جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حفظ تالاب‌ها نیازمند همکاری بین بخشی ارگان‌های مختلف است

وی با تاکید بر ضرورت حفظ تالاب ها برای نسل های آینده، اظهار داشت: کمیت و کیفیت آب تالاب ها از جمله اهداف راهبردی مدیریت جامع تالاب های کشور است و در این زمینه پیگیری های لازم انجام می شود. مسوول دبیرخانه ملی تالاب‌های کشور گفت: استفاده از برنامه مدیریت زیست بومی و تصویب آن در ستاد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74274
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

کرونا :

حفظ تالاب‌ها نیازمند همکاری بین بخشی ارگان‌های مختلف است

وی با تاکید بر ضرورت حفظ تالاب ها برای نسل های آینده، اظهار داشت: کمیت و کیفیت آب تالاب ها از جمله اهداف راهبردی مدیریت جامع تالاب های کشور است و در این زمینه پیگیری های لازم انجام می شود.

مسوول دبیرخانه ملی تالاب‌های کشور گفت: استفاده از برنامه مدیریت زیست بومی و تصویب آن در ستاد ملی هماهنگی مدیریت تالاب ها از برنامه های حمایتی از تالاب هاست.

امینی، ادامه داد: هدف از برگزاری نشست برنامه ریزی اجرای برنامه های مدیریت جامع تالاب های کشور،  ظرفیت سازی، آموزش، آگاهی افزایی و مشارکت استان ها در مدیریت تالاب هاست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه وضع تالاب های استان تثبیت شده است، گفت: سطح تراز آب تالاب قوری گول نسبت به پارسال ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر کاهش داشت اما بر اساس قراردادی با شرکت آب منطقه ای استان و جاری شدن آب، این تالاب احیا شده است.

شهنام اشتری، با بیان اینکه تالاب قره قشلاق واقع در شهرستان بناب نیز با ۲۰ هزار هکتار دومین تالاب استان است، افزود: در زمان کنونی این تالاب از وضعیت خوبی از لحاظ آبی و زیست جانوری برخوردار است.

  نشست برنامه ریزی اجرای برنامه های مدیریت جامع تالاب های کشور به مدت ۲ روز (امروز و فردا) با حضور مسوولان و کارشناسان محیط زیست کشور در تبریز برگزار می شود.

در ایران ۱۴۱ تالاب دارای ارزش اکولوژیکی با وسعت بیش از سه میلیون هکتار شناسایی شده که از این تعداد ۲۵ تالاب در رامسر سایت (ثبت شده در کنوانسیون رامسر) وجود دارد.

آذربایجان شرقی دارای ۲ تالاب قوری گول در بستان آباد به فاصله ۶۰ کیلومتری شرق تبریز و قره قشلاق شهرستان بناب در ضلع جنوب شرقی دریاچه ارومیه و فاصله ۱۱۰ کیلومتری تبریز است.

انتهای خبر/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi