شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اکسیمتر و اکسیژن ساز های مناسب بیماران کرونایی

با شیوع ویروس منحوس کرونا و افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در جامعه، استفاده از برخی از تجهیزات پزشکی مانند اکسیژن ساز و دستگاه پالس اکسیمتر در بین عموم مردم افزایش یافته است. بیماران مبتلا به کرونا از روز ششم و هفتم دچار درگیری ریوی و بروز مشکلات شدید در تنفس و کاهش سطح اکسیژن در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74170
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

کرونا :

اکسیمتر و اکسیژن ساز های مناسب بیماران کرونایی

با شیوع ویروس منحوس کرونا و افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در جامعه، استفاده از برخی از تجهیزات پزشکی مانند اکسیژن ساز و دستگاه پالس اکسیمتر در بین عموم مردم افزایش یافته است. بیماران مبتلا به کرونا از روز ششم و هفتم دچار درگیری ریوی و بروز مشکلات شدید در تنفس و کاهش سطح اکسیژن در خون می‌شوند و با توصیه پزشکان و متخصصان با استفاده از این تجهیزات در خانه و بدون بستری شدن در بیمارستان، می‌توانند اکسیژن مورد نیاز خود را کنترل و تامین کنند. برای آشنایی بیشتر با نحوه عملکرد و مزایای اکسیژن ساز و پالس اکسیمتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. در پایان این مقاله قصد داریم بهترین فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی برای خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران کرونایی را معرفی کنیم.

اکسیمتر و اکسیژن ساز های مناسب بیماران کرونایی 5

سطح اکسیژن در خون به صورت طبیعی چقدر است؟‌

سطح اکسیژن در خون نشان‌دهنده میزان اکسیژن در کل خونی است که در بدن انسان توزیع شده است. بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی سطح طبیعی اکسیژن در خون یک فرد با سلامت عمومی بدن بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد است. اگر این عدد به کمتر از ۹۵ برسد، باید فرد تحت مراقبت‌های اورژانسی قرار بگیرد. سطح اکسیژن در بیماران مبتلا به کرونا که دچار درگیری شدید ریوی باشند، به میزان خطرناکی پایین می‌آید‌. گاهی اوقات هیچ علائمی از ابتلا به کرونا در فرد مشاهده نمی‌شود؛ اما به صورت یک پنومونی خاموش اکسیژن خون به شدت پایین می‌آید. در چنین مواقعی است که استفاده از دستگاه پالس اکسیمتر کمک زیادی به بیمار خواهد کرد.

دستگاه پالس اکسیمتر چیست و چه کاربردی دارد؟‌

دستگاه پالس اکسیمتر یکی از رایج‌ترین دستگاه‌های اکسیژن‌ سنج است که می‌توان با استفاده از آن میزان اکسیژن موجود در خون افراد را اندازه‌گیری کرد. این دستگاه توانایی اندازه‌گیری تعداد ضربان‌های قلب را در یک دقیقه نیز انجام می‌دهد‌. اکسیمترها در دو نوع انگشتی و مچی طراحی و تولید می‌شوند. انواع انگشتی که استفاده از آن در دوران کرونا نیز بسیار رایج شده است، با قرار گرفتن یک انگشت در داخل آن شروع به اندازه‌گیری اکسیژن می‌کند‌ و عدد به دست آمده را روی مانیتور خود به نمایش در می‌آورد.

نوع مچی نیز با قرار گرفتن روی مچ دست فرد اکسیژن خون را با سرعت بسیار بالایی اندازه می‌گیرد‌. برخی از دستگاه‌های اکسیمتر قادرند از طریق قرار گرفتن روی لاله گوش، بینی و انگشت شصت نیز سطح اکسیژن موجود در خون را اندازه گرفته و به ثبت برسانند. برای استفاده از پالس اکسیمتر در خانه جهت اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون یک بیمار مبتلا به کرونا بهتر است که از او بخواهید تا پس از کشیدن چند نفس عمیق و در حالت آرامش انگشت وسط دست راست خود را بین دو صفحه دستگاه اکسیژن سنج قرار دهد. نوک انگشت دقیقا باید روی منبع نور قرمز قرار گرفته باشد. بعد از گذشت چند ثانیه مقدار اکسیژن خون روی صفحه نمایشگر دیجیتال اکسیمتر درج خواهد شد‌.

گزارش تصویری : این روزها بافت فرسوده گچساران
دنبال کنید

دستگاه اکسیژن ساز چیست و دارای چند نوع است؟

اکسیژن ساز دستگاهی از جمله پر کاربرد ترین دستگاه کمک تنفسی https://tavanino.com/search-products/category-oxygen-concentrators است که برای تغلیظ هوای محیط به اکسیژن خالص کاربرد دارد و به عنوان یکی از تجهیزات پزشکی خانگی مهم و ضروری شناخته می‌شود. اجزای تشکیل دهنده اکسیژن ساز شامل فیلترهای ورودی پلی اورتان و هپا، کمپرسور هوا، شیر برقی یا دریچه متحرک، سیلندرهای زئولیت، مخزن اکسیژن، فلومتر و لیوان مرطوب‌کننده است. هوای موجود در محیط اطراف ما حاوی ۲۱ درصد اکسیژن، ۷۸ درصد نیتروژن و ۱ درصد گازهای دیگر است. اکسیژن ساز هوای محیط را به درون مخازن زئولیت کمپرس کرده و در شرایطی خاص نیتروژن موجود در هوا را جدا می‌کند. در نهایت اکسیژن خالص بالای ۹۵ درصد را برای تنفس بیماران کرونایی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

انواع اکسیژن ساز خانگی دارای دو نوع ثابت و پرتابل هستند. اکسیژن ساز ثابت یا خانگی با ظرفیت‌های دو، پنج، هشت و ده لیتری در بازار عرضه می‌شوند. این دستگاه‌ها اکسیژن مورد نیاز را به طور پیوسته یا continuous برای استفاده بیماران تولید می‌کنند. بیمار می‌تواند با کمک سوندهای بلند اکسیژن همزمان که از اکسیژن تنفس می‌کند در خانه جا به جا شود و تحرک داشته باشد‌. در واقع امکان جا به جایی خود دستگاه اکسیژن ساز به دلیل عدم داشتن چرخ وجود ندارد. نوع دیگری از دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی پرتابل هستند و به دلیل ابعاد کوچکتری که دارند امکان جا به جایی آن‌ها وجود دارد. ظرفیت اکسیژن سازهای پرتابل معمولا دو، سه و پنج لیتر است و با سیستم Implus کار می‌کنند. این سیستم با قطع جریان اکسیژن در زمان بازدم بیمار از هدر رفتن اکسیژن جلوگیری کرده و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود.

قالیباف: انتظار می‌رود همکاری‌های مشترک همه جانبه ایران و روسیه ارتقاء یابد
دنبال کنید

اکسیمتر و اکسیژن ساز های مناسب بیماران کرونایی 6

برای استفاده از دستگاه اکسیژن ساز خانگی ابتدا باید سیم برق آن را به پریز برق متصل کنید. برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نوسانات برقی از محافظ برق که برای یخچال‌ها نیز کاربرد دارند، استفاده کنید‌. مخزن آب مرطوب کننده را پر از آب مقطر کنید تا بین دو شاخص قرار گیرد. در مرحله بعدی مخزن مرطوب کننده را به وسیله مهره‌ تعبیه شده روی آن به اکسیژن ساز متصل کنید. سوند تنفسی نیز باید به مرطوب کننده وصل شود. حالا کلید ON / OFF دستگاه را در حالت ON یا روشن بگذارید تا شروع به کار کند. میزان اکسیژن خروجی باید بر اساس تجویز پزشک و از طریق فلومتر تنظیم شود.

مزایای استفاده از دستگاه اکسیژن ساز خانگی

  • تولید اکسیژن خالص برای بیماران تنفسی از جمله بیماران کرونایی
  • عدم وابستگی به مکان و زمان و کار کردن شبانه روزی
  • افزایش سلامت قلب و عروق با تامین اکسیژن
  • جلوگیری از افزایش فشار خون
  • دارای قیمتی ارزان و مقرون به صرفه
  • کاهش استرس بیماران
  • افزایش حافظه
  • کمک به شفافیت و جوانسازی پوست
  • خون‌رسانی به تمام اندام‌های بدن
  • افزایش طول عمر
  • افزایش کیفیت تنفس
  • تاثیر مثبت بر عملکرد عصبی جنین در زنان باردار

اکسیمتر و اکسیژن ساز های مناسب بیماران کرونایی 7

خرید اکسیمتر و اکسیژن ساز از تجهیزات پزشکی اینترنتی توانی نو

برای خرید بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌های اکسیژن ساز و اکسیمتر مناسب بیماران کرونایی با قیمت منصفانه می‌توانید به سایت تجهیزات پرشکی اینترنتی توانی نو با آدرس https://tavanino.com/ مراجعه کنید. سایت تجهیزات پزشکی توانی نو یکی از بهترین سایت‌های توزیع کننده تجهیزات پزشکی ایران است که فعالیت خود را به کمک تیمی بسیار پرتلاش، باانگیزه و بسیار جوان در سال ۱۳۹۷ آغاز کرد. همه تجهیزات پزشکی ارائه شده در این سایت دارای مجوزهای مورد نیاز از مراجع قانونی هستند و تمام فعالیت‌های این گروه نیز طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود. تجهیزات پزشکی اینترنتی توانی نو شرایطی فراهم کرده که افراد بدون هدر دادن وقت و هزینه‌های رفت و آمد به راحتی محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری کنند.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi