جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

فعالیت های آموزش و پرورش باید دارای پشتوانه علمی و پیوست فرهنگی باشد

وزیر آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از اینکه طرح “استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان” از اصفهان آغاز شده و از پشتوانه علمی برخوردار است، ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید در تلاش هسیتم، تمامی فعالیت های وزارت آموزش و پرورش باید دارای پشتوانه علمی و پیوست فرهنگی باشد. به گزارش کرونا، یوسف

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74277
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

کرونا :

فعالیت های آموزش و پرورش باید دارای پشتوانه علمی و پیوست فرهنگی باشد

وزیر آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از اینکه طرح “استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان” از اصفهان آغاز شده و از پشتوانه علمی برخوردار است، ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید در تلاش هسیتم، تمامی فعالیت های وزارت آموزش و پرورش باید دارای پشتوانه علمی و پیوست فرهنگی باشد.

به گزارش کرونا، یوسف نوری امروز  در آیین افتتاح نخستین طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان در ورزشگاه آزادی اصفهان افزود: امروزه دیگر کنکور و مدرک باعث رستگاری دانش آموزان نمی‌شود و تقویت همه جانبه مهارت‌های جسمانی آنان سبب پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی گفت:یکی از ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین بحث تربیت بدنی دانش آموزان است که با اجرای طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی و تقویت بعد جسمانی آنها علاوه بر افتخار آفرینی در مسابقات ورزشی می تواند برای جامعه هم نافع باشند.
نوری  ادامه داد: بعد جسمانی دانش آموزان اگر تقویت شود آنها متعادل تر و همانند ورزشکاران صبور و اخلاق مدار می شوند.
وی  یکی دیگر از جنبه های مهم پرورش جسمی دانش آموزان را از بعد روانشناختی و جامعه شناختی عنوان کرد و گفت: ورزش تنظیم گرارگانیزم و موجودات زنده است و جامعه ایی که سالم و آرام باشد، نیاز به دارو و درمان ندارد.
وزیر آموزش و پرورش  یکی دیگر از محاسن پرداختن به تربیت بدنی و مهارت ورزش در دانش آموزان را ابراز وجود و مهارت گیری و پیوستن به کار تیمی در آنها عنوان کرد.
طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی امروز با هدف شناسایی استعداد دانش‌آموزان و هدایت به سمت رشته‌های مختلف ورزشی در اصفهان بصورت پایلوت  افتتاح شد.
در زمان حاضر این طرح در شهر اصفهان در حال اجراست و جمعیت ۵۰ هزار دانش آموز را شامل می شود.
وزیر آموزش و پرورش امروز برای افتتاح مرکز استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان، حضور در مجمع خیران مدرسه ساز، افتتاح مرکز آموزشی اوتیسم و دیدار با فرهنگیان و نمایندگان دانش آموزان به اصفهان سفر کرد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi