختانه به این مسئله  ورود پیدا کرده و پیگیری‌ کردیم و در نهایت حقوق یک سال کارگران در اوایل ماه رمضان به حساب آنها واریز شد و لبخند بر روی لب های آنها نشست؛ حدود ۴ میلیارد تومان برای این قسمت هزینه شد.

مکاتبه برای احداث دانشگاه علوم پزشکی 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در شرایط کنونی پیگیر دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بروجرد هستیم، نامه‌های زیادی به تمام دستگاه‌های مسئول و پاسخگو از جمله ریاست جمهوری و وزارت بهداشت زدیم و پیگیری‌هایی انجام شده که ان شاء الله بتوانیم برای شهرستان بروجرد یک دانشگاه علوم پزشکی تأسیس کنیم. بروجرد بزرگترین شهر کشور است که دانشگاه علوم پزشکی ندارد و اولین استان که یک دانشگاه علوم پزشکی دارد در حالی که شهرستان بروجرد بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در یک منطقه ترانزیتی و در مسیر شمال به جنوب کشور قرار دارد و در مرکزیت ۶- ۵ استان همانند استان کرمانشاه، اصفهان، خوزستان، تهران و مرکزی قرار دارد، بنابراین نیاز است دانشگاه علوم پزشکی در آنجا باشد و ۱۲- ۱۰ شهرها را پوشش دهد، با توجه به  تردد جاده‌ای و تصادفاتی که وجود دارد ان شاء الله امکانات پزشکی را بالا ببریم و بتوانیم خدمات خوبی را به مردم ارائه دهیم./

خانم مقصودی بازدید از حوزه انتخابیه

خانم مقصودی بازدید از حوزه انتخابیه

خانم مقصودی بازدید از حوزه انتخابیه

خانم مقصودی بازدید از حوزه انتخابیه

خانم مقصودی بازدید از حوزه انتخابیه

خانم مقصودی بازدید از حوزه انتخابیه

خانم مقصودی بازدید از حوزه انتخابیه

خانم مقصودی بازدید از حوزه انتخابیه

خانم مقصودی بازدید از حوزه انتخابیه

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi